Τοπικές Ειδήσεις

Αναμένεται με αγωνία η άρση των περιορισμών για τον κατάπλου θαλαμηγών

Με το βλέμμα στραμμένο στις 22 Ιουλίου, οπότε αναμένονται νεότερες οδηγίες για το yachting από την Τουρκία, είναι ναυτιλιακοί πράκτορες και από τις δύο πλευρές του Αιγαίου περιμένοντας με αγωνία να επανεκκινήσει μια μορφή τουρισμού που αποφέρει σημαντικά έσοδα στη χώρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «δημοκρατικής», εκατοντάδες πολυτελή yacht και megayacht περιμένουν στα απέναντι τουρκικά παράλια για να εισέλθουν με επιβάτες για τις διακοπές τους στα ελληνικά νησιά, αμέσως μόλις δοθεί το πράσινο φως από την ελληνική κυβέρνηση.
Επί του παρόντος από την Τουρκία επιτρέπεται η είσοδος σκαφών μόνο με πλήρωμα και μόνο για συγκεκριμένα λιμάνια μεταξύ των οποίων η Κως και η Ρόδος, ωστόσο το μέγα ζητούμενο είναι να ανοίξουν τα σύνορα για τον τουρισμό yachting που παραμένει στον «πάγο» από το καλοκαίρι του 2020 λόγω των μέτρων κατά του covid.
Ναυτιλιακοί πράκτορες και από τις δύο πλευρές του Αιγαίου, δέχονται καταιγισμό τηλεφωνημάτων από ιδιοκτήτες σκαφών που επιθυμούν να περάσουν τις διακοπές τους στα ελληνικά νησιά, ωστόσο οι ελπίδες από την αρχή της σεζόν μετατίθενται από εβδομάδα σε εβδομάδα χωρίς κανείς να είναι σε θέση να γνωρίζει πότε θα ανοίξουν τα σύνορα.
Κάθε εβδομάδα που περνά με τα σύνορα κλειστά, τα ελληνικά νησιά χάνουν σημαντικά έσοδα αφού ο θαλάσσιος τουρισμός από την Τουρκία, αποτελεί έναν από τους σταθερούς «αιμοδότες» της ελληνικής οικονομίας τη θερινή περίοδο.
Η αναστολή της θαλάσσιας σύνδεσης με την Τουρκία έχει «παγώσει» τις επισκέψεις εκατοντάδων δυνητικών επισκεπτών υψηλής εισοδηματικής στάθμης, τόσο Τούρκων όσο και Ευρωπαίων, που ελλιμενίζουν τα σκάφη τους στη γειτονική χώρα και κάθε χρόνο παραδοσιακά επισκέπτονται ελληνικά νησιά για τις καλοκαιρινές διακοπές τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια σημαντικών εσόδων και την αποδυνάμωση της τοπικής οικονομίας των νησιών ήδη από το καλοκαίρι του 2020.

Το πλέον ανησυχητικό όπως λένε τοπικοί φορείς των νησιών αλλά και ναυτιλιακοί πράκτορες, είναι το γεγονός πως δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για το τι και πότε θα πρέπει να περιμένουν νεότερα για το άνοιγμα των συνόρων με την Τουρκία ώστε να επιτραπεί ο θαλάσσιος τουρισμός, με την αγωνία να κορυφώνεται λίγο πριν μπει ο Αύγουστος, με τις τελευταίες ελπίδες ένθεν κι ένθεν να λιγοστεύουν.
Η Κοινή Υπουργική Απόφαση που ανανεώθηκε και παραμένει σε ισχύ μέχρι τις 22 Ιουλίου, αναφέρει ότι σκάφη από τους Λιμένες Καβάλας, Μυτιλήνης, Χίου, Σάμου, Κω και Ρόδου, μπορούν να εισέλθουν στη χώρα σε επιλεγμένες πύλες εισόδου μόνο με το πλήρωμά τους.
Υπολογίζεται ότι η μείωση των σκαφών αναψυχής που δέχεται η Ρόδος, υπερβαίνει αυτή τη στιγμή το 70%! Το κενό αυτό, όπως επισημαίνουν οι πράκτορες είναι δυσαναπλήρωτο και θα έπρεπε να υπάρχει ειδική μέριμνα για τη συγκεκριμένη μορφή τουρισμού, που είναι από τις πλέον ασφαλείς.
Το παράδοξο είναι πως επιτρέπεται τα σκάφη να προσεγγίζουν τα ελληνικά λιμάνια για ελλιμενισμό μόνο με τα πληρώματα χωρίς να επιβαίνουν σε αυτά οι ιδιοκτήτες και οι υπόλοιποι συνταξιδιώτες. Την ίδια στιγμή οι ιδιοκτήτες των σκαφών μπορούν να ταξιδεύουν από τουρκικά αεροδρόμια προς τους ελληνικούς προορισμούς. Σημειώνεται ότι μόνο από Ευρωπαϊκά κράτη, μέσω Κύπρου και Ισραήλ, δέχονται πλέον τα νησιά, κότερα αναψυχής, ο αριθμός τους είναι όμως περιορισμένος. Ανέκαθεν, ο μεγαλύτερος όγκος κότερων προερχόταν μέσω των τουρκικών παραλίων όπου παραμένουν ελλιμενισμένα περιμένοντας το πράσινο φως από την ελληνική κυβέρνηση με την ελπίδα ότι κάτι θα αλλάξει έπειτα από έναν και πλέον χρόνο, στις 22 Ιουλίου, έστω και θέτοντας αυστηρά μέτρα εισόδου για τους επιβάτες.
Σύμφωνα με τα μέτρα που είναι σε ισχύ, όπως αναγράφονται στο τελευταίο ΦΕΚ:
[…] Τον προσωρινό περιορισμό εν όλω των θαλάσσιων συνδέσεων με την Τουρκία. Η απαγόρευση δεν καταλαμβάνει τη μεταφορά εμπορευμάτων με πλοία, καθώς και κενά επιβατών πλοία αναψυχής, ανεξαρτήτως σημαίας. α) Ο κατάπλους στην ελληνική Επικράτεια πλοίων αναψυχής κενών επιβατών, ανεξαρτήτως σημαίας, που προέρχονται από την Τουρκία, επιτρέπεται εφόσον οι πλοίαρχοι/κυβερνήτες και τα μέλη των πληρωμάτων έχουν ολοκληρώσει προ τουλάχιστον δεκατεσσάρων (14) ημερών τον εμβολιασμό ή έχουν διαγνωσθεί αρνητικοί είτε σε εργαστηριακό έλεγχο με τη μέθοδο PCR για κορωνοϊό COVID-19, που έχει διενεργηθεί με τη λήψη στοματοφαρυγγικού ή ρινοφαρυγγικού επιχρίσματος εντός των τελευταίων εβδομήντα δύο (72) ωρών πριν την άφιξή τους στον πρώτο ελληνικό λιμένα κατάπλου είτε κατόπιν ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) εντός σαράντα οκτώ (48) ωρών πριν την άφιξή τους στον πρώτο ελληνικό λιμένα κατάπλου ή φέρουν πιστοποιητικό νόσησης κατόπιν εργαστηριακού ελέγχου με τη μέθοδο PCR ή κατόπιν ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test). Το πιστοποιητικό νόσησης εκδίδεται τριάντα (30) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από αυτόν. Εναλλακτικά μπορούν να φέρουν Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID-19.

β) Για τα πλοία της περ. α), ο πρώτος κατάπλους στην ελληνική Επικράτεια επιτρέπεται στους λιμένες Καβάλας, Μυτιλήνης, Χίου, Σάμου, Κω και Ρόδου. Τουλάχιστον έξι ώρες πριν τον κατάπλου των πλοίων στον πρώτο ελληνικό λιμένα, οι πλοίαρχοι/κυβερνήτες ενημερώνουν την αρμόδια Λιμενική Αρχή, με κάθε πρόσφορο μέσο, σχετικά με τα στοιχεία που αφορούν στον εμβολιασμό ή στο αρνητικό αποτέλεσμα κατόπιν εργαστηριακού ελέγχου με τη μέθοδο PCR ή στο πιστοποιητικό νόσησης των επιβαινόντων στο πλοίο.
γ) Στα πρόσωπα που παραβιάζουν τις διατάξεις και χωρίς να θίγονται οι προβλεπόμενες ποινικές κυρώσεις, επιβάλλεται για κάθε παράβαση, με αιτιολογημένη πράξη της αρμόδιας Λιμενικής Αρχής, διοικητικό πρόστιμο πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ. Για κάθε παράβαση επιβάλλεται, χωρίς να θίγονται οι προβλεπόμενες ποινικές κυρώσεις, με αιτιολογημένη πράξη της αρμόδιας Λιμενικής Αρχής, κατά περίπτωση: α) στους επιβάτες και τα μέλη του πληρώματος διοικητικό πρόστιμο πεντακοσίων (500) ευρώ, β) στον πλοιοκτήτη ή τον εφοπλιστή, τον διαχειριστή, καθώς και τους πλοιάρχους ή κυβερνήτες, διοικητικό πρόστιμο χιλίων (1.000) ευρώ.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου