H ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ Ν. ΑΙΓΑΙΟΥ και ο ΕΟΕΣ ΕΥΞΕΙΝΗ ΠΟΛΗ διοργάνωσαν από κοινού τρία εργαστήρια για τους επαγγελματίες του τουρισμού στα πλαίσια των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων WINTERMED και LABELSCAPE. Τα εργαστήρια πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακά στις 9 Ιουνίου (webinar) και τόσο διαδικτυακά όσο και δια ζώσης στις 15 Ιουνίου στη Ρόδο και στις 16 Ιουνίου στην Κω και στόχο είχαν την αναβάθμιση των δεξιοτήτων των στελεχών του Τουρισμού που βρίσκονται σε θέσεις ευθύνης. Το πρόγραμμα WINTERMED κύριο στόχο έχει την εφαρμογή ολοκληρωμένων διακρατικών στρατηγικών για την ανάπτυξη βιώσιμου και υπεύθυνου τουρισμού καθ ‘όλη τη διάρκεια του έτους στους νησιωτικούς προορισμούς της Μεσογείου, μέσω κοινού σχεδιασμού και συνεργασίας μεταξύ των εμπλεκόμενων περιοχών και το πρόγραμμα LABELSCAPE στόχο έχει την ανάπτυξη μηχανισμών για την ενσωμάτωση και προώθηση ετικετών αειφορίας σε ευρύτερες τουριστικές πολιτικές και την παροχή υποστήριξης για πρωτοβουλίες που βασίζονται στη διαδικασία πιστοποίησης του προορισμού.
Εισηγητές των εργαστηρίων αυτών ήτο οι εξής:
– Κα. Άννα Ζαρκάδα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μάρκετινγκ στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και το Μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου,
– Κ. Γιώργος Πανηγυράκης, Καθηγητή Ολοκληρωμένης Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου,
– Κα. Γεωργία Ζούνη, Καθηγήτρια Τουριστικού Μάρκετινγκ στο νεοσύστατο Τμήμα Τουριστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς
και στα μεταπτυχιακά προγράμματα Τουρισμού του Πανεπιστημίου Πειραιώς και του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου
– Κα. Μαρία Αλεμπάκη, Ερευνήτρια στο Ινστιτούτο Αγροτικής Οικονομίας και Κοινωνιολογίας του Ελληνικού Γεωργικού Οργανισμού «ΔΗΜΗΤΡΑ» και στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και Επιστημονική Σύμβουλος με τον εθνικό φορέα για την προώθηση του Αγροτουρισμού καθώς και με την Εθνική Επιτροπή για τον Οινοτουρισμό.
– Κα. Μελίνα Παπαδοπούλου, Αρχιτέκτονα, Μηχανικό με μεταπτυχιακό στην Μουσειολογία και τη Διαχείριση Πολιτισμού
– Κ. Αναστάσιος Πανόπουλος, Καθηγητή Μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
– Κα. Veronika Virág Géra με σπουδές στη Διοίκηση Τουσριστικών Επιχειρήσεων και
– Κα. Μαριτάνα Αλακιώτου, μέλος του Δ.Σ του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου και υπεύθυνη του Aegean Cuisine.
Η θεματολογία που αναπτύχθηκε ήταν:
· Οικονομική, Κοινωνική και Περιβαλλοντική αειφορία στον Τουρισμό.
· Δημιουργικότητα, Κριτική Σκέψη και Σχεδιαστικός Ιδεασμός
o Διαχείριση ενάλιας πολιτιστικής κληρονομιάς
o Μουσεία, πωλητήρια, και μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα: ποιοτικά τουριστικά προϊόντα για όλο το χρόνο
o Ψηφιακές Δημόσιες Σχέσεις και προβολή τουριστικών προϊόντων και φορέων
· Τουριστικό μάρκετινγκ για τον 21ο αιώνα
o Ασημένιος Τουρισμός: ποιος είναι ο επισκέπτης τρίτης ηλικίας, τι θέλει και γιατί ταξιδεύει
o Οινοτουρισμός: κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας
o Διαχείριση της εμπειρίας των πελατών και των σχέσεων μαζί τους
· Στρατηγική Διαχείριση Ανθρώπινου Κεφαλαίου και εσωτερικό μάρκετινγκ σε περιβάλλον VUCA (ευμετάβλητο, αβέβαιο, περίπλοκο, αβέβαιο).
· Aegean Cuisine: 13 χρόνια- Θεσμός ανάδειξης Γαστρονομικής φυσιογνωμίας της Δωδεκανήσου
Η Περιφέρεια Νότιου Αιγαίου και η Ενεργειακή Α.Ε, έχει επενδύσει σε καινοτόμες δράσεις, ώστε τα συμπεράσματα των ημερίδων να λειτουργούν προσθετικά σε όσους τομείς απευθύνονται.
Εντολή του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου Γιώργου Χατζημάρκου, είναι η συνεργασία με απόλυτα εξειδικευμένους φορείς, ώστε οι δράσεις να είναι απόλυτα πιστοποιημένες.
Τέτοιες ημερίδες, έχουν κατατάξει την αναπτυξιακή μας εταιρεία στις κορυφαίες της Ευρώπης.
Η συνέχεια θα είναι εξίσου σημαντική, επειδή έχουμε μετατρέψει την πανδημία του covid-19, σε πρόκληση.
Επίσημη ιστοσελίδα: www.readsa.gr