Κατηγορηματικός όσον αφορά το νέο ‘σήριαλ’ που έχει ξεκινήσει σχετικά με την απένταξη του έργου κατασκευής της επέκτασης του ξύλινου πεζόδρομου από τον τουριστικό λιμένα μέχρι τα παλιά σφαγεία με ευθύνη της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου (ένα έργο που θα εκτελέσει το Δημοτικό Λιμενικό Ταμειο) εμφανίσθηκε χτες με δηλώσεις του στα τοπικά ΜΜΕ, ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Χατζημάρκος τόνισε τα εξής:
«Να ξεκαθαρίσουμε ότι ΔΕΝ υπάρχει καμία απένταξη. Κανένα έργο του Δήμου Ρόδου ΔΕΝ έχει απενταχθεί. Και φυσικά κανένας ξύλινος πεζόδρομος δεν απεντάχθηκε. Όλο αυτό το διάστημα, πιστεύω πως κάποιοι κύκλοι –ένας πολύ μικρός αριθμός συμπατριωτών μας- ψάχνουν να βρουν το ‘ψεγάδι’ στην πολιτική της Περιφέρειας το οποίο θα δημιουργήσει την τριβή με τον Δήμο Ρόδου και θα δημιουργήσει αντιπαραθέσεις. Ούτε εδώ βρήκανε τον θησαυρό που ψάχνανε…
Ανοίξαμε ένα μέτρο στο ΕΣΠΑ (1420) στην τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής Παρακολούθησης που έγινε στην Ρόδο, που είναι ειδικό μέτρο για τον Δήμο Ρόδου αποκλειστικά ως μοναδικού δικαιούχου για αστική ανάπλαση και με πολλαπλάσιο προϋπολογισμό. Αμέσως μετά αποδεσμεύσαμε τον κωδικό από το Τεχνικό Πρόγραμμα των Ίδιων Πόρων. Συνεπώς, το έργο είχε δύο πηγές χρηματοδότηση –πράγμα που δεν επιτρέπεται. Γι αυτό έπρεπε να ακυρωθεί η μία. Ξέρω ότι οι ψιθυριστές και αυτοί που είναι εραστές του παρελθόντος, ονειρεύονται πώς θα ανοίξουν κάποιο ζήτημα που θα τους δώσει την δυνατότητα να έχουν λόγο στα δημόσια πράγματα. Αναμένουμε το άνοιγμα του μέτρου του ΕΣΠΑ. Αυτά τα γνωρίζει και ο ίδιος ο κ. δήμαρχος…»
Ο ΦΠΑ στον τουρισμό
Ερωτηθείς ο κ. Χατζημάρκος σχετικά με το ενδεχόμενο να αυξηθεί κι άλλο ο ΦΠΑ στον τουρισμό, απάντησε χαρακτηριστικά:
«Οι μεταπτώσεις στον τουριστικό ΦΠΑ και οι αυξήσεις που έγιναν το περασμένο διάστημα, έπληξαν την ανταγωνιστικότητα του τουρισμού μας πάρα πολύ. Παρ’ όλα αυτά η Ελλάδα ξαναβγήκε ασπροπρόσωπη χάρη στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Κι αυτό το λέω ευθέως, διότι η ΠΝΑ είναι αυτή που ευθύνεται για πάνω από 35% των αφίξεων και διανυκτερεύσεων του μοναδικού κλάδου της οικονομίας αυτής της χώρας, που σήμερα στέκεται ακόμη. Ποιοι σήκωσαν αυτό το βάρος; Οι νησιώτες που πλήρωσαν το ‘μάρμαρο’. Διότι αύξηση τιμών δεν πέτυχε κανείς. Τα στοιχεία είναι εδώ. Όλες τις επιβαρύνσεις τις έχει απορροφήσει η τοπική οικονομία. Η συνεχής “αιμοδοσία” των νησιών προς την εθνική οικονομία νομίζω πως πρέπει να εκτιμηθεί με έναν τρόπο που να αναγνωρίζει ποια είναι και η οικονομικά πιο έξυπνη απόφαση ώστε αυτός ο κλάδος να συνεχίσει να συνεισφέρει στην εθνική οικονομία».