Συνεντεύξεις

«Η φετινή τουριστική σεζόν δεν είναι ένα success story»

«Η φετινή τουριστική σεζόν ΔΕΝ είναι ένα ‘Success Story’ και η Ρόδος πλέον, δεν έχει αυτή την ‘υπεραξία’ που θα έπρεπε να έχει συγκριτικά με άλλους προορισμούς!». Αυτό δηλώνει κατηγορηματικά σήμερα στην «δημοκρατική» ο ξενοδόχος κ. Νίκος Γερονικόλας, σε μια αποκαλυπτική συνέντευξη, όπου λέει τα πράγματα με το… όνομά τους. Η τιμολογιακή πολιτική, η υπερ-φορολόγηση, η έλλειψη συντονισμού και τα συμπαρομαρτούντα καθιστούν τελικά την Ρόδο ως έναν μη ελκυστικό πλέον προορισμό. Από την άλλη, μιλάει για τον τουριστικό κλάδο, που μπορεί να συμβάλει στην καταπολέμηση της ανεργίας αλλά δεν καθίσταται πλέον ελκυστικός για τους ίδιους τους εργαζόμενους, ενώ για το περιβόητο ‘τέλος διανυκτέρευσης’ ο κ. Γερονικόλας δεν μασάει τα λόγια του, λέγοντας ότι θα ήταν προτιμότερο να υπήρχε ένας εξορθολογισμένος ΔΗΦΟΔΩ παρά όλοι αυτοί οι φόροι που θα καταλήξονυ στο βαρέλι που δεν έχει πάτο για το δημόσιο χρέος.

Η συνέντεξη αναλυτικά:
• Κύριε Γερονικόλα, να ξεκινήσουμε από την πορεία της φετινής τουριστικής σεζόν και να σας ρωτήσω αφενός εάν είστε ικανοποιημένος και αφετέρου εάν οι αυξήσεις που δείχνουν τα νούμερα θα είναι ικανές να φέρουν έσοδα.
Θα σας δώσω μια διαφορετική προσέγγιση. Διότι πιστεύω πως ό,τι και να πούμε αυτή την ώρα, είναι γνωστά. Όλοι λέμε το ίδιο πράγμα. Αφίξεις, αυξητικά νούμερα, άνοδος και ρεκόρ. Αυτές είναι οι λέξεις που παίζουν συνεχώς και στα ΜΜΕ. Εγώ θα σας απαντήσω αλλιώς. Εάν οποιοσδήποτε από εμάς είναι ευχαριστημένος, τότε δεν υπάρχει λόγος να κάνουμε συζήτηση. Προσωπικά…. δεν είμαι ευχαριστημένος. Και το λέω αυτό, γιατί απλώς, ταξιδεύοντας με τα κριτήρια που έχω- σε άλλους προορισμούς της χώρας μας (δεν μιλάω για το εξωτερικό), βλέπω ότι τουλάχιστον στην Ρόδο, ο Τουρισμός δεν είναι αυτό που θα έπρεπε να είναι. Κανένα στατιστικό στοιχείο, δεν μπορεί να σου αποτυπώσει ένα ‘Success Story’, γιατί ΔΕΝ είναι! Εμείς που ανήκουμε σε αυτό τον κλάδο, το καταλαβαίνουμε. Δεν μπορούμε να εφησυχάζουμε λοιπόν με τα ρεκόρ, τα νούμερα και τις αφίξεις.
• Μιλάτε προφανώς και για την τιμολογιακή πολιτική, για την ποιότητα των πελατών, για πληρότητες… Δηλαδή, δεν μιλάμε για ‘Success Story’ φέτος.
Βεβαίως. Ό,τι και να συζητήσουμε είναι πλέον άσκοπο. Πρέπει να πάψουμε να δίνουμε λάθος πληροφορίες και λάθος εικόνα προς τα έξω. Και δεν μιλάω μόνον για τον ξενοδοχειακό κλάδο. Μιλάω για όλους όσους ασχολούνται με αυτό που λέμε ‘Τουρισμός’ αλλά και για τους πολίτες, που εισπράττουν τα οφέλη του Τουρισμού. Υπό άλλες συνθήκες, αυτά τα νούμερα που καταγράφει φέτος η Ρόδος, δεν θα ήταν άσχημα. Αλλά πιστεύω ότι πρόκειται για μια συζήτηση η οποία δίνει λάθος εντυπώσεις και λάθος μηνύματα προς τα έξω κι εκτιμώ ότι έχει κουράσει. Εάν επιτέλους, κάποιοι, θέλουν να λάβουν σοβαρά υπόψη τα αιτήματα και τα προβλήματά μας, πρέπει να σταματήσουμε να λέμε ότι είμαστε ενθουσιασμένοι με τις αφίξεις και με τα νούμερα. Εμένα για παράδειγμα, δεν μου λέει τίποτα όταν το ξενοδοχείο μου είναι γεμάτο από τον Απρίλιο μέχρι τον Οκτώβριο με τις ίδιες τιμές. Και ο λόγος ο οποίος δεν μπορώ να ανεβάσω τις τιμές μου, είναι γιατί η Ρόδος, πλέον, δεν έχει αυτή την ‘υπεραξία’που θα έπρεπε να έχει συγκριτικά με άλλους προορισμούς. Και αυτό είναι που θέλω να τονίσω. Δηλαδή, για μένα, αυτό είναι και το ζητούμενο.
• Όταν λέτε ότι η Ρόδος, πλέον, δεν έχει αυτή την ‘υπεραξία’που θα έπρεπε να έχει συγκριτικά με άλλους προορισμούς, θα ήθελα να γίνετε πιο συγκεκριμένος.
Είναι εύκολο να το διαπιστώσουμε όλοι μας. Βγαίνουμε προς τα έξω και βλέπουμε μια εικόνα της Ρόδου που δεν περιποιεί τιμή σε κανέναν. Δεν υπάρχουν υποδομές, δεν υπάρχει καθαριότητα κ.λπ. και μια σειρά από άλλα πράγματα τα οποία δεν δίνουν την υπεραξία τόσο στον προορισμό όσο και στην επένδυση που θέλει να κάνει ο καθένας.
• Να περάσουμε στο ζήτημα της ‘φοροκαταιγίδας’ την οποία πληρώνουμε όλοι μας, τελικώς, ακριβά. Και οι πολίτες και οι επιχειρηματίες και κατ’ επέκταση ο ίδιος ο Τουρισμός. Από την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών, από την άνοδο του ΦΠΑ μέχρι και το τέλος διανυκτέρευσης. Πόσο επηρεάζουν όλα αυτά, συγκεντρωτικά, τα αποτελέσματα και τα έσοδα;
Θα σας πω την άποψή μου. Είμαι κατά της επιβολής του τέλους διανυτέρευσης. Και δεν ξέρω πώς θα εκληφθεί αυτό, αλλά… θα προτιμούσα να είχαμε έναν εξορθολογισμένο ΔΗΦΟΔΩ παρά όλους αυτούς τους φόρους. Κι αυτό γιατί το τέλος διανυτέρευσης που θα κληθούμε να πληρώσουμε, θα πάει στο… βαρέλι που δεν έχει πάτο για το δημόσιο χρέος, κι από αυτό, εμείς όλοι οι Ροδίτες και φυσικά οι Δωδεκανήσιοι, δεν θα δούμε ποτέ καμία ανταπόδοση. Εμείς πάλι μόνοι μας θα παλεύουμε, πάλι μόνοι μας θα κληθούμε να αντεπεξέλθουμε στα προβλήματά μας. Καλύτερα να υπήρχε ένα εξορθολογισμένο ανταποδοτικό τέλος (με την έννοια της ανταπόδοσης) παρά αυτός ο νέος φόρος που είναι εντελώς εκτός πραγματικότητας.
• Να περάσουμε στην απασχόληση. Φέτος είχαμε μεγάλη ζήτηση στα ξενοδοχεία. Αυτό δείχνει ότι ο ξενοδοχειακός κλάδος συμβάλλει σοβαρά στην καταπολέμηση της ανεργίας στον τόπο. Αυτό βοηθάει και την τοπική οικονομία;
Θα σας το θέσω διαφορετικά. Ο ξενοδοχειακός κλάδος και κατ’ επέκταση ο τουριστικός κλάδος, δεν είναι πλέον ελκυστικός για τον εργαζόμενο. Όταν είναι εποχιακή η απασχόληση και με τους υπάρχοντες μισθούς, δεν είναι και ελκυστική. Δεν δίνει κίνητρα. Το ό,τι βοηθάει αυτό στην καταπολέμηση της ανεργίας, είναι σαφές. Αλλά να σκεφτούμε και τι μένει στην τσέπη του κάθε εργαζόμενου. Προσωπικά, θα ήθελα να δω από την πλευρά της κυβέρνησης, ένα ανταποδοτικό πακέτο με οικονομικά και φορολογικά κίνητρα για τους εργοδότες, έτσι ώστε να μπορούν να προσφέρουν πιο ελκυστικούς μισθούς στους εργαζόμενους. Διότι με αυτό το δομικό status που έχει δημιουργηθεί δεν μπορούμε να δώσουμε αυτά που θα θέλαμε κι εμείς στους εργαζόμενούς μας και φυσικά, για να είναι ο κλάδος ελκυστικός. Και κακά τα ψέματα, είναι γεγονός πως ψάχνουμε προσωπικό. Και όπως γνωρίζετε, όσοι έρχονται από άλλα μέρη της Ελλάδας, τους παρέχουμε κίνητρα, όπως π.χ. στέγαση. Και λυπάμαι που το λέω, αλλά αυτό δεν βοηθάει την εξέλιξη του κλάδου του Τουρισμού, καθώς σε λίγο δεν θα τον προτιμούν και τα νέα παιδιά που θα θέλουν να κάνουν σπουδές πάνω σε αυτό και θα ψάχνουν άλλου είδους εργασίες.

• Επειδή ανοίγουν και άλλα ξενοδοχεία από το επόμενο έτος, εκτιμάτε ότι η Ρόδος έχει κι άλλα περιθώρια περαιτέρω τουριστικής ανάπτυξης;
Το έχω ξαναπεί. Πρέπει οπωσδήποτε να συνεργαστούν όλοι οι φορείς –ανεξαιρέτως- να αποφασίσουν κάποτε, να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι και να μιλήσουμε με σοβαρότητα για το νέο χωροταξικό του νησιού. Και δεν θα έπρεπε να σκεφτόμαστε τίποτε άλλο. Τα προβλήματα έχουν να κάνουν με τον σχεδιασμό. Υπάρχουν παραδείγματα σε νησιωτικές περιοχές της Ευρώπης, που έχουν προνοήσει εδώ και καιρό και έχουν χαράξει τα σχέδιά τους ώστε να προχωρήσουν στην ανάπτυξη της κάθε περιοχής. Εμείς…. πνιγόμαστε κάθε φορά σε διάφορα προβλήματα. Από την μια τα σκουπίδια, από την άλλη η έλλειψη νερού, οι παραλίες… Δεν είναι αυτά σοβαρά πράγματα για έναν τουριστικό προορισμό όπως η Ρόδος που θέλει να λέγεται κορυφαίος. Απαιτείται σύμπνοια και συνεργασία ανάμεσα σε όλους τους φορείς –ανεξαιρέτως. Ας συμφωνήσουμε επιτέλους σε κάτι και πώς θα το καταφέρουμε. Δεν έχουμε πλέον άλλο χρόνο. Οι ανταγωνιστές μας, οι ανταγωνιστικές αγορές έχουν αφυπνιστεί και προχωρούν. Η Ελλάδα κι εμείς εδώ, η Ρόδος, δεν πρέπει να μείνουμε πίσω.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • Marios Kordellas    21.08.2017 13:26

    Πες τα…. Το πιό όμορφο μέρος του κόσμου έχει πολλά προβλήματα. Απο την μία ο πόλεμος της ίδιας της Ελλάδας έναντι της Δωδεκανήσου και της Ρόδου που κανείς πλέον δεν γνωρίζει τι εστί Ρόδος απο τη προπαγάνδα-πλύση εγκεφάλου, απο τη άλλη τα διάφορα θέματα-προβλήματα που ξεπετιούνται αλλά και η απώλεια αυτής της τουριστικής παιδείας που υπήρχε παλαιότερα στέλνουν τη Ρόδο σε μετριότητες αντί για τη κορυφή του κόσμου που έπρεπε να είναι λόγω κληρονομίας της….

Σχολιασμός άρθρου