Πληθαίνουν οι φωνές που ζητούν τη δημιουργία κοινών ευρωπαϊκών πρωτοκόλλων ώστε όλοι οι επιβάτες να γνωρίζουν που και πώς μπορούν να ταξιδέψουν μέσα στην Ευρώπη- Προτάσεις για αντικατάσταση της καραντίνας με τεστ
«Η Ryanair προχωρά σε επιπλέον περικοπές στο πτητικό πρόγραμμα του Οκτωβρίου κατά 20% από την στιγμή που οι αποτυχημένοι ταξιδιωτικοί περιορισμοί των κρατών- μελών της Ε.Ε. κάνουν ζημιά στις κρατήσεις».
Εστω κι αν ο ιρλανδικός αερομεταφορέας χαμηλού κόστους είναι γνωστός τοις πάσι για την προκλητική του ρητορική, επιδιώκοντας να συγκεντρώνει με αυτόν τον τρόπο το ενδιαφέρον, η χθεσινή του ανακοίνωση έχει μεγάλη δόση αλήθειας, σε μία περίοδο που πληθαίνουν οι φωνές σε όλη την Ευρώπη αλλά και την Ελλάδα ότι απαιτείται να τεθούν κεντρικά από τις Βρυξέλλες ενιαίοι κανόνες στα ταξίδια, τουλάχιστον εντός Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Το ζήτημα έθεσε την περασμένη εβδομάδα στη Σύνοδο του Εκτελεστικού Συμβουλίου του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού στην Τιφλίδα και ο Ελληνας υπουργός Τουρισμού με το βλέμμα πλέον στο 2021: Ο κ. Χάρης Θεοχάρης τόνισε την ανάγκη υιοθέτησης κοινών πρωτοκόλλων -τουλάχιστον σε ευρωπαϊκό επίπεδο- για την ασφαλή και ομαλή επανεκκίνηση του τουρισμού το 2021. «Η Ελλάδα θα στηρίξει την προσπάθεια δημιουργίας κοινών πρωτοκόλλων, συμμετέχοντας στην Επιτροπή για την ανάπτυξη Διεθνούς Κώδικα για την Προστασία των Τουριστών». Να ισχύσουν άμεσα ενιαίοι κανόνες και να μπει τέλος στη χαοτική κατάσταση που επικρατεί στις μεταφορές και στα ταξίδια στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ζήτησε και η πρώην υπουργός Τουρισμού και νύν Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία Έλενα Κουντουρά σε παρέμβασή της στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με το δεδομένο ότι η παθητική μέχρι σήμερα στάση της Κομισιόν έχει ως αποτέλεσμα την ταλαιπωρία για χιλιάδες ταξιδιώτες και την αναζωπύρωση της πανδημίας.
«Όλοι οι πολίτες ανεξάρτητα από το που ζουν ή που ταξιδεύουν θα πρέπει να γνωρίζουν σαφώς τι ισχύει σε όλη την Ευρώπη και είναι απαραίτητο να θεσπιστούν απλοί, αναλογικοί και αποτελεσματικοί κανόνες που θα ισχύουν για όλους», αναφέρεται χαρακτηριστικά, σε μία περίοδο όπου οι εκτιμήσεις για την πορεία των επιχειρήσεων του κλάδου των ταξιδίων- μεταφορών αναθεωρούνται προς τα κάτω. «Χρειαζόμαστε πρωτόκολλα και κοινά standards, όλοι οι επιβάτες θα πρέπει να γνωρίζουν που και πώς μπορούν να ταξιδέψουν τουλάχιστον μέσα στην Ευρώπη. Χωρίς ενιαίους κανόνες δεν μπορεί να υπάρξει ούτε σχεδιασμός ούτε προγραμματισμός από πουθενά, ούτε από τις αεροπορικές, ούτε από τους τουρίστες», ανέφερε χαρακτηριστικά από το βήμα του συνεδρίου της fvw που πραγματοποιήθηκε στη Βόρεια Ελλάδα την περασμένη Πέμπτη, ο κ. Roland Jaggi, Chief Commercial Officer του μεγαλύτερου εγχώριου αερομεταφορέα, της Aegean Airlines.
Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, για το θέμα υπήρξε παρέμβαση- επιστολή προς την πρόεδρο της Κομισιόν Ούρσουλα φον Ντερ Λάιεν από 25 φορείς που εκπροσωπούν πάνω από 5.000 εταιρίες-μέλη (Hotrec, IATA, ETOA, ETC, ACI Europe, AIRE, ALLRAIL, ASA, ASA, A4E, ECTAA κ.α.) , οι οποίοι κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για 27 εκατ. θέσεις εργασίας στον τουρισμό και τις μεταφορές στην Ευρώπη. Οι φορείς, με ουκ ολίγους εκπροσώπους και στον πολύπαθο τομέα των αερομεταφορών – αεροπορικές και αεροδρόμια- επισημαίνουν ότι το γεγονός ότι δεν υπάρχουν –συντονισμένα- ταξιδιωτικοί περιορισμοί δημιουργεί τεράστια εμπόδια στις επιχειρήσεις, προτείνοντας, ενδεικτικά, την αντικατάσταση της καραντίνας με τεστ.
Η ιρλανδική Ryanair ανακοίνωσε χθές ότι «κόβει» κατά 20% τον όγκο των διαθέσιμων θέσεων (επιπρόσθετα στο 20% που είχε ήδη περικοπεί όπως είχε ανακοινωθεί στα μέσα Αυγούστου με ποσοστό περικοπών να αφορούν και την Ελλάδα. Σημειωτέον ότι στο πλαίσιο ακριβώς των (αυτόνομων) ταξιδιωτικών περιορισμών που θέτουν οι κυβερνήσεις ανά την Ευρώπη, η κυβέρνηση της Ιρλανδίας θέτει σε καραντίνα 14 ημερών τους τουρίστες που επιστρέφουν από την Ελλάδα και την Ιταλία από την ερχόμενη Δευτέρα.
Από την πλευρά της, η low cost αεροπορική εκτιμά ότι η χωρητικότητα του Οκτωβρίου θα μειωθεί από το 50% στο 40% σε σύγκριση με τα επίπεδα που είχαν διαμορφωθεί τον Οκτώβριο του 2019, ωστόσο εκφράζει την εκτίμηση (και μένει να φανεί εκ του αποτελέσματος) ότι, παρά το μειωμένο όγκο, μπορεί να διατηρήσει ένα ποσοστό πληρότητας στα αεροσκάφη της στο 70%.
Πηγή: newmoney.gr