«Πρωτοβουλίες με διαφορετικότητα στο Χριστουγεννιάτικο Χωριό βγαλμένο από σελίδες Χριστουγεννιάτικου παραμυθιού, όπου τα παιδιά, θα αναπτύξουν δραστηριότητες και διάθεση προσφοράς και οι μεγάλοι, θα αναπολούν Χριστούγεννα μιας νοσταλγικής εποχής. Τότε, που μικροί και μεγάλοι πιστεύαμε στο όνειρο και οι ευχές δίνονταν από καρδιάς. Ένα όνειρο, χτισμένο στο Θέρμαι», δήλωσε μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος ΔΟΠΑΡ – ΔΕΡΜΑΕ και ΠΡΟΤΟΥΡ κ. Αλέξανδρος Κολιάδης. Ο ίδιος αναφέρθηκε στην επιτυχία της φετινής λειτουργίας της ΔΕΡΜΑΕ και στη ανοδική πορεία του τουρισμού, όπου συνέβαλαν και οι πολιτιστικές δραστηριότητες.
«Το να μας παρακινεί ο ίδιος ο υπουργός και τα διεθνή στελέχη του Τουρισμού, να διδάξουμε τουρισμό στους άλλους προορισμούς της Ελλάδας, αποδεικνύει τη μεθοδική και αποτελεσματική δουλειά που έγινε στο νησί μας», δήλωσε.
Συνέντευξη στη Χαρά Κουτούζη
Η συνέντευξη αναλυτικά:
• Κύριε πρόεδρε, ο ΔΟΠΑΡ προετοιμάζει το νησί για τα Χριστούγεννα και φέτος επισκέπτες θα βιώσουν για πρώτη φορά την εμπειρία του «Χριστουγεννιάτικου Χωριού».
Αποφασίσαμε τη δημιουργία «Χριστουγεννιάτικου Χωριού» στο Πάρκο του Θέρμαι, διότι είναι χώρος με πολλές δυνατότητες, στην καρδιά της Πόλης και στα τελευταία τέσσερα χρόνια, παραμένει ανεκμετάλλευτος.
Στόχος μας είναι, ο χώρος να διαμορφωθεί σε πάρκο με πολιτιστικό χαρακτήρα, ώστε να μπορέσει να φιλοξενήσει εκθέσεις τέχνης κάθε μορφής και ποικίλες δράσεις. Ξεκινούμε την αξιοποίηση με την ευκαιρία των Χριστουγέννων, ώστε να δοθεί διαφορετική έμφαση. Και επειδή βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, θα βοηθήσει στην κίνηση της αγοράς. Ο κόσμος θα το χαρεί ιδιαίτερα, γνωρίζοντας καλύτερα το Πάρκο του Θέρμαι, ιδιαίτερα τα νέα παιδιά, που ακόμα δεν γνωρίζουν ούτε τον χώρο, ούτε την ιστορία του, αλλά ούτε και τις δυνατότητές του προς αξιοποίηση.
Αξίζει για τη Ρόδο η δημιουργία Χριστουγεννιάτικου Χωριού με θεματικό χαρακτήρα και τα παιδιά και τις οικογένειές τους, να βιώσουν παραμυθένια Χριστούγεννα που δεν θα σχετίζονται τόσο, με την εμπορική χρήση. Θα υπάρχει θέαμα, χωρίς να επιβαρύνονται τόσο πολύ οικονομικά οι γονείς.
Οι δράσεις, θα είναι καλλιτεχνικές, εκπαιδευτικές, εθελοντικές και θα έχουν να κάνουν με τη διεθνή διάθεση των ημερών. Θα στηριχθούν συναυλίες και μουσικές παραστάσεις από ντόπιους καλλιτέχνες τους οποίους στηρίζουμε, διότι τους πιστεύουμε, αλλά και τα δρώμενα θα είναι τέτοια, που θα προσελκύσουν πολύ κόσμο. Θα δημιουργήσουμε δύο Χριστουγεννιάτικα Χωριά, το ένα στην Καλλιθέα, και το άλλο στο Θέρμαι. Το παγοδρόμιο, θα λειτουργήσει ανεξάρτητα, σε άλλο χώρο.
Επιδιώκουμε να ικανοποιήσουμε την ανάγκη των παιδιών να βγουν από το σπίτι, να κάνουν δράσεις έτσι όπως το έχουν ονειρευτεί, αλλά το στερήθηκαν στα δύο προηγούμενα χρόνια. Ο χώρος, θα προκαλεί την αίσθηση ότι, μπήκαμε σε ένα μικρό δάσος, μια μικρή Χριστουγεννιάτικη πολιτεία, όπου, και η μουσική και το ηχητικό και ο φωτισμός, θα δημιουργούν εορταστική ατμόσφαιρα. Επίσης, οι θεατρικές παραστάσεις, τα εικαστικά, η ζωγραφική, τα παιχνίδια, ακόμα και η μαγειρική – ζαχαροπλαστική που θα δημιουργούν τα παιδιά, θα προκαλέσουν το ενδιαφέρον τους.
• Υπάρχει κάποια πόλη – πρότυπο στην οποία βασιστήκατε για όλη αυτή τη δημιουργία;
Συζητήσεις για την τελική απόφαση, έγιναν με συνεργάτες που έχουν ταξιδέψει σε χώρες της Ευρώπης και ξεχώρισαν αυτά, που τους έκαναν περισσότερο εντύπωση και θα ταίριαζαν στο περιβάλλον της Ρόδου. Επίσης πόλεις στην Ελλάδα, που κατάφεραν να δημιουργήσουν εντυπωσιακά Χριστουγεννιάτικα χωριά, όπως Τρίκαλα, Δράμα κλπ. και μάλιστα, λειτουργούν ως τουριστικός προορισμός για τις γιορτές.
Θα δημιουργηθεί ένα εντυπωσιακό Χριστουγεννιάτικο δένδρο, μια όμορφη Φάτνη, ιδιαίτερος στολισμός, καλαίσθητος φωτισμός, με ιδιαίτερη προσοχή στην ελάχιστη σπατάλη του ρεύματος, καθώς, ό,τι φως χρησιμοποιηθεί, θα ανήκει στην κατηγορία της ελάχιστης κατανάλωσης.
Κάποιοι σύλλογοι θα δραστηριοποιηθούν, προσφέροντας τα δικά τους προϊόντα και άλλοι που θα πρέπει να στηριχθούν, όπως, ΕΥΘΥΤΑ, ΑΜΕΑ, καρκινοπαθείς κλπ.
• Υπάρχει κάποια αξιοσημείωτη δραστηριότητα, που επιδιώκετε να αναπτυχθεί και θέλετε να τονισθεί, για το Χριστουγεννιάτικο Χωριό της Ρόδου και που τελικά, θα κάνει τη διαφορά για τα παιδιά;
Επιδιώκουμε, το Χριστουγεννιάτικο Χωριό να έχει ξεχωριστή, διδακτική αποστολή για τα παιδιά. Για το σκοπό αυτό, θα δημιουργηθεί ένα ξύλινο σπιτάκι, για τη δράση «Μοιραζόμαστε» όπου τα παιδιά, θα παραδίδουν στον Άη Βασίλη δικά τους παιχνίδια σε καλή κατάσταση, τα οποία δεν χρησιμοποιούν.
Η συγκεκριμένη δράση, έχει ως αποστολή να παροτρύνει τα παιδιά, να αναπτύξουν και να εφαρμόσουν στη ζωή τους, το συναίσθημα της προσφοράς.
• Επειδή ο πολιτισμός είναι σοβαρός λόγος ανάπτυξης του τουρισμού, διαπιστώσαμε το καλοκαίρι, ότι ξεδιπλώθηκε μια δίψα των συλλόγων να δημιουργήσουν, με την ανάλογη ανταπόκριση εκ μέρους του κόσμου. Φαινόμενα, που δεν ήταν εμφανή μέχρι και πέρσι. Επειδή ο ΔΟΠΑΡ συνέβαλε στο μέγιστο βαθμό, εσείς ως πρόεδρος, πώς θα αξιοποιήσετε τη συνέχεια;
Πραγματικά, ζήσαμε μεγάλες στιγμές πολιτισμού το καλοκαίρι και συνεχίζονται, στο μέτρο που επιτρέπει η κάθε εποχή. Είναι εντυπωσιακό να διαπιστώνει κανείς, πόσο χάρηκε ο κόσμος τις τόσες πολιτιστικές εκδηλώσεις στην πόλη και στα χωριά της Ρόδου. Υπήρχε δυσαρεστημένος κόσμος, λόγω του ό,τι, δεν προλάβαιναν να επισκεφθούν όλες τις εκδηλώσεις, με τις δικές τους ιδιαιτερότητες και τη δική τους έμπνευση.
Οι σύλλογοι στη Ρόδο, κάνουν εξαιρετική και αποτελεσματική δουλειά, με εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Το πέρασμα των τριών ετών, από τη θέση του αντιδημάρχου Πολιτισμού και στη συνέχεια, του προέδρου του ΔΟΠΑΡ, διαπίστωσα τη θέληση, το πνεύμα συνεργασίας και την προσπάθεια δημιουργικότητας.
Κάθε σύλλογος με τη δική του ιδιαιτερότητα, κάθε παράσταση με τη δική της ποιοτική διαφορά. Αξίζουν συγχαρητήρια στους συλλόγους για την εθελοντική προσπάθεια, την εργατικότητα και την προσφορά στον πολιτισμό.
Δεν θα αναφερθώ στις παραστάσεις διεθνούς εμβέλειας, όπως ο Κουρέας της Σεβίλλης, η Μήδεια κλπ. Αυτές που δημιουργήθηκαν από τοπικούς συλλόγους, ήταν εξαιρετικές, με πολύ υψηλό επίπεδο και εξίσου δυνατό αποτέλεσμα. Εκτιμώ ότι, αν δεν τους δώσουμε τις ευκαιρίες να αποδείξουν, τι ακριβώς μπορούν να κάνουν, τι μπορούν να επιτύχουν, όλος αυτός ο πολιτισμός θα χαθεί.
Ο πολιτισμός και ο τουρισμός συμβαδίζουν. Αν επιδιώκουμε ανάπτυξη ποιοτικού τουρισμού και εναλλακτικών μορφών τουρισμού, ο πολιτισμός, συνδέεται άμεσα με αυτά. Οι επισκέπτες, δεν θέλουν κάτι εντυπωσιακό και απαραίτητα με μεγάλο κόστος, θέλουν κάτι παραδοσιακό, ελληνικό, δωδεκανησιακό, ροδίτικο.
Η θάλασσα και ο ήλιος είναι φυσικά αγαθά που χαρακτηρίζουν τον τόπο μας, τα ξενοδοχεία της Ρόδου έχουν εξαιρετικές παροχές, αλλά οι επισκέπτες θέλουν να δουν κάτι διαφορετικό. Είδαμε στην Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού, μπροστά από το Δημαρχείο, το εντυπωσιακό θέαμα με την ορχήστρα του Μίκη Θεοδωράκη και τον Δημήτρη Μπάση με την απίστευτα μεγάλη προσέλευση ντόπιων και ξένων, που μάλιστα, ζητούσαν το link για να ξαναδούν την παράσταση.
Έχουμε εκπληκτικές χορωδίες, ορχήστρες και χορευτικά, πανέμορφη καμεράτα, γενικά υψηλή ποιότητα στο νησί μας, συνεργασία μεταξύ τους και είναι κρίμα να μην αξιοποιούνται με τον σωστό τρόπο. Μετά από τρία χρόνια εμπειρίας, προσωπικά μπορώ να αποδείξω, ότι έχουμε τόσο καταρτισμένους και καταξιωμένους καλλιτέχνες που δεν έχουμε να ζηλέψουμε τίποτα από εκτός Ρόδου σχήματα, τα οποία κάποιες φορές κακώς, υπερεκτιμήσαμε. Η παράσταση π.χ. που έκανε η Τερψιχόρη στην Τάφρο, ήταν μοναδική και αποδεικνύει ότι υπάρχει μεράκι και μεγάλη προσπάθεια. Αποτελεί υποχρέωση, να στηρίζουμε τέτοιες προσπάθειες, ως Δήμος και ως ΔΟΠΑΡ.
• Η ΔΕΡΜΑΕ είναι άλλος ένα ζωτικός και δυναμικός Οργανισμός του Δήμου, με πολλαπλή και σημαντική αποστολή.
Έγινε πολύ σοβαρός σχεδιασμός στην αρχή της περιόδου. Από την αρχή του χρόνου που ανέλαβα καθήκοντα, υπήρχε ένας προβληματισμός, για τη φετινή χρονιά. Θεωρήσαμε ότι ήταν σημαντικό, το να προετοιμαστούμε, σαν να περιμέναμε τον περισσότερο κόσμο που είχαμε ποτέ και να έχουμε τη δυνατότητα να το υποστηρίξουμε όλο αυτό, με τις καλύτερες παροχές υπηρεσιών. Το τέλος της χρονιάς, μας βρήκε πολύ ικανοποιημένους με το αποτέλεσμα.
Τόσο στην Κοιλάδα των Πεταλουδών, όσο και στις Πηγές Καλλιθέας, καταφέραμε με την κατάλληλη προετοιμασία να δεχθούμε τόσο κόσμο, τα νούμερα αυξήθηκαν, ξεπεράσαμε τις προσδοκίες και αυτό μας υποχρεώνει να προσπαθήσουμε ακόμα περισσότερο για την επόμενη χρονιά, με καλύτερες υπηρεσίες, λόγω της προετοιμασίας που θα γίνει μέσα στο χειμώνα.
Ως εταιρεία του Δήμου, εισπράξαμε κάποια έσοδα, που ανταποδοτικά τα προσφέρουμε στους πολίτες, φτιάχνοντας χώρους, όπως το Θέρμαι, το Παλαιοντολογικό Μουσείο στον Αρχάγγελο, το Μουσείο στην Κοιλάδα των Πεταλουδών και τις κατασκηνώσεις στον Προφήτη Ηλία που πρέπει να επαναλειτουργήσουν. Τα δύο χρόνια covid, εστίασαν την προσοχή μας στις Πεταλούδες και στην Καλλιθέα, αλλά μετά την επιτυχημένη φετινή χρονιά, αρχίζουμε να επενδύουμε και στους άλλους τομείς.
• Από την επίσκεψή σας στην Έκθεση Τουρισμού στο Λονδίνο, τι περιμένετε για την επόμενη χρονιά;
Ως Δήμος και ως ΠΡΟΤΟΥΡ συμμετείχαμε στην Έκθεση του Λονδίνου, με ένα περίπτερο, αντάξιο των δυνατοτήτων της Ρόδου, καθώς ως προορισμός, είναι μοναδικός και πολύ διαφορετικός. Αυτά που μπορεί να προσφέρει το νησί μας, είναι πολύ περισσότερα, από αυτά που προσφέρουν άλλοι προορισμοί.
Επιβάλλεται να συνεχίσουμε τη στοχευμένη προβολή, διότι, όσο δυνατό και αν είναι το brand name, η διαφήμιση είναι απαραίτητη, καθώς έτσι δουλεύει το marketing. Θεωρούμε αρκετά σημαντικές τις Εκθέσεις του Λονδίνου και του Βερολίνου, αλλά και τις υπόλοιπες παγκοσμίως. Κάναμε σημαντικές συναντήσεις με τους εκπροσώπους των tour operators που ήταν εκεί, με τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες και εκτιμώ ότι, αυτού του είδους οι διά ζώσης επαφές, είναι πολύ διαφορετικές από αυτές, με την τυπική διαδικασία των e-mail.
Τα μηνύματα ήταν πολύ θετικά και σκοπός μας είναι να καταφέρουμε να ξεκινήσουμε τη σαιζόν του 2023 από την 1η Μαρτίου. Είμαστε πολύ κοντά, στο να κλείσουμε συμφωνία και να έχουμε πάνω από 25-30 πτήσεις στο Μάρτιο. Στόχος μας, να κάνουμε τη φετινή περίοδο διάρκειας 8 μηνών. Είναι το πρώτο βήμα, η αρχή, για να επιτύχουμε τουρισμό για όλο τον χρόνο στο νησί μας, εφόσον οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να στηρίξουν αυτό το εγχείρημα.
Τόσο ο δήμαρχος Ρόδου κ. Καμπουράκης, όσο και οι υπόλοιποι τοπικοί φορείς, νοιώσαμε μεγάλη υπερηφάνεια, για το ό,τι καταφέραμε ως προορισμός, να ξεπεράσουμε όλους τους υπόλοιπους στην Ελλάδα. Αυτό τονίσθηκε από τουριστικούς κολοσσούς (TUI), από τον υπουργό κ. Κικίλια και τους παρευρισκόμενους διεθνείς φορείς του τουρισμού, και το καταφέραμε, με τη μεγάλη συνεργασία μεταξύ Περιφέρειας, Δήμου, τοπικών φορέων, Ένωσης Πρακτόρων, Ξενοδόχων, Ξεναγών και Λεωφορείων. Αυτό που κάναμε ως Περιφέρεια, Δήμος και ΠΡΟΤΟΥΡ στηρίζοντας τους tour operator στη δύσκολη εποχή του covid, αντάμειψε τον τόπο μας, αφού μας τοποθέτησαν πρώτους στη λίστα.
Ήταν μία ευχάριστη έκπληξη, όταν μιλώντας όλοι αυτοί οι φορείς για την υπόλοιπη Ελλάδα, για Κρήτη, Κέρκυρα, Κυκλάδες, Βόρειο Αιγαίο, Αθήνα δήλωσαν ότι «δεν χρειάζεται οι ίδιοι να πουν κάτι για τη Ρόδο, απλά εμείς οι Ροδίτες, πρέπει να φροντίσουμε να βοηθήσουμε τους υπόλοιπους ανά την Ελλάδα να μας ακολουθήσουν». Είναι πολύ σημαντικό αυτό, να λέγεται δια στόματος του υπουργού Τουρισμού ή της TUI και αποτελεί ισχυρό κίνητρο για να εργαζόμαστε σκληρά και να κάνουμε συνεργασίες.
Αυτό που καταφέραμε στη δύσκολη εποχή, απέδειξε ότι είναι η συνταγή για να πετύχουμε ό,τι καλύτερο. Το αξίζουν οι πολίτες, οι άνθρωποι του τουρισμού η Ρόδος, διότι είμαστε φιλόξενος, εργατικός λαός και κάναμε τα πάντα για να περάσουν οι επισκέπτες καλά. Αυτή είναι και η καλύτερη ανταμοιβή των προσπαθειών μας.