Συνεντεύξεις

Γ. Kαμπούρης: «Να μην υποτιμάμε το προϊόν μας και κυρίως, να μη δυσφημίζουμε τον τόπο μας»

«Να μην υποτιμάμε το προϊόν μας και κυρίως να μην δυσφημίζουμε τον τόπο μας!» δηλώνει σήμερα στην «δημοκρατική» ο γνωστός τουριστικός πράκτορας κ. Γιάννης Καμπούρης σε μια αποκαλυπτική συνέντευξη εφ όλης της ύλης.
Δηλώνει ότι παρά την κρίση με τον κορωνοϊό, ο στόχος των 500.000 τουριστών για την Ρόδο είναι εφικτός, ενώ ξεκαθαρίζει πως το μοντέλο του τουρισμού παραμένει στον μαζικό τουρισμό. Για τον Γιώργο Χατζημάρκο, αναφέρει ότι στήριξε έμπρακτα τον Τουρισμό και ‘χωρίς αυτόν δεν θα είχαμε αυτά τα αποτελέσματα’ ενώ για τους ξενοδόχους, τονίζει πως ‘όσοι άνοιξαν φέτος είναι ήρωες, πήραν ρίσκο και βοήθησαν τον Τουρισμό του νησιού. Οι ξενοδόχοι της Ρόδου είναι επαγγελματίες και μάλιστα σοβαροί…’
• Κύριε Καμπούρη, να ξεκινήσουμε από τα πρόσφατα στοιχεία της φετινής τουριστικής σεζόν όπως εξελίχθηκε και να σας ζητήσω ένα σχόλιο.
Μέχρι σήμερα τα πράγματα εξελίσσονται όπως τα περιμέναμε. Παρ’ ότι είχαμε κάποιες απώλειες από μερικές αγορές λόγω της έξαρσης των κρουσμάτων του κορωνοϊού, όπως η Ολλανδία, Σκανδιναβία που έκλεισαν, ο στόχος των 500.000 τουριστών για την Ρόδο, είναι εφικτός. Διότι ο Σεπτέμβριος είναι αρκετά καλός για τις παραδοσιακές μας αγορές (Γερμανία και Αγγλία) επειδή μεταφέρουν τον όγκο των τουριστών ενώ τα προγράμματα συνεχίζουν μέχρι το τέλος Οκτωβρίου –αρχές Νοεμβρίου. Περιμένουμε μια ικανοποιητική αύξηση και από την Γαλλία τον Οκτώβριο, επίσης παραδοσιακή δική μας αγορά που δουλεύει με γκρουπ και έχει δυνατούς μήνες τον Απρίλιο, τον Μάιο και τον Οκτώβριο. Αυτές ήταν και οι αρχικές μας προβλέψεις.
Για το 2021, χωρίς εμβόλιο, χωρίς θεραπείες κ.λπ. θα πρέπει να περιμένουμε τα ίδια νούμερα με φέτος…
Εάν έχουμε καλές εξελίξεις μέχρι το τέλος του έτους με το εμβόλιο στις ξένες χώρες, πιστεύετε ότι θα αλλάξει το κλίμα και θα βελτιωθεί η κατάσταση;
Ακόμη και αν γίνει αυτό μέχρι το τέλος του 2020, την επόμενη τουριστική σεζόν θα έχουμε μία κίνηση 60 – 80% σε σχέση με τα νούμερα του 2019 –αν την εκλάβουμε ως μία πολύ καλή σεζόν για το νησί. Διαφορετικά θα ζήσουμε την ίδια «εφιαλτική» σεζόν με φέτος. Εδώ όμως, να σημειώσω ότι ο κόσμος και οι επιχειρηματίες, έμαθαν να ζουν με τον κορωνοϊό!
• Μήπως αυτό που αναφέρετε είναι ένα θετικό γεγονός για την καλύτερη προετοιμασία το επόμενο έτος –ακόμη και στα χειρότερα σενάρια;
Βεβαίως, γιατί έχουμε πλέον όλοι μεγαλύτερη εμπειρία. Το βλέπουμε στις φετινές κρατήσεις. Όταν έκλεισε π.χ. η Ισπανία και οι Κανάριοι Νήσοι, οι Γερμανοί πρόσθεσαν πτήσεις για τη Ρόδο. Αυτό δείχνει ότι ο κόσμος θέλει να ταξιδέψει. Πιστεύω ότι θα υπάρξει ενδιαφέρον –το οποίο εμφανίζεται από τώρα κιόλας, με τις προκρατήσεις. Το ζητούμενο είναι να επανέλθουμε σε ικανοποιητικά νούμερα για να μπορούμε όλοι να ζήσουμε.
Αυτή την στιγμή, δεν υπάρχει καμία επιχείρηση που να δουλεύει με κέρδος. Όλοι χάνουν…

 

• Η αλήθεια είναι όμως ότι η Ρόδος παραμένει στο μοντέλο του «μαζικού τουρισμού». Υπάρχει περίπτωση να αλλάξει κάτι;
Όχι, βέβαια. Δεν πρόκειται να αλλάξει από την στιγμή που υπάρχουν πάνω από 170.000 κλίνες και πρέπει να γεμίσουν. Όλες οι κλίνες και κυρίως οι ποιοτικές, είναι δεκτές και τις χρειαζόμαστε. Η Ρόδος μπορεί να ανεβάσει τα νούμερά της, αλλά δεν μπορούμε να ψάχνουμε μόνον τον «ποιοτικό» τουρισμό με τόσες κλίνες (και όσες ανοίγουν). Πρέπει να δεχτούμε όλους τους τουρίστες -όλοι είναι καλοδεχούμενοι.
Και όσον αφορά τον «μύθο» που λέγεται All Inclusive, σας το λέω ότι χωρίς αυτόν δεν γίνεται να γεμίσει κανένας. Ο επισκέπτης μας το ψάχνει. Θα βγει κι έξω, θ’ αφήσει κάτι.
Μην ξεχνάτε ότι τα ξενοδοχεία στην Ρόδο προσφέρουν πολύ ποιοτικές υπηρεσίες και με All Inclusive. Πρέπει να το λέμε αυτό. Κάποιοι έλεγαν ότι με το All Inclusive θα… πεθάνει η αγορά. Διαφωνώ. Στα ξενοδοχεία της Ρόδου προσφέρονται πολύ καλές υπηρεσίες. Να μην υποτιμάμε το προϊόν μας και κυρίως να μην δυσφημίζουμε τον τόπο μας! Ο κόσμος, μας προτιμάει. Να στηρίξουμε τους ξενοδόχους, τους επιχειρηματίες αλλά και τους ανθρώπους που εργάζονται στον Τουρισμό. • Μιλήστε μου για τις αγορές. Ποια εικόνα έχετε αυτή την ώρα;
Κοιτάξτε, η Γερμανία και η Αγγλία παραμένουν οι δυνατές αγορές μας. Η Γαλλία επίσης είναι μια πολύ καλή αγορά για το νησί ενώ η έκπληξη ήρθε από την Πολωνία η οποία ανεβαίνει συνεχώς. Από εκεί και πέρα, η Σκανδιναβία ήταν πάντα μια παραδοσιακή δύναμη για την Ρόδο και πιστεύω πως θα επανακάμψει. Η ρωσόφωνη αγορά είναι ασταθής. Είναι μια αγορά που ανεβάζει έναν προορισμό και μετά από δύο χρόνια, μπορεί να τον καταστρέψει. Αυτή είναι η νοοτροπία των τουρ οπερέιτορ. Το ίδιο έκαναν με την Ισπανία. Οι τουρ οπερέιτορ έχουν διαφορετική νοοτροπία ενώ ανάμεσα στους 5 μεγαλύτερους οι 4 είναι τουρκικών συμφερόντων. Καταλαβαίνετε τι σημαίνει αυτό… Και μην ξεχνάτε ότι δουλεύουν με Τουρκία επειδή επιδοτούνται από την τουρκική κυβέρνηση. Για να καταλάβετε, οι τουρ οπερέιτορ που έχουν και αεροπορικές εταιρείες, για κάθε πτήση έχουν επιδότηση 6.000 δολάρια! Γι’ αυτό λέω ότι η ρωσική αγορά, αποτελεί ένα συμπληρωματικό κομμάτι.
• Εχετε κάποια εικόνα από προκρατήσεις αν και είναι νωρίς ακόμη;
Όχι, δεν είναι νωρίς! Οι προκρατήσεις είναι σε καλό επίπεδο αλλά προσέξτε: ένα μεγάλο ποσοστό αφορά τους φετινούς πελάτες που άλλαξαν τα πακέτα των διακοπών τους, για την επόμενη χρονιά. Επίσης, μπορεί να κλείσει κάποιος διακοπές και να ακυρώσει –χωρίς επιβάρυνση. Από Αγγλία και Γερμανία πάντως, υπάρχει ενδιαφέρον.
• Πολλά χρόνια ακούμε για την επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν. Είναι κάτι εφικτό;
Προσωπικά, αυτό δεν πιστεύω ότι μπορεί να γίνει. Προσπαθήσαμε πολλές φορές και με προσφορές και με επιδοτήσεις, αλλά δεν τα καταφέραμε. Μπορούμε να ξεκινήσουμε με έναν καλό Απρίλιο και ένα 15νθήμερο έως 10 Νοεμβρίου. Παραπάνω δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε. Ωστόσο, μπορούμε να ανοίξουμε και να δουλέψουμε καλά τις αγορές από τον Απρίλιο.
• Τι θα λέγατε για τις προσπάθειες της ΠΝΑι; Έχουν φέρει αποτελέσματα μετά και την κατάρρευση του ΠΡΟΤΟΥΡ;
Θα είμαι ειλικρινής. Είμαστε τυχεροί που έχουμε περιφερειάρχη τον Γιώργο Χατζημάρκο. Χωρίς αυτόν δεν θα είχαμε αυτά τα αποτελέσματα. Παρά το γεγονός πως δεν προέρχεται από τον τουριστικό κλάδο, αγαπάει τον Τουρισμό, ακούει, σκέφτεται και βοηθάει πάρα πολύ. Κάνει συγκεκριμένη και πολύ προσεκτική δουλειά. Ο Χατζημάρκος είναι ένας άνθρωπος που ακούει και είναι συνεργάσιμος. Αυτό είναι το πλέον σημαντικό. Ευτυχώς που η ΠΝΑι ανέλαβε την ευθύνη με το κλείσιμο του ΠΡΟΤΟΥΡ ειδάλλως… θα είχαμε εξαφανιστεί από τον χάρτη.
Μην ξεχνάτε ότι οι διεθνείς εκθέσεις έχουν ακυρωθεί. Ίσως να γίνει το Βερολίνο αλλά τον Γενάρη θα γίνει η έκθεση στην Ολλανδία. Από εκεί θα δούμε τι θα γίνει.
Τι θα λέγατε για τα ξενοδοχεία που άνοιξαν φέτος;
Κοιτάξτε, φέτος όσοι ξενοδόχοι άνοιξαν είναι ήρωες, πήραν ρίσκο και βοήθησαν τον Τουρισμό του νησιού. Και θα σας εξηγήσω γιατί το λέω. Οι ξενοδόχοι της Ρόδου είναι επαγγελματίες και μάλιστα σοβαροί –εκτός από λίγες εξαιρέσεις. Πρέπει να τους δώσουμε συγχαρητήρια γιατί με αυτό που έκαναν έδειξαν τον επαγγελματισμό τους.
Μπράβο στους ξενοδόχους που άνοιξαν τα ξενοδοχεία τους και παρόλες τις δυσκολίες έδωσαν τη μάχη!
-Μπράβο στους ξενοδόχους, που ενώ δεν τα κατάφεραν να ανοίξουν, κάλυψαν με δική τους δαπάνη την μεταφορά σε άλλα ξενοδοχεία των κρατήσεων για τις οποίες είχαν λάβει προκαταβολές.
-Μπράβο στους ξενοδόχους που δεν τα κατάφεραν να ανοίξουν, αλλά επέστρεψαν τις προκαταβολές που εισέπραξαν!
-Διπλό Μπράβο στους ξενοδόχους που και άνοιξαν τα ξενοδοχεία και επιστρέφουν μέρος ή και το σύνολο των ακάλυπτων προκαταβολών τους στους tour operators.
-Και τέλος είναι λάθος, οι ξενοδόχοι που δεν άνοιξαν και απλά κρύφτηκαν πίσω από το credit voucher των 18 μηνών.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου