«Στο μακρινό σας το νησάκι, στέλνουμε μ’ αγάπη τραγουδάκι, στέλνουμε μεγάλη αγκαλιά που χωράει όλα τα παιδιά», τραγουδούν μικροί μαθητές του 2ου δημοτικού σχολείου της Κω, στέλνοντας το δικό τους γιορτινό μήνυμα αγάπης στους μαθητές τριών ακριτικών νησιών της χώρας μας: του Μαθρακίου, της Τελένδου και των Αρκιών.
Όλα ξεκίνησαν από μια δραστήρια δασκάλα μουσικής, την Ιωάννα Αμπατζίδου, και τις ωραίες ανθρώπινες ιστορίες του ιστότοπου Human Stories, απ’ όπου η νεαρή δασκάλα, με καταγωγή από τη Δράμα, έμαθε μαζί με τα παιδιά του σχολείου της για τους μόλις τέσσερις μαθητές των τριών μικρών νησιών και τις ιδιαίτερες συνθήκες διδασκαλίας. «Επειδή εγώ και τα παιδιά του 2ου δημοτικού σχολείου της Κω, όπου εργάζομαι φέτος, αγαπάμε πολύ τη μουσική και το τραγούδι, αποφασίσαμε να στείλουμε ένα μουσικό μήνυμα αγάπης. Έγραψα ένα τραγούδι γι’ αυτά τα νησιά, το οποίο βιντεοσκοπήσαμε και το humanstories.gr φρόντισε να το δημοσιεύσει με σκοπό να φτάσει στον Σάββα, τον Τάσο, τον Άγγελο και την Ηλιάνα, αλλά και σε κάθε μαθητή της ακριτικής Ελλάδας», λέει στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η νεαρή δασκάλα.
«Ο μόνιμος διορισμός μου, φέτος, στην ακριτική Κω, ήταν από τα ωραιότερα πράγματα που έφερε το καλοκαίρι που μας πέρασε. Νέα ζωή, νέοι άνθρωποι, νέα σχολεία και μαθητές, νέες προκλήσεις. Τα δεδομένα και οι συνθήκες όμως του συγκεκριμένου νησιού δεν σημαίνει πως είναι ίδια και ισχύουν για κάθε ακριτικό τόπο της χώρας μας. Κι αυτό ήρθε να μας το υπενθυμίσει η σελίδα του humanstories.gr, μέσα από την οποία γνωρίσαμε και μάθαμε για τους συνολικά τέσσερις μαθητές των τριών ακριτικών νησιών», εξηγεί η Ιωάννα Αμπατζίδου, αφηγούμενη πώς ξεκίνησε αυτή η διαφορετική δράση.
Οι μαθητές του 2ου δημοτικού σχολείου Κω έμαθαν, άκουσαν και προβληματίστηκαν για τις ιδιαιτερότητες που αντιμετωπίζουν τέτοιου είδους σχολεία, στα οποία φοιτούν 1-2 μαθητές, έχοντας έναν δάσκαλο για όλα τα μαθήματα .«Προσπαθήσαμε να μπούμε στη θέση τους και να νιώσουμε, όσο γίνεται, πώς είναι να κάνεις μόνος σου το μάθημα στην τάξη, να στερείσαι ομαδικών δραστηριοτήτων ή ακόμη να μην ξέρεις, αν θα πραγματοποιηθεί το μάθημα καθώς πολλές φορές, λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών, αδυνατεί να παραβρεθεί στο σχολείο ο δάσκαλος που μπορεί να έρχεται από κάποιο γειτονικό νησί», σημειώνει, επισημαίνοντας πως ένας τέτοιος δάσκαλος είναι και ο Παναγιώτης Καλαϊτζίδης, με καταγωγή κι αυτός από τη Δράμα. Νεοδιόριστος φέτος στην Κάλυμνο, πηγαινοέρχεται καθημερινά στο απέναντι νησί της Τελένδου, κάνοντας μάθημα στο μοναδικό μαθητή εκεί, τον Σάββα.
Οι δύο δάσκαλοι, λοιπόν, έγιναν η γέφυρα που ένωσε τα δυο σχολεία, με τους μικρούς μαθητές από την Κω να στέλνουν μήνυμα αγάπης στον μικρό Σάββα αλλά και στους υπόλοιπους μαθητές των ακριτικών νησιών. «Πρόσφατα, με τους μικρούς μαθητές μου από τη Β’ Δημοτικού, είχαμε τη χαρά να συνδεθούμε μαζί τους διαδικτυακά, να συνομιλήσουμε, να στείλουμε την αγάπη μας, τη σκέψη μας και τα χαμόγελά μας, έστω και πίσω από τις μάσκες», αναφέρει η Ιωάννα Αμπατζίδου και προσθέτει πως οι μαθητές του σχολείου στο οποίο διδάσκει έστειλαν επίσης φάκελο σε κάθε νησί ξεχωριστά, με ζωγραφιές, χριστουγεννιάτικες κάρτες και γράμματα που έγραψαν οι ίδιοι για τους τέσσερις καινούριους, μακρινούς τους φίλους.
«Οι μαθητές μου έστειλαν το μήνυμα “Σας αγαπάμε και δε σας ξεχνάμε”! Όλοι μαζί όμως δώσαμε υπόσχεση να συνεχίσουμε αυτή την όμορφη συνεργασία που ξεκίνησε λίγες μέρες πριν από τις γιορτές των Χριστουγέννων, στέλνοντας παράλληλα τις ευχές μας για όμορφες γιορτές στα παιδιά κάθε μακρινού τόπου!», τονίζει η κ. Αμπατζίδου, η οποία σε όποιο σχολείο κι αν υπηρετεί φροντίζει να μυεί τα παιδιά όχι μόνο στον θαυμαστό κόσμο της μουσικής αλλά και στην αγάπη για τον συνάνθρωπό τους. Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι, ως δασκάλα μουσικής στο 10ο δημοτικό σχολείο Ξάνθης, είχε πρωτοστατήσει σε μια σειρά από ανάλογες δράσεις, μεταξύ των οποίων κι ένα ξεχωριστό τραγούδι που ηχογράφησαν κι έστειλαν στους φιλοξενούμενους στο γηροκομείο Ξάνθης «Μέγας Βασίλειος», εν μέσω της πανδημίας της Covid, σκορπώντας χαμόγελα στους ηλικιωμένους.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
Σοφία Παπαδοπούλου