Σύσκεψη για να αντιμετωπιστεί το θέμα που ανέκυψε με τους εργολάβους θα πραγματοποιηθεί σήμερα στο Δημαρχείο Ρόδου.
Αυτό δήλωσε χθες, σε συνέντευξη τύπου, ο αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών κ. Σάββας Διακοσταματίου με αφορμή το «εμπάργκο» που γίνεται στους διαγωνισμούς του Δήμου από τις τεχνικές εταιρείες.
Με ανακοίνωση (την οποία δημοσίευσε χθες η «δ») οι εκπρόσωποι των εργοληπτικών οργανώσεων, και συγκεκριμένα ΠΕΔΜΕΔΕ, της ΠΕΣΕΔΕ και της ΣΑΤΕ, ενημέρωσαν ότι από τις 11 Νοεμβρίου έχουν ξεκινήσει αποχή από τους διαγωνισμούς του Δήμου, την οποία επιδιώκουν να συνεχίσουν «λόγω των μεγάλων και αδικαιολόγητων καθυστερήσεων στις πληρωμές των ενταλμάτων».
«Μετά τη μη συμμετοχή των εργολάβων σε διαγωνισμό του Δήμου Ρόδου πραγματοποιήθηκε σήμερα σύσκεψη στο γραφείο του δημάρχου. Συμμετείχαν οι αντιδήμαρχοι Οικονομικών κ. Γιάννης Περδίκης, Ανάπτυξης κ. Γιώργος Πόκκιας και Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Δώρος Κωνσταντίνου. Από τη συζήτηση προέκυψε πως δεν υπάρχουν υποχρεώσεις προς τις εταιρείες. Για να δοθεί οριστική λύση θα πραγματοποιηθεί και αύριο σύσκεψη στο Δήμο», δήλωσε ο αντιδήμαρχος Διοικητικών κ. Σάββας Διακοσταματίου.
«Στη σύσκεψη θα συμμετάσχουν εκπρόσωποι των εργολάβων και των μηχανικών. Στόχος είναι να βρεθεί λύση και να συμφωνήσουμε σε ένα τρόπο διαδικασιών και πληρωμών για τα έργα. Το πιο κρίσιμο είναι η ετοιμότητα των υπηρεσιών. Όπως μας διαβεβαίωσαν οι υπηρεσιακοί παράγοντες από την ώρα που ένα ένταλμα φθάνει στο ταμείο του Δήμου, πληρώνεται. Αν η δαπάνη γίνεται από ίδιους πόρους, τότε ορίζεται ημερομηνία πληρωμής. Αυτό είναι λογικό. Άμεσα διοχετεύονται στην τοπική αγορά τα κονδύλια που προέρχονται από ευρωπαϊκά προγράμματα. Το θέμα είναι να σταματήσει η παρεξήγηση και να βρεθεί η μέση οδός. Από το Δήμο Ρόδου θα υλοποιηθούν και άλλα έργα και θα δοθούν και τα ανάλογα κονδύλια. Θα πρέπει να υπάρχει καλή συνεργασία μεταξύ του Δήμου και των τεχνικών εταιρειών. Εμείς θα εξασφαλίσουμε την ταχύτητα στις διαδικασίες μας», δήλωσε ο αντιδήμαρχος Διοικητικών κ. Σάββας Διακοσταματίου.
Σε ερώτηση αν το πρόβλημα δημιουργήθηκε επειδή ο Δήμος Ρόδου δεν διαθέτει ασφαλιστική ενημερότητα, ο κ. Σάββας Διακοσταματίου δήλωσε:
«Όχι, δεν δημιουργήθηκε το θέμα για το λόγο αυτό. Ο Δήμος είναι εντάξει στις υποχρεώσεις του. Ο κ. Περδίκης χρειάστηκε κάποιο χρονικό διάστημα για να ενημερωθεί για όλα τα ζητήματα, που άπτονται της λειτουργίας των Οικονομικών υπηρεσιών και τις υποχρεώσεις που πρέπει να τακτοποιηθούν. Το θέμα δεν είναι τόσο απλό. Μας διαβεβαίωσε πως όλα τα εντάλματα εξοφλούνται χωρίς μεγάλη καθυστέρηση. Ξεκαθάρισε όμως ότι δεν είναι δυνατό να γίνονται πληρωμές κάθε ημέρα. Προσδιόρισε πως η καταβολή των χρημάτων θα γίνεται κάθε Δευτέρα», εξήγησε ο κ. Διακοσταματίου και τόνισε πως αν χρειαστεί θα επιταχυνθούν οι διαδικασίες για τις πληρωμές.
Σχετικά με το ενδεχόμενο ανακατανομής του προσωπικού στη Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών, ο κ. Διακοσταματίου δήλωσε:
«Αν χρειαστεί θα προχωρήσουμε και σε ανακατανομή του προσωπικού στη Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών για να προχωρούν ακόμη πιο γρήγορα οι διαδικασίες για τις πληρωμές. Αύριο θα ακούσουμε και τις απόψεις που θα εκφραστούν από τους εργολάβους».
Σε ερώτηση αν χρειάζεται να προσκομίζουν οι εργολάβοι κάποια δικαιολογητικά για τις πληρωμές, ο κ. Διακοσταματίου δήλωσε:
«Ποτέ δεν έχουν γίνει πληρωμές χωρίς τα ανάλογα δικαιολογητικά, δηλαδή τη φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα. Το ζήτημα είναι πως θα πρέπει να ακούσουμε και τις απόψεις εκείνων που έχουν την ευθύνη για τη λειτουργία της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών. Και οι εργολάβοι έχουν δίκιο που ζητούν τα χρήματα για να τακτοποιήσουν τις υποχρεώσεις τους. Αύριο θα βρεθεί λύση. Και ο κ. Περδίκης έχει δίκιο για τις διαδικασίες που απαιτούνται όταν οι πληρωμές γίνονται από ίδιους πόρους. Εμείς θέλουμε να προχωρήσουν τα έργα και να είναι αγαστή η συνεργασία με τις τεχνικές εταιρείες».
Σε ό,τι αφορά τους προμηθευτές ο κ. Διακοσταματίου δήλωσε πως δεν υπάρχει πρόβλημα.
«Δεν έχει δημιουργηθεί θέμα με τη ρευστότητα του Δήμου. Τώρα περνάμε σε νέα εποχή με τη διενέργεια των διαγωνισμών ηλεκτρονικά. Οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες όμως χρειάζονται επιμόρφωση για να κυλούν χωρίς προβλήματα οι διαδικασίες», εξήγησε ο αντιδήμαρχος Διοικητικών.
Σε ερώτηση σχετικά με όσα επικαλέστηκαν οι εργολάβοι ο αντιδήμαρχος Οικονομικών κ. Γιάννης Περδίκης δήλωσε πως δεν υπάρχουν εντάλματα που λιμνάζουν.
Η ίδρυση σχολής τουρισμού
Ο αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών αναφέρθηκε και στην ίδρυση Πανεπιστημιακού Τμήματος Διοίκησης Τουρισμού με έδρα τη Ρόδο.
Να σημειωθεί πως ομοφώνως η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Αιγαίου αποφάσισε τη δημιουργία του συγκεκριμένου τμήματος.
Ο νέος πρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου κ. Στέφανος Γκρίτζαλης επικοινώνησε με τον κ. Σάββα Διακοσταματίου και ζήτησε τη συμβολή του Δήμου στην εξεύρεση χώρου, για να στεγαστεί η σχολή.
«Δέχθηκα πριν από δύο ημέρες τηλεφώνημα από τον πρύτανη του Πανεπιστημίου Αιγαίου κ. Στέφανο Γκρίτζαλη για την ίδρυση σχολής τουρισμού με έδρα τη Ρόδο. Με ενημέρωσε πως θα έρθει στη Ρόδο στις 12 Δεκεμβρίου. Ενημέρωσα το δήμαρχο κ. Φώτη Χατζηδιάκο για την εξέλιξη καθώς μας ζητήθηκε να παραχωρήσουμε ένα χώρο . Σε συνεργασία με την υπηρεσία ιδιωτικής περιουσίας θα δούμε πως μπορούμε να βοηθήσουμε το Πανεπιστήμιο Αιγαίου», δήλωσε ο κ. Διακοσταματίου.
Σχετική ανακοίνωση για την συγκεκριμένη εξέλιξη εκδόθηκε από τον βουλευτή της ΝΔ κ. Μάνο Κόνσολα.
https://www.dimokratiki.gr/20-11-2014/epi-tapitos-ta-themata-pou-ethesan-sto-dimo-ergolavi-simera-stis-10-siskepsi/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.