Αίσθηση προκάλεσε το δημοσίευμα της «δημοκρατικής» σχετικά με την τελική αναφορά της Επιτροπής, η οποία εξηγεί τους λόγους για τους οποίους απερρίφθη η πρόταση της Ρόδου, με αποτέλεσμα να χαθεί για το νησί μας ο τίτλος της «Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης 2021».
Με κάθε λεπτομέρεια, η Επιτροπή επισημαίνει στην έκθεσή της τις αστοχίες, τις παραλείψεις και τα λάθη που έγιναν, λάθη τα οποία στέρησαν τον πολυπόθητο τίτλο από τη Ρόδο. Οι διαπιστώσεις αυτές προκάλεσαν θόρυβο, δεδομένου μάλιστα και του ότι η δημοτική αρχή, δεν έκανε καμία απολύτως αναφορά στα αίτια που στέρησαν από το νησί, έναν τόσο μεγάλο και σημαντικό τίτλο.
Κληθέντες να σχολιάσουν το πόρισμα της Επιτροπής, οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων της μειοψηφίας, κ.κ. Στράτος Καρίκης, Γιώργος Υψηλάντης και Χατζής Χατζηευθυμίου δηλώνουν ότι το αποτέλεσμα πλέον δεν αλλάζει, η Ρόδος έχασε την ευκαιρία να είναι η πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2021 και υπογραμμίζουν, ότι στο εξής θα πρέπει να αξιοποιηθούν όλα τα καλά στοιχεία που προέκυψαν από αυτή τη διαδικασία προς όφελος του νησιού και των πολιτών.
Οι δηλώσεις των επικεφαλής των παρατάξεων έχουν ως εξής:
Στράτος Καρίκης-
«ΡΟΔΙΩΝ ΟΡΑΜΑ»
«Όλοι μαζί στηρίξαμε αυτή την προσπάθεια και όλοι στενοχωρηθήκαμε για το αποτέλεσμα. Ο Πολιτισμός σίγουρα είναι ο τομέας που μας ενώνει και μέσα από αυτή την διαδικασία θα πρέπει να κρατήσουμε μόνο τα καλά. Το ακριβές ρεπορτάζ της “δημοκρατικής”, δείχνει ότι έγιναν λάθη, τα οποία θα έπρεπε να αποφευχθούν. Δείχνει ότι δεν δόθηκε βάση σε σημεία ιδιαίτερης σημασίας που θα έκαναν τη διαφορά για τη Ρόδο μας και θα έκριναν στο τέλος το αποτέλεσμα. Όλα όμως τώρα έχουν κριθεί. Βλέπουμε μπροστά, με σκοπό να φέρουμε το νησί μας στη θέση που του αξίζει».
Γιώργος Υψηλάντης-
«ΡΟΠΟΑΝ»
«Προφανώς υπήρξαν συγκεκριμένοι λόγοι που επιλέχθηκε μία άλλη πόλη και όχι η Ρόδος ως η πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2021. Μπορεί να πει κανείς ότι το πόρισμα της επιτροπής φανερώνει ότι δεν ήμασταν έτοιμοι στο βαθμό που θα έπρεπε. Ενδεχομένως βέβαια να μην ήταν δυνατό να προβλεφθούν από την αρχή τα όποια λάθη και παραλείψεις. Αυτό συμβαίνει κάθε φορά που μπαίνει κανείς σε μία διαγωνιστική διαδικασία…
Το ζητούμενο είναι ότι δεν μπορούμε πλέον να ανατρέψουμε το αποτέλεσμα. Είναι ένα γεγονός που έχει συντελεστεί. Αυτό που έχει μεγάλη σημασία και πρέπει να δούμε με προσοχή, είναι να εκμεταλλευτούμε όλα τα καλά στοιχεία της δουλειάς που είχε συντελεστεί στο πλαίσιο της διεκδίκησης του τίτλου. Οτιδήποτε άλλο θα αποτελεί απλά παρελθοντολογία. Το ζητούμενο είναι να προχωράμε μπροστά, προσβλέποντας στο καλό του τόπου».
Χατζής χατζηευθυμίου-
«ΡΟ.ΔΗ.»
«Διαβάζοντας το πόρισμα της επιτροπής, θεωρώ ότι θα έπρεπε να είχε δοθεί μεγαλύτερη προσοχή σε επιμέρους σημεία, ώστε η Ρόδος να κερδίσει τον τίτλο της πολιτιστικής πρωτεύουσας της Ευρώπης το 2021. Πιστεύω ότι θα μπορούσε να ήταν καλύτερο το αποτέλεσμα για τη Ρόδο, εάν είχαν προβλεφθεί κάποια πράγματα. Εμείς δεν είχαμε γνώση του περιεχομένου του φακέλου υποψηφιότητας και της προκήρυξης. Τα όσα αναφέρονται στο πόρισμα της επιτροπής, τα διαβάσαμε στο δημοσίευμα της «δημοκρατικής». Δεν ξέρω εάν η δημοτική αρχή είχε υπόψη της την προκήρυξη και αν τελικά θα μπορούσε να είχε χειριστεί κάποια πράγματα διαφορετικά…».
ΠΩΣ ΣΧΟΛΙΑΖΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ
Ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού κ. Τέρης Χατζηιωάννου, απέστειλε χθες στην «δημοκρατική» την ακόλουθη επιστολή:
«Κύριε Διευθυντά με αφορμή το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας σας της Κυριακής 18/12/2016 για την ΠΠΕ 2021, με τίτλο «Αποκάλυψη: Γιατί απεκλείσθη η Ρόδος», επιτρέψτε μου να αναφέρω τα εξής:
“Ως αρμόδιος αντιδήμαρχος από την πρώτη στιγμή της απόφασης επιλογής, ανέλαβα ακέραια την πολιτική ευθύνη που μου αναλογεί και δεν κρύφτηκα πίσω από δικαιολογίες.
Αμέσως μετά την ανακήρυξη επιλογής της 11ης Νοεμβρίου 2016, τόσο στο δημοτικό συμβούλιο (25/11/2016), όσο και στον πρώτο δημόσιο απολογισμό (4/12/2016) δήλωσα ότι περιμένω με ανυπομονησία το αναλυτικό πόρισμα της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων.
Το πόρισμα της επιτροπής παρελήφθη στις 12/12/2016 και μεταφράζεται επίσημα, ώστε συνολικά και όχι αποσπασματικά να μπορέσουμε να εξάγουμε ασφαλή συμπεράσματα για το σκεπτικό της απόφασης, ενώ άμεσα αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της υποψηφιότητας www.rhodes2021.eu αλλά και στο Facebook.
Άρα ουδείς είχε την επιθυμία (βλέπε «Δημοκρατική» 6/12/2016) ούτε βεβαίως την πρόθεση να αποκρύψει το οποιοδήποτε στοιχείο από το δημοτικό συμβούλιο ή την κοινή γνώμη.
Σταχυολογώντας εν τάχει την απόφαση της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, έχω να παρατηρήσω ενδεικτικά τα εξής:
1. Η συνολική ανάγνωση του πορίσματος της επιτροπής διατηρεί το ίδιο ύφος ως προς την προσέγγιση της απόφασης για τη Ρόδο, την Καλαμάτα, όσο και για την επιλεγείσα πόλη της Ελευσίνας.
2. Απορίας άξιον πως τόσα …Δεν, επιφυλάξεις, ασυνήθιστες πρακτικές, οδηγίες, έλλειψη στόχων, οικονομικός αντίκτυπος κλπ οδήγησαν την επιτροπή να επιλέξει την πόλη της Ελευσίνας.
3. Προφανώς η απάντηση -πέραν από το ξεχωριστό πολιτιστικό μοντέλο της κάθε πόλης- να «αιωρείται» σε ένα από τα βασικά κριτήρια, αυτό της ικανότητας υλοποίησης της Αθήνας…. Προσκαλούμε εκ νέου τις/τους συμπολίτες μας να μπουν στην ιστοσελίδα της υποψηφιότητας μας www.rhodes2021.eu. και να διαβάσουν το τελικό πόρισμα της επιτροπής.
Τέλος, η στρατηγική της υποψηφιότητας της Ρόδου ήταν αποτέλεσμα της ίδιας ομάδας ειδικών επιστημόνων που μας συμβούλεψαν, τόσο στην προκριματική, όσο και στην τελική φάση του θεσμού, καθώς η διαδικασία ήταν πρωτόγνωρη για τα ελληνικά δεδομένα.
Τέρης Χατζηιωάννου
Αντιδήμαρχος Πολιτισμού”.