O Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, παρουσίασε και κατέθεσε πρόταση 3 σημείων σε 3 Υπουργούς της κυβέρνησης για τη στήριξη των ιδιοκτητών και επαγγελματιών οδηγών ταξί.
Συγκεκριμένα:
1ον: Για τους ιδιοκτήτες και επαγγελματίες ταξί, ζητά την χορήγηση ενίσχυσης ειδικού σκοπού, όπως ακριβώς έγινε για τα ΚΤΕΛ και για τα τουριστικά λεωφορεία. Ο κ. Κόνσολας επισημαίνει ότι η μείωση του μεταφορικού έργου στον κλάδο, αγγίζει το 80%, τον τελευταίο χρόνο. Παράλληλα, τονίζει ότι στις νησιωτικές και τουριστικές περιοχές της χώρας, ο τζίρος των συγκεκριμένων επαγγελματιών έχει μειωθεί δραματικά.
2ον: Για τους οδηγούς ταξί με μισθωτή σχέση εργασίας, ο κ. Κόνσολας προτείνει τη μείωση του ορίου του απαιτούμενου αριθμού ενσήμων για την ένταξη στο Ταμείο Ανεργίας των οδηγών ταξί που είναι σήμερα στα 175 ευρώ. Αναφέρει μάλιστα ότι στις νησιωτικές και τουριστικές περιοχές, η απασχόληση τους είναι περιορισμένη και έχει εποχικό χαρακτήρα.
3ον: Προτείνει την ενεργοποίηση προγράμματος είτε μέσα από την αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, είτε μέσω του ΕΣΠΑ για την αντικατάσταση ρυπογόνων οχημάτων για τους ιδιοκτήτες και επαγγελματίες ΤΑΞΙ.
«Θεωρώ ότι οι προτάσεις αυτές είναι ρεαλιστικές, τη στιγμή, μάλιστα, που ένας πολύ μικρός αριθμός ιδιοκτητών ταξί είχε τη δυνατότητα να ενταχθεί στην
επιστρεπτέα προκαταβολή ενώ τα κριτήρια για την ένταξη στο πρόγραμμα ενίσχυσης μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, δεν επιτρέπουν στη μεγάλη πλειοψηφία των επαγγελματιών να ενταχθούν στο πρόγραμμα.
Η κατακόρυφη πτώση του τουριστικού ρεύματος λόγω της πανδημίας το 2020, αλλά και η αβεβαιότητα που επικρατεί για την φετινή χρονιά αφού του ουσιαστικό άνοιγμα του τουρισμού, τοποθετείται χρονικά για το τέλος Ιουνίου, εντείνουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος για αυτό και απαιτείται η ενεργοποίηση άμεσων μέτρων στήριξης», δήλωσε ο Μάνος Κόνσολας.
Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο της Ερώτησης του κ. Κόνσολα.
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
Προς
Κύριο Υπουργό Οικονομικών
Κύριο Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων
Κύριο Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων
ΘΕΜΑ: «Ενεργοποίηση μέτρων στήριξης ιδιοκτητών και οδηγών ΤΑΞΙ»
Κύριοι Υπουργοί,
Τα ταξί, παρά το γεγονός ότι δεν έχουν ενταχθεί στον κλάδο των πληττόμενων επιχειρήσεων, έχουν υποστεί τεράστια μείωση τζίρου.
Ιδιαίτερα στις νησιωτικές και τουριστικές περιοχές της χώρας, που ο τζίρος των συγκεκριμένων επαγγελματιών είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τον τουρισμό.
Η κατακόρυφη πτώση του τουριστικού ρεύματος λόγω της πανδημίας το 2020, αλλά και η αβεβαιότητα που επικρατεί για την φετινή χρονιά, αφού το ουσιαστικό άνοιγμα του τουρισμού, τοποθετείται χρονικά για το τέλος Ιουνίου, εντείνουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος.
Τα προβλήματα αυτά αφορούν στους επαγγελματίες και ιδιοκτήτες ταξί αλλά και τους οδηγούς.
Ένας πολύ μικρός αριθμός ιδιοκτητών ταξί είχε τη δυνατότητα να ενταχθεί στην επιστρεπτέα προκαταβολή, ενώ τα κριτήρια για την ένταξη στο πρόγραμμα ενίσχυσης μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, δεν επιτρέπουν στη μεγάλη πλειοψηφία των επαγγελματιών να ενταχθούν στο πρόγραμμα.
Υπολογίζεται ότι η μείωση του μεταφορικού έργου στον κλάδο, αγγίζει το 80%, τον τελευταίο χρόνο, γεγονός που καθιστά απαραίτητη την ενεργοποίηση αποζημίωσης ειδικού σκοπού, ανάλογης με αυτήν που ενεργοποιήθηκε για τα ΚΤΕΛ και τα τουριστικά λεωφορεία.
Παράλληλα, το Υπουργείο Ανάπτυξης στο πλαίσιο και της αξιοποίησης των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης θα πρέπει να διαμορφώσει ένα νέο πρόγραμμα για την αντικατάσταση του στόλου ρυπογόνων οχημάτων για τους ιδιοκτήτες ταξί.
Την ίδια στιγμή, πρέπει να υπάρξει μέριμνα για τη στήριξη των οδηγών ταξί που έχουν μισθωτή σχέση εργασίας, η εργασία των οποίων, ιδιαίτερα στις νησιωτικές περιοχές, έχει εποχικό χαρακτήρα αφού κατά κανόνα απασχολούνται την τουριστική περίοδο.
Το γεγονός ότι δεν έχει χαρακτηριστεί ως εποχικό το επάγγελμα τους, δεν τους δίνει τη δυνατότητα να διεκδικήσουν επίδομα ανεργίας αφού απαιτείται αυξημένο όριο ενσήμων (175 ένσημα).
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτώνται οι Κύριοι Υπουργοί
1. Εάν το Υπουργείο Οικονομικών εξετάζει τη δυνατότητα χορήγησης ενίσχυσης ειδικού σκοπού τους επαγγελματίες και ιδιοκτήτες ταξί, όπως έγινε για τα ΚΤΕΛ και τα τουριστικά λεωφορεία.
2. Εάν το Υπουργείο Εργασίας προτίθεται να προχωρήσει στη μείωση του ορίου του απαιτούμενου αριθμού ενσήμων για την ένταξη στο Ταμείο Ανεργίας των οδηγών ταξί με μισθωτή σχέση εργασίας, με δεδομένο ότι στις νησιωτικές και τουριστικές περιοχές, η απασχόληση τους είναι περιορισμένη και έχει εποχικό χαρακτήρα.
3. Εάν το Υπουργείο Ανάπτυξης προτίθεται να διαμορφώσει πρόγραμμα είτε μέσα από την αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης είτε μέσω του ΕΣΠΑ για την αντικατάσταση ρυπογόνων οχημάτων για τους ιδιοκτήτες και επαγγελματίες ΤΑΞΙ.
Ο Ερωτών Βουλευτής
Μάνος Κόνσολας
Βουλευτής Δωδεκανήσου