Στη μεγάλη πρόκληση του ελληνικού τουρισμού να επιμηκύνει την τουριστική περίοδο σε δώδεκα μήνες τον χρόνο εστιάζει το 13ο συνέδριο του ΣΕΤΕ με θέμα, «τα στρατηγικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας: Επενδύσεις και Ανάπτυξη», οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν σήμερα και ολοκληρώνονται αύριο με την ομιλία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά.
Από το βήμα του συνεδρίου, η αρμόδια υπουργός Όλγα Κεφαλογιάννη αφού στάθηκε στη συνεισφορά του ΣΕΤΕ στα τουριστικά πράγματα της χώρας και σημείωσε ότι το 2015 θα είναι μια χρονιά ιδιαίτερη καλή όχι μόνο σε αφίξεις και έσοδα αλλά και σε επενδύσεις. Όπως είπε οι κινήσεις του ΥΠΟΤ προς την κατεύθυνση της προσέλκυσης επενδύσεων αποδίδουν καρπούς και υπάρχουν μηνύματα θετικά για την Ελλάδα. «Το 2015 είναι μια κρίσιμη χρονιά και καμία επιτυχία δεν πρέπει να πάει χαμένη» δήλωσε η υπουργός.
Απαντώντας σε αυτούς που λένε ότι η φετινή πορεία του ελληνικού τουρισμού είναι συγκυριακή, η κυρία υπουργός υπογράμμισε ότι τίποτα δεν έγινε τυχαία, αντίθετα υπήρχε όραμα, σχέδιο και πολιτική βούληση. Εστιάζοντας στις δράσεις του ΥΠΟΤ η κ. Κεφαλογιάννη σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι ο ΕΟΤ εξελίσσεται σε έναν δυναμικό οργανισμό με διεθνή παρουσία και η πρόσφατη συνεργασία του με τη Samsung το επιβεβαιώνει.
Δίνοντας το στίγμα των δράσεων για το 2015 η κ. υπουργός τόνισε ότι, στόχος είναι η αύξηση του τουριστικού πλεονάσματος στην ελληνική οικονομία αλλά και η κατανομή του τουριστικού ρεύματος σε όλους τους μήνες του έτους. Η ατζέντα μεταξύ άλλων περιλαμβάνει νέα πολιτική στην κρουαζιέρα αλλά και πρωτοβουλίες για να γίνει η Αθήνα πρωτεύουσα του ελληνικού τουρισμού.
Ως βέλτιστο παράδειγμα καταπολέμησης της εποχικότητας παρουσίασε Χουάν Χοσέ Ριβέιρο, από την Boston consulting group, Spain, την πολιτική που ακολούθησε η Ισπανία για έναν προορισμό της τη Μούρθια. Όπως είπε, αυτή η περιοχή εστίασε στον τουρισμό της τρίτης ηλικίας και επένδυσε σε αυτή τη στρατηγική. Ο κ. Ριβέιρο επεσήμανε ότι είναι πολύ σημαντικό μια περιοχή που ξεφεύγει από το μοντέλο ήλιος και θάλασσα να διαφοροποιηθεί και να αποκτήσει μια ταυτότητα. Η Μούρθια, όπως είπε το πέτυχε αξιοποιώντας ταυτόχρονα τόσο τις υποδομές της περιοχής σε ακίνητα, όσο και τη γαστρονομία, αλλά και τα πολιτιστικά δρώμενα που λαμβάνουν χώρα στην περιοχή.
Άλλο πετυχημένο παράδειγμα επέκτασης της τουριστικής περιόδου στην Ισπανία, αποτελεί το Μπιλμπάο. Αν και βιομηχανική περιοχή, χωρίς τουριστική ταυτότητα κατάφερε να μπει στον τουριστικό χάρτη με την υλοποίηση ενός μουσείου. Έκτοτε έχει έσοδα 200 εκατ. ευρώ από τη λειτουργία του.
‘ Εθνος