Σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα διατηρούνται οι τιμές των υγρών καυσίμων, με την αμόλυβδη βενζίνη να βρίσκεται σταθερά σε τιμές άνω των 2 ευρώ, τους τελευταίους πέντε μήνες!
Συγκεκριμένα, η τιμή της αμόλυβδης ξεπερνά ακόμα και 2,3 ευρώ το λίτρο στη Ρόδο και παρουσιάζει περαιτέρω ανοδικές τάσεις. Αντίστοιχα, η τιμή του πετρελαίου κίνησης κυμαίνεται από 1.815 έως 1,9 ευρώ το λίτρο!
Οι διαρκείς ανατιμήσεις σε συνδυασμό με την ευρύτερη ενεργειακή ακρίβεια και τη διατήρηση των μισθών σε χαμηλά επίπεδα, ήδη έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση της ζήτησης των υγρών καυσίμων, καθώς οι επιδοτήσεις τύπου fuel pass είναι ανεπαρκείς και οι περικοπές στην κατανάλωση είναι ο μόνος τρόπος εξοικονόμησης.
Σημειώνεται ότι η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης (Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων) βρισκόταν χθες στα 2,153 ευρώ ανά λίτρο, αυξημένη κατά 27,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η μέση τιμή στα Δωδεκάνησα είναι αισθητά υψηλότερη, καθώς διαμορφώνεται στα 2,286 ευρώ το λίτρο!
«Για ένα διάστημα οι τιμές είχαν σταθεροποιηθεί, αλλά τις τελευταίες ημέρες κινούνται και πάλι ανοδικά οι τιμές. Η ζήτηση έχει περιοριστεί λόγω της ακρίβειας. Όσο οι τιμές αυξάνονται τόσο μειώνεται η κατανάλωση, πράγμα λογικό και επόμενο. Συνήθως οι οδηγοί δαπανούν 10 και 20 ευρώ για τον ανεφοδιασμό των οχημάτων τους και στην καλύτερη δίνουν 30 ευρώ. Σπάνια δαπανώνται μεγαλύτερα ποσά. Βέβαια οφείλουμε να πούμε ότι λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης και της μεγάλης χρήσης των ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων από τους επισκέπτες, η κατανάλωση εξισορροπείται σε ένα βαθμό. Τα περιθώρια κέρδους των πρατηρίων μας είναι ωστόσο εξαιρετικά περιορισμένα», δήλωσε ο κ. Αθανάσιος Σταυριανάκης, ιδιοκτήτης πρακτορείου υγρών καυσίμων.
«Πονοκέφαλο» στους επαγγελματίες προκαλούν οι μεγάλες αυξήσεις στις τιμές. «Παλαιότερα γεμίζαμε τα ρεζερβουάρ με 60-70 ευρώ. Τώρα θέλουμε έως 120 ευρώ. Δεν μας επιτρέπεται πλέον να κάνουμε άδειες διαδρομές… Η άδεια διαδρομή μας κοστίζει ακριβά. Είμαστε πολύ προσεκτικοί στα χιλιόμετρα που θα κάνουμε. Δεν μπορούμε π.χ. να πάμε άδειοι στο αεροδρόμιο για να φορτώσουμε. Με την αύξηση των κομίστρων πριν από ένα μήνα περίπου κάπως έχει εξισορροπηθεί η κατάσταση. Εάν δεν γινόταν αυτό, το μεταφορικό έργο που παράγει ο κλάδος μας θα αντιμετώπιζε σοβαρό πλήγμα», δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ταξί Ρόδου κ. Θεοδόσης Καστανίδης, ενώ ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Φορτηγών Αυτοκινήτων κ. Κώστας Στυλιανού, δήλωσε τα εξής:
«Από τις αρχές του χρόνου έχουν αυξηθεί δραστικά οι τιμές των υγρών καυσίμων. Μειώθηκαν πριν λίγο καιρό όμως και πάλι παραμένουν σε αρκετά υψηλά επίπεδα. Και δεν είναι μόνο αυτό το πρόβλημα. Η αύξηση του κόστους των υγρών καυσίμων έχει συμπαρασύρει τις τιμές αναλώσιμων προς τα πάνω (βλ λάστιχα και ανταλλακτικά). Ο κλάδος μας έχει ζημιωθεί. Η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο και δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις μας αλλά ούτε και να αυξήσουμε τις τιμές μας».
https://www.dimokratiki.gr/20-08-2022/anodika-kinoyntai-kai-pali-oi-times-kaysimon-sti-rodo/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.