“Οι αντοχές των καταναλωτών εξαντλούνται και σε συνδυασμό με τις αυξήσεις τιμών ακόμα και σε είδη πρώτης ανάγκης λόγω υψηλότερης φορολογίας οδηγούμαστε σε μεγάλη μείωση πωλήσεων”, τονίζουν στελέχη της αγοράς τωνσούπερ μάρκετ στην “Καθημερινή”.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2016 οι πωλήσεις τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης παρουσιάζουν δραματική μείωση. Οι πωλήσεις των τροφίμων υποχώρησαν κατά 9,2% ως προς την αξία και κατά 13,4% ως προς τον όγκο, ενώ ο συνολικός τζίρος των σούπερ μάρκετ εμφανίζεται μειωμένος κατά 8,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015. Μάλιστα σε επίπεδο όγκου πωλήσεων, η κάμψη είναι μεγαλύτερη με το σχετικό ποσοστό μείωσης στο 12,6%.
Οι ριζικές ανακατατάξεις που βρίσκονται σε εξέλιξη στον κλάδο των σούπερ μάρκετ επηρεάζουν εν μέρει τα στοιχεία των πωλήσεων, όχι όμως σε βαθμό που να αλλοιώνουν καθοριστικά την εικόνα περί δραστικής περιστολής της κατανάλωσης.
Πιο συγκεκριμένα, ο τζίρος που παλιότερα γινόταν στα καταστήματα της αλυσίδας “Μαρινόπουλος” εν μέρει μόνο έχει κατανεμηθεί στις άλλες αλυσίδες και ούτε λίγο ούτε πολύ ένα μεγάλο μέρος αυτού μοιάζει σαν να έχει χαθεί σε κάποια “μαύρη τρύπα”.
Σύμφωνα με την “Καθημερινή”, αποθαρρυντική είναι η εικόνα όχι μόνο για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, αλλά και για τις υπόλοιπες κατηγορίες του λιανεμπορίου. Οι προσδοκίες των εμπόρων για επιστροφή του τζίρου των θερινών εκπτώσεων στα επίπεδα του 2014, όταν είχε ανέλθει στα 7,2 δισ. ευρώ, μάλλον διαψεύδονται βάσει της αγοραστικής κίνησης που υπάρχει έως σήμερα, Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΣΕΕ, Βασίλη Κορκίδη, η μείωση του τζίρου στο δίμηνο Ιουνίου-Ιουλίου 2016 (οι θερινές εκπτώσεις ξεκίνησαν στις 11 Ιουλίου και ολοκληρώνονται στις 31 Αυγούστου) κυμαίνεται σε πανελλαδικό επίπεδο από 5% ως 8% σε σύγκριση με πέρσι (το 2015 ο τζίρος των θερινών εκπτώσεων έφτασε τα 6,8 δισ. ευρώ), με μεγάλες απώλειες στους κλάδους ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, ειδών ένδυσης, τροφίμων και ποτών.