Μαθητές αναζητούν επιχειρηματικές ιδέες και καινοτομούν
Αποτελούμε ομάδα έξι παιδιών του 1 ου Γυμνασίου Ρόδου. Όλα ξεκίνησαν όταν η καθηγήτρια μας πρότεινε να δημιουργήσουμε μια εικονική επιχείρηση στα πλαίσια εκπαιδευτικού προγράμματος του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων ΣΕΝ JA/GREECE. Έπεσαν πολλές προτάσεις στο τραπέζι σχετικά με το τι θα ήταν το προϊόν της επιχείρησης.
Ζούμε σε ένα τουριστικό μέρος με πολλές φυσικές ομορφιές και πολύ τουρισμό. Στη Ρόδο. Πολλοί από τους συγγενείς και γνωστούς μας απασχολούνται σε αυτό τον τομέα και όπως ήταν φυσικό, πολλές από τις ιδέες μας περιστρέφονταν γύρω από τον τουρισμό. Όμως όταν ο ενθουσιασμός μας καταλάγιαζε και άρχιζαν τα πρώτα λογικά ερωτήματα που αφορούσαν το οικονομικό κομμάτι, την εξασφάλιση κεφαλαίου και το ρίσκο του θα αναλαμβάναμε, τότε η σκέψη μας πήγαινε στην τεχνολογία.
Αναρωτιόμασταν λοιπόν πώς να καταφέρουμε να λύσουμε ένα πρόβλημα, με μια καλή ιδέα, με πολύ δουλειά και μικρό κεφάλαιο. Και η απάντηση ήρθε από την καθηγήτρια μας. Συνδέοντας τα με την τεχνολογία! Όμως και πάλι οι επιλογές μας ήταν πολλές. Καταλήξουμε στον τομέα των εστιατορίων, ξεκινώντας από ένα πρόβλημα που έχουμε εμείς οι ίδιοι, όταν επισκεπτόμαστε ένα ξένο μέρος και θέλουμε να δοκιμάσουμε την τοπική κουζίνα. Πολλές φορές καθόμαστε αμήχανοι μπροστά από ένα κατάλογο εστιατορίου που δεν μας δίνει όσες πληροφορίες θέλουμε ή απασχολούμε έναν σερβιτόρο που δύσκολα μπορεί να μας περιγράψει με λόγια το πιάτο του καταλόγου, χρονοτριβώντας και ρισκάροντας να «μείνουμε νηστικοί».
Το προϊόν
Έτσι αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια καινοτόμα υπηρεσία που να λύνει αυτό το πρόβλημα. Μια εφαρμογή για κινητά ή τάμπλετς, η οποία μόνο με ένα κλικ, να διευκολύνει την εξυπηρέτηση των πελατών εστιατορίου, προσθέτοντας στο μενού πληροφορίες με πολυμέσα, γρήγορα και διασκεδαστικά. Έτσι ο ξένος επισκέπτης του εστιατορίου, κατεβάζοντας μια δωρεάν εφαρμογή στο κινητό του και σαρώνοντας ένα σημείο σε σταντ που θα βρίσκεται πάνω στο τραπέζι ή τυπωμένο στον κατάλογο, θα μπορεί να πλοηγείται στη γλώσσα του, στα συστατικά του πιάτου, στον τρόπο παρασκευής με βίντεο ή στο τρισδιάστατο μοντέλο του φαγητού που επιθυμεί να δοκιμάσει.
Την εταιρία μας την ονομάσαμε ROD.IT, όπως και το προϊόν μας. Δύο πρώην μαθητές του σχολείου μας, επαγγελματίες σήμερα, μας βοήθησαν να γνωρίσουμε τις τεχνολογίες που θα εξυπηρετούσαν τις ανάγκες μας. Έτσι δημιουργήσαμε ένα αρχικό πρωτότυπο-demo με τη χρήση πλατφόρμας επαυξημένης πραγματικότητας AR. Μια τεχνολογία που αναμένεται να αλλάξει και να διευκολύνει πολλές από τις ανθρώπινες δραστηριότητες.
Στο ξεκίνημα μας λοιπόν, παρουσιάσαμε το προϊόν σε συναντήσεις που είχαμε με επιχειρηματίες στην εστίαση, στον τουρισμό και στην παραγωγή τοπικών προϊόντων, με το Σωματείο Εστιατόρων Δωδεκανήσου και άλλους. Για μας ήταν πρωτόγνωρη αυτή η εμπειρία, η οποία δεν είχε καμιά σχέση με ότι γίνεται στη σχολική τάξη. Έπρεπε να ξεπεράσουμε τη συστολή της ηλικίας μας και να συνομιλήσουμε με ενήλικες. Έπρεπε να πείσουμε, να επηρεάσουμε ακόμα και να συγκινήσουμε κατά τη διάρκεια των συναντήσεων αυτών. Οι συναντήσεις αυτές βοήθησαν όχι μόνο στη διαμόρφωση του τελικού μας προϊόντος και στο δέσιμο της ομάδας αλλά και στην αναγνώριση των δεξιοτήτων του κάθε μέλους της ομάδας.
Θα θέλαμε επίσης να προσθέσουμε με αφορμή την ανακήρυξη της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου ως Γαστρονομικής Περιφέρειας της Ευρώπης για το 2019, ότι συναντηθήκαμε και με τον υπεύθυνο αντιπεριφερειάρχη, ο οποίος αγκάλιασε την πρωτοβουλία μας και αναμένουμε την ένταξη της καινοτομίας μας, στις δραστηριότητες που δρομολογούνται για την ξεχωριστή αυτή διάκριση της περιοχή μας.
Η ομάδα και οι ρόλοι
Η ομάδα μας δεν ήταν από την αρχή ”ομάδα”. Η ομάδα δέθηκε στη πορεία και ο ενθουσιασμός για την εικονική επιχείρηση, μας βοήθησε να ξεπεράσουμε τα εμπόδια και τα προβλήματα που παρουσιάζονταν συνεχώς. Γιατί η εικονική επιχείρηση, όπως και η πραγματική, έχει πολλούς παράγοντες που τα στελέχη πρέπει να λαμβάνουν υπόψη.
Έτσι λοιπόν υπήρχε και στη δική μας περίπτωση μια πολυπλοκότητα την οποία έπρεπε να διαχειριστούμε. Από τα οικονομικά μέχρι την έρευνα αγοράς, από την αναζήτηση πελατών μέχρι την επιλογή της τεχνολογίας που θα χρησιμοποιούσαμε και από τη διαχείριση των media μέχρι την επίλυση τεχνικών προβλημάτων. Κάτι σαν παζλ δηλαδή που η σχολική εμπειρία μας τύπου ”πρώτο βήμα, δεύτερο βήμα κλπ” δεν απέδιδε. Αυτό όμως ήταν και ένα από τα οφέλη του προγράμματος. Αναπτύξαμε δηλαδή δεξιότητες ζωής, οι οποίες πολύ λίγο καλλιεργούνται στην σχολική μας καθημερινότητα.
Τελειώνοντας θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον κ. Βασίλη Ι. Παπαχριστοδούλου, 3D modeling designer, την εθελόντρια μας κ. Μαρία Καραϊσαρλή οικονομολόγο, την Διευθύντρια μας κ. Μαριέτα Βογιατζή και την υπεύθυνη εκπαιδευτικό μας κ. Αγγελική Νικολάου που μας στηρίζει και μας ενθαρρύνει, σε αυτό το υπέροχο ταξίδι στην επιχειρηματικότητα.
Τα μέλη της ομάδας ROD.IT
Ιζλάλ Μπάστιαλη Γενική Διευθύντρια, Developer
Κωνσταντίνα Μαρίνου, Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων
Ευαγγελία Στεφανάκη, Υπεύθυνη Marketing
Κατερίνα Τσίμπου, Υπεύθυνη Σχεδιασμού Προϊόντος
Χρυσαλένια Πλατανίτη Υπεύθυνη Οικονομικών
Ελευθερία Παπαγιαννοπούλου, Υπεύθυνη Δημιουργικού
H σελίδα μας στο facebook:
https://www.facebook.com/RODIT-352579548862518/?modal=admin_todo_tour
Η ROD.IT και στο Instagram