Πρόταση ειδικής τελετής για την ανακήρυξη σε επίτιμο δημότη Ρόδου του Δρ. Τονίνο Λαμποργκίνι, γιου του Ferruccio Lamborghini (Φερούτσιο Λαμποργκίνι) ιδρυτή της Automobili Lamborghini SpA, λόγω των προσωπικών δεσμών, που είχε με την πόλη της Ρόδου, κατά τη διάρκεια του 2ου παγκοσμίου πολέμου, θα εξετάσει στην προσεχή συνεδρίασή του το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Ρόδου.
Η εισήγηση έγινε από το Τμήμα Δημοσίων Διεθνών Σχέσεων και Επικοινωνίας του Δήμου Ρόδου και αναφέρεται σύντομα στην ιστορία του Ferruccio Lamborghini:
¨Πριν από 58 χρόνια, το 1963, ο Ferruccio Lamborghini ίδρυσε την φημισμένη
ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία «Automobili Lamborghini SpA» και ήταν αυτός που σχεδίασε τα πιο πετυχημένα και πιο καλοπουλημένα μοντέλα της δεκαετίας του ‘60 (Miura) και του ‘70 (Countach) καθοδηγούμενος από την επιθυμία του να βελτιωθεί και να καινοτομήσει.
Μετατράπηκε σε έναν από τους πιο δυνατούς ανταγωνιστές της Ferrari. Οι λάτρεις της «γρήγορης πολυτέλειας» έμαθαν το όνομά του αμέσως. O Ferruccio ήταν εμβληματική μορφή για την Ιταλία και για πολλούς, επιχειρηματικό πρότυπο.
Όταν o Ferruccio πούλησε την εταιρεία το 1974, είχε ήδη γίνει ένας από τους πιο επιτυχημένους και θαυμαστούς κατασκευαστές στον κόσμο.
Φέτος ο Ferruccio Lamborghini κέρδισε μια θέση μεταξύ των θρύλων της αυτοκίνησης που βρίσκονται στο Μουσείο «Automotive Hall of Fame» (Dearborn, Michigan – ΗΠΑ) καθώς εισήχθη σε αυτό στην τελετή που πραγματοποιήθηκε στις 21 Ιουλίου 2022 στο Detroit. Στη διάρκεια αυτής, αναγνωρίστηκε η προσφορά του Ferruccio και η ακατάπαυστη επιθυμία του να βελτιώνεται πάντα και να καινοτομεί».
Ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος Δημοσίων Διεθνών Σχέσεων κ Αθανάσιος Βυρίνης εισηγείται να του απονεμηθεί η τιμητική διάκριση «Επίτιμος Δημότης».
Ο Ferruccio Lamborghini γεννήθηκε στο Renazzo, ένα χωριουδάκι του Δήμου
Cento (επαρχία της Φερράρα), στις 28 Απριλίου 1916. Ήταν ο μεγαλύτερος γιος των αγροτών Antonio και Evelina Lamborghini και το πεπρωμένο του υπαγορευόταν από την παράδοση ότι ο μεγαλύτερος γιος θα κληρονομούσε το οικογενειακό αγρόκτημα. Ο νεαρός Ferruccio, ωστόσο, δεν ενδιαφερόταν για τη γη, αλλά για τις μηχανές. Από πολύ μικρός χανόταν στα εργαλεία στο εργαστήριο του αγροκτήματος. Ήταν ακόμα έφηβος όταν κατάφερε να προσληφθεί από το καλύτερο μηχανικό εργαστήριο στην Μπολόνια, όπου και έμαθε τα μυστικά της μηχανικής.
Με το ξέσπασμα του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου το 1939 ο 22χρονος τότε Ferruccio κλήθηκε να υπηρετήσει την πατρίδα του. Ανέλαβε τον ρόλο του μηχανικού στην 50η Μεικτή Μηχανοκίνητη Μοίρα και του ζητήθηκε να ταξιδέψει στη Ρόδο, η οποία εκείνη την εποχή ήταν υπό ιταλική κατοχή. Στο ελληνικό νησί επωμίστηκε τη συντήρηση και την επισκευή των στρατιωτικών οχημάτων. Οι δεσμοί που ανέπτυξε με τη Ρόδο τον οδήγησαν μετά το τέλος του Πολέμου να ανοίξει εκεί το πρώτο του συνεργείο το οποίο και έκλεισε σύντομα για να επιστρέψει στην πατρίδα του και να συνεχίσει από τα πάτρια εδάφη την επαγγελματική του δραστηριότητα.
Το 1946 επέστρεψε στην Ιταλία εκμεταλλευόμενος τα κίνητρα που τέθηκαν για την οικονομική ανάκαμψη της χώρας και άνοιξε ένα μηχανοστάσιο στο Cento για να επισκευάζει αυτοκίνητα. Παρατηρώντας την κρίση που είχε υποστεί η τοπική γεωργία και έχοντας τεχνογνωσία από τη Ρόδο στην επισκευή τρακτέρ, ο Ferruccio ανέπτυξε την ιδέα του: να κατασκευάσει φθηνά γεωργικά τρακτέρ,προσιτά σε μικρούς γαιοκτήμονες, χρησιμοποιώντας παλιά, στρατιωτικά οχήματα.
Αρκετά χρόνια αργότερα η εταιρεία του ήταν μεταξύ των σημαντικότερων βιομηχανιών στην Ιταλία και το 1963 αποφάσισε να κατασκευάσει τα καλύτερα αυτοκίνητα GT (Gran Tourer) στον κόσμο. Μέχρι τότε τα τρακτέρ του, με το όνομα Lamborghini, είχαν ένα πολύ απλό ασημένιο έμβλημα: ένα τρίγωνο με τα γράμματα FLC (Ferruccio Lamborghini Cento).
Σήμερα η ιδιοκτησία των εταιρειών που ίδρυσε ο Ferruccio Lamborghini δεν ανήκει πλέον στην οικογένεια Lamborghini, αλλά ανήκει 1) στη γερμανική Audi VW, όσον αφορά στην Automobili Lamborghini, 2) στη Same-Deutz σχετικά με την Lamborghini Trattori (Τρακτέρ), 3) στη Ferroli όσον αφορά στα κλιματιστικά Lamborghini κλπ..
Είναι ο μοναδικός κληρονόμος της οικογένειας Λαμποργκίνι και ένας από τους ισχυρότερους επιχειρηματίες της Ιταλίας, είναι ο ιδιοκτήτης ενός μεγάλου ομίλου διαφόρων επιχειρήσεων (παραγωγής πολυτελών αγαθών) που περιλαμβάνει από την εστέτ μπουτίκ «Tonino Lamborghini Style and Accessories», πεντάστερα ξενοδοχεία, πολυτελή εστιατόρια, γυαλιά, κινητά τηλέφωνα, ωρολόγια, καφέ εσπρέσο, δερμάτινα είδη, κοσμήματα, αρώματα, golf και utility cart, beverage, real estate κλπ, όλα σχεδιασμένα με το brand Lamborghini.
Μια από τις κόρες του, η Ηλέκτρα (είναι τραγουδίστρια, μοντέλο, τηλεπερσόνα, instagram influencer) έχει καταφέρει χάρη στον εθισμό της στα social media να γίνει περισσότερο διάσημη, όχι για κάποιο ιδιαίτερο ταλέντο της, αλλά λόγω του life style που ακολουθεί. Στους επίσημους λογαριασμούς που διατηρεί, έχει πάνω από 7.200.000 followers στο Instagram και 1.300.000 στο Facebook.
Ο Δρ. Tonino Lamborghini διαθέτει άπειρο φωτογραφικό υλικό της διαμονής του πατέρα του στη Ρόδο και σε όλες τις συνεντεύξεις που σχετίζονται με την ζωή του πάτερα του πάντα αναφέρεται με αγάπη στην παραμονή του στη Ρόδο που ήταν καθοριστική για την ζωή του (εδώ συνάντησε την πρώτη σύζυγό του, την Clelia Monti, μητέρα του Δρ. Τονίνο).
Το 2014, ο Δρ. Tonino Lamborghini ίδρυσε το «Μουσείο Ferruccio Lamborghini» στο Funo di Argelato στην επαρχία της Μπολόνια ως φόρο τιμής στην εμβληματική φυσιογνωμία του επιχειρηματία πατέρα του.