Σύγχυση επικρατεί στους κόλπους του Τουρισμού, μετά τις δραματικές εξελίξεις που σημειώθηκαν ανάμεσα στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως και το Πατριαρχείο Μόσχας, που οδήγησαν σε ‘Σχίσμα’.
Πέραν της εκκλησιαστικής προσέγγισης, ο τουριστικός τομέας αναμένεται να επηρεαστεί άμεσα και μάλιστα, η εικόνα δείχνει από τώρα πως το ενδιαφέρον των Ρώσων για να επισκεφτούν την Ελλάδα, σημειώνει πτώση.
Έμπειροι τουρ οπερέιτορς που έχουν άμεση σχέση με την ρωσική αγορά εδώ και χρόνια και δραστηριοποιούνται στην περιοχή μας, δήλωναν χτες στην «δημοκρατική» πως η επόμενη σεζόν θα έχει πτώση σε διψήφιο αριθμό (μέχρι και 10%) και μόνον από την κρίση που σημειώθηκε πριν λίγους μήνες στις διπλωματικές σχέσεις ανάμεσα στην Ελλάδα και την Ρωσική Ομοσπονδία, αλλά και από τις δραματικές εξελίξεις στην Εκκλησία, καθώς είναι ομόδοξοι και ανησυχούν για το τι μέλλει γενέσθαι.
Ο πρόεδρος, πάντως, του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου κ. Γιώργος Ματσίγκος, δηλώνει πως δεν υπάρχει κάτι το ανησυχητικό μέχρι στιγμής καθώς το 2019, αναμένεται να είναι μια καλή χρονιά για την Ρόδο, από την ρωσική αγορά.
«Οι Ρώσοι επισκέπτες στα νησιά της Δωδεκανήσου, δεν έρχονται για να κάνουν εδώ τους γάμους τους. Συνήθως έρχονται μόνον για επίσκεψη σε μοναστήρια, για προσκύνημα ή για να εκκλησιαστούν και λιγότερο για να κοινωνήσουν. Συνήθως, οι γάμοι και οι βαπτίσεις δεν περιλαμβάνονται στα ‘πακέτα’ των διακοπών», όπως τόνισε.
Υπάρχουν όμως, προβλήματα που είναι υπαρκτά. Και εμπόδια που από τώρα έχουν δημιουργήσει ανησυχία.
Τι μπορούν να κάνουν
οι πιστοί
Επειδή μετά την απόφαση του Πατριαρχείου Μόσχας, η εικόνα που επικρατεί στην κοινή γνώμη είναι συγκεχυμένη και υπάρχουν πολλά δημοσιεύματα και αναρτήσεις που δεν απηχούν την πραγματικότητα, η «δ» αποκαλύπτει σήμερα πώς διαμορφώνεται η κατάσταση με τους πιστούς.
Εκπρόσωποι ιεραρχών που ανήκουν στις Ιερές Μητροπόλεις οι οποίες υπάγονται στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, όπως τα Δωδεκάνησα και βεβαίως η Εξαρχία Πάτμου, δήλωναν χτες στην «δημοκρατική» τα εξής:
«Το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, δεν έχει διακόψει την κοινωνία με το Πατριαρχείο Μόσχας. Συνεπώς, ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, συνεχίζει να μνημονεύει τον Πατριάρχη Μόσχας Κύριλλο. Ωστόσο, εάν έρθουν στα Δωδεκάνησα Ρώσοι ιεράρχες ή ιερείς και θέλουν να συλλειτουργήσουν μαζί μας, εμείς δεν έχουμε κανένα πρόβλημα. Εκείνοι όμως, θα έχουν πρόβλημα και θα υποστούν κυρώσεις από την Ρωσική Εκκλησία. Το Φανάρι δεν αναζητά εκδικητικά και απαντητικά μέτρα μετά από αυτό που έγινε. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο επιθυμεί να επικρατήσει η ενότητα και όχι ο διχασμός στην Ορθοδοξία. Γι αυτό έδωσε Αυτοκεφαλία στην Ουκρανία. Δυστυχώς, έχουμε ‘Σχίσμα’ και όχι ένα απλό ‘Ρήγμα’ στην Ορθοδοξία. Βέβαια, δεν είναι της έκτασης του Σχίματος του 1054, αλλά είναι πολύ σοβαρό».
Να σημειώσουμε επίσης, ότι και πολλοί Έλληνες επισκέπτονται την Ρωσία (κυρίως την Μόσχα, την Πετρούπολη και μερικές ακόμη πόλεις της Ρωσικής Ομοσπονδίας). Και βέβαια, ισχύουν σχεδόν τα ίδια.
Οι Έλληνες που θα επισκεφτούν την Ρωσία, μπορούν να εκκλησιάζονται κανονικά, όχι όμως και να μεταλαμβάνουν (εάν προέρχονται από περιοχές που ανήκουν στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, δηλαδή οι Μητροπόλεις των Δωδεκανήσων, η Πατριαρχική Εξαρχία της Πάτμου που υπάγονται απευθείας στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, η Εκκλησία της Κρήτης, όλες οι Μητροπόλεις των λεγόμενων «Νέων Χωρών» -της Ηπείρου, της Μακεδονίας, της Θράκης και του Βορείου Αιγαίου- οι οποίες πνευματικά υπάγονται επίσης στην Κωνσταντινούπολη). Άλλωστε, όπως είναι γνωστό, το βασικό μυστήριο της Ορθοδοξίας είναι η Θεία Μετάληψη. Όταν δεν μπορούν να μεταλάβουν, εξυπακούεται ότι κωλύονται να συμμετάσχουν και σε άλλα μυστήρια, όπως ο γάμος και η εξομολόγηση.
Να σημειωθεί πάντως, ότι στους περιορισμούς, περιλαμβάνεται και η περίπτωση του Αγίου Όρους καθώς υπάγεται στο Οικουμενικό Πατριαρχείο.