Τρίτη ημέρα εξετάσεων χθες για τους υποψηφίους των ΓΕΛ, με μαθήματα Προσανατολισμού. Οι υποψήφιοι της Ομάδας Ανθρωπιστικών Σπουδών, που εξετάζονται με το νέο σύστημα, έδωσαν το μάθημα της Κοινωνιολογίας.
Είναι η πρώτη φορά που εξετάστηκε το συγκεκριμένο μάθημα με το νέο σύστημα και η αγωνία των υποψηφίων ήταν μεγάλη για το πώς τελικά θα διαμορφωθούν η εξέταση και τα θέματα. Στην Κοινωνιολογία, τα θέματα ήταν κατανοητά και διατυπωμένα με σαφήνεια. Κάλυπταν ένα αρκετά μεγάλο κομμάτι της ύλης, δεν απαιτούσαν κριτική σκέψη, αλλά απαιτούσαν μια συνδυαστική προσέγγιση. Οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας, εξετάστηκαν στη Βιολογία. Οι μαθητές χαρακτήρισαν τα θέματα βατά για τους καλά διασμένους. Ήταν ευκολότερα από τα περσινά και κάλυπταν μεγάλο εύρος της ύλης.
«Κύλησε ομαλά και η τρίτη μέρα των πανελληνίων εξετάσεων των μαθητών των ΓΕΛ. Μέχρι στιγμής όλα βαίνουν καλώς και ευχόμαστε καλή συνέχεια στους μαθητές και στις οικογένειές τους», δήλωσε ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, Γιάννης Παπαδομαρκάκης.
Τι δήλωσαν οι μαθητές στη «δ»:
Δέσποινα Μάνου
«Τα θέματα της κοινωνιολογίας ήταν αρκετά εύκολα. Αντίθετα με ό,τι περιμέναμε, εστίαζαν σε ένα συγκεκριμένο ζήτημα και εμβάθυναν σε αυτό… θέματα… Τα θέματα που έπρεπε να αναπτύξουμε ήταν λιγότερα αλλά από την άλλη όμως έπρεπε να αναλύσεις περισσότερο τα ζητούμενα», λέει η Δέσποινα Μάνου και συμπληρώνει για την προετοιμασία που έκανε την περίοδο της καραντίνας: «Κάναμε κάποια μαθήματα μέσω του διαδικτύου. Είχαμε επαφή με τους καθηγητές μας όλο το διάστημα της καραντίνας. Βγήκαμε όμως από το πρόγραμμα, αποσυντονιστήκαμε…».
Χριστίνα Μας
«Ήταν η πρώτη χρονιά που δίναμε το συγκεκριμένο μάθημα… Όλα θα μπορούσαν να πέσουν. Περιμέναμε κάποια άλλα θέματα που δεν μπήκαν, αλλά δεν ξέρω εάν τελικά υπήρχαν συγκεκριμένα θέματα SOS», απάντησε η Χριστίνα Μας για τα θέματα της κοινωνιολογίας, ενώ για την αναστολή λειτουργίας των σχολείων λόγω του Covid-19 απάντησε τα εξής:
«Το μόνο που άλλαξε… ήταν ότι το σχολείο σε βοηθά να ακολουθείς ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα. Μπορεί να σου παίρνει κάποιες ώρες από το διάβασμα και τη μελέτη, σε βοηθά όμως να είσαι πιο οργανωμένος».
Λευτέρης Ανθούλης
Κλιμακούμενης δυσκολίας τα θέματα της Βιολογίας σύμφωνα με τον Λευτέρη Ανθούλη, ο οποίος ανέφερε μεταξύ άλλων: «Τα θέματα της βιολογίας ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας. Υπήρχαν κάποια που ήταν ευκολότερα και θα μπορούσαν να τα γράψουν όλοι και κάποια πολύ πιο δύσκολα που απευθύνονταν στους καλά προετοιμασμένους μαθητές. Εάν δεν είχες προετοιμαστεί κατάλληλα, δεν θα μπορούσες να απαντήσεις σωστά».
Κατερίνα Ευθυμίου
«Είμαι ικανοποιημένη από τα θέματα. Υπήρχαν κάποια που ήταν απαιτητικά, αλλά πιστεύω ότι όποιος είχε προετοιμαστεί κατάλληλα δεν αντιμετώπισε ιδιαίτερο πρόβλημα», σχολίασε για τα θέματα της βιολογίας η Κατερίνα Ευθυμίου.
Στο ερώτημα πανδημία & προετοιμασία για τις πανελλήνιες, η Κατερίνα απάντησε ως εξής: «Τα μαθήματα μέσω διαδικτύου δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τη δια ζώσης διδασκαλία. Το μόνο θετικό ήταν ότι είχα περισσότερο χρόνο να διαβάσω να καλύψω τα όποια κενά είχα».
Αλέξης Δημητράκης
«Δεν θα έλεγα ότι ήταν αναμενόμενα τα θέματα της βιολογίας. Υπήρχαν θέματα για όλους και θέματα για τους καλά προετοιμασμένους μαθητές. Όσοι είχαν διαβάσει περισσότερο έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες για ένα καλύτερο αποτέλεσμα. Προσωπικά μου φάνηκαν βατά, τα έχω ξανακάνει… Η πανδημία με δυσκόλεψε, η τεχνολογία με κούραζε και δεν τήρησα απόλυτα το πρόγραμμα που είχα κάνει…», δήλωσε ο Αλέξης Δημητράκης.
Ραφαέλα Μητσάκη
Αντι-sos για τους λιγότερο καλά διαβασμένους χαρακτηρίζει τα θέματα της κοινωνιολογίας η Ραφαέλα Μητσάκη, δηλώνοντας χαρακτηριστικά: «Ήταν η πρώτη χρονιά που γράφαμε εξετάσεις στο μάθημα της κοινωνιολογίας. Τα θέματα ήταν αρκετά εύκολα για όσους είχαν προετοιμαστεί καλά. Όσοι δεν προετοιμάστηκαν επαρκώς, ενδεχομένως να τα θεώρησαν αντι-sos. Προσωπικά δεν δυσκολεύτηκα πολύ».
Η ίδια σημειώνει ότι το διάστημα της καραντίνας πολλοί μαθητές αποσυντονίστηκαν, κατάφεραν όμως να βρουν τους ρυθμούς τους στο τέλος. «Η αβεβαιότητα για το πότε θα γράψουμε και τι θα γίνει με την ύλη, μας αποσυντόνισε. Χαλαρώσαμε αρκετά. Βγήκαμε από το πρόγραμμά μας. Δεν χάσαμε ωστόσο την επαφή με το σχολείο λόγω των διαδικτυακών μαθημάτων και τελικά βρήκαμε τους ρυθμούς μας και πάλι», είπε η Ραφαέλα.
Δήμητρα Καραγιάννη
«Δεν μας δυσκόλεψαν τα θέματα. Όποιος είχε διαβάσει έγραφε. Είμαι ευχαριστημένη. Ήμασταν αγχωμένοι για την ύλη, τι και πότε θα γράψουμε και η διαδικτυακή διδασκαλία είχε προβλήματα… Τελικά όμως όλα πήγαν καλά…», δήλωσε η Δήμητρα Καραγιάννη για τα θέματα της κοινωνιολογίας και για το πόσο επηρέασε την προετοιμασία των υποψηφίων η πανδημία.
Νικολέτα Φώτη
«Πιστεύω ότι ήταν εύκολα τα θέματα για όσους είχαν διαβάσει καλά. Έπεσαν συγκεκριμένα πράγματα από συγκεκριμένα κεφάλαια. Ίσως κάποια παιδιά που διάβασαν μόνο τα sos να μην έγραψαν τόσο καλά. Για όσους διάβασαν όλη την ύλη ήταν εύκολα και βατά», δήλωσε για τα θέματα της κοινωνιολογίας η Νικολέτα Φώτη και πρόσθεσε σχετικά με την αναστολή λειτουργίας των σχολείων την περίοδο της καραντίνας:
«Ήταν δύσκολη η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην αρχή… Πολλά παιδιά δεν είχαν καλή σύνδεση με το διαδίκτυο… Βοήθησε όμως η μείωση της ύλης. Επίσης, η παράταση του χρόνου διεξαγωγής των πανελληνίων ήταν αρκετή ώστε να καλύψουμε τα κενά».
Γιώργος Γεωργαλλίδης
Ψύχραιμη αντιμετώπιση απαιτούσαν τα θέματα της βιολογίας σύμφωνα με τον Γιώργο Γεωργαλλίδη, ο οποίος δήλωσε τα εξής: «Όταν είδα τα θέματα της βιολογίας, τρόμαξα προς στιγμή. Ήταν πολλά και με την πρώτη ματιά φαίνονταν δύσκολα. Εάν καθόσουν να τα διαβάσεις με ψυχραιμία διαπίστωνες ότι ήταν διαχειρίσιμα. Είχαν κάποιες παγίδες τόσο στο Β’ όσο και στο Δ’ θέμα που μπορεί να σε μπέρδευαν… Πιστεύω ότι ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής μπορούσε να γράψει. Δεν ήταν εύκολα τα θέματα, ήταν απαιτητικά, ήθελαν προετοιμασία και ψυχραιμία».