Σε δοκιμαστική λειτουργία έχει τεθεί ο Υποσταθμός της ΔΕΗ στην συνοικία του Αγίου Νικολάου. Οι εγκαταστάσεις του υποσταθμού έχουν ολοκληρωθεί εδώ και καιρό, ενώ έχει τοποθετηθεί και υπερσύγχρονος εξοπλισμός.
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, στο πλαίσιο της δοκιμαστικής λειτουργίας τροφοδοτείται μία περιοχή της πόλης και ο υποσταθμός θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία της παραλαβής του έργου.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, έχει ολοκληρωθεί η μεταφορά των δικτύων υψηλής και μέσης τάσης από τον υποσταθμό στο Ροδίνι στο νέο υποσταθμό και η υπογειοποίηση των καλωδίων. Πλέον, μένει να πραγματοποιηθεί η ισοκατανομή των φορτίων μεταξύ του υποσταθμού του Αγίου Νικολάου και του Ροδινιού ο οποίος ήταν «υπερφορτωμένος».
Η λειτουργία του υποσταθμού κρίθηκε απαραίτητη για την κάλυψη των αναγκών της πόλης, καθώς ο υποσταθμός του Ροδινιού δεν μπορούσε πλέον να αναλάβει κανένα επιπλέον φορτίο. Ο νέος υποσταθμός, θα λειτουργεί με δύο έως τρεις μετασχηματιστές των 50 MW έκαστος.
Στο μεταξύ, μέχρι τον Μάιο αναμένεται να ολοκληρωθεί και η συντήρηση των μηχανών του ΑΗΣ στη Σορωνή.
Η μέγιστη παραγόμενη ισχύς του ΑΗΣ αγγίζει τα 200 MW, καλύπτοντας σχεδόν 100% τα φορτία που καταναλώνονται την περίοδο της τουριστικής αιχμής στη Ρόδο.
Σύμφωνα με τα περσινά δεδομένα, η κατανάλωση κατά την υψηλή σεζόν έφθασε στα 220 MW.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το νέο εργοστάσιο της ΔΕΗ στη Νότια Ρόδο παράγει αυτή τη στιγμή 115 MW με τη συνολική του ισχύ να ξεπερνά τα 210 MW.
Οι μηχανές στο εργοστάσιο της Κατταβιάς είναι νέας τεχνολογίας, περισσότερο φιλικές προς το περιβάλλον και έχουν καλύτερη απόδοση. Συγκεκριμένα, είναι διαθέσιμες 14 μηχανές βάσεως και τέσσερις αεριοστρόβιλοι.
Βέβαια μένει να αποδειχθεί εάν η επάρκεια ηλεκτρικής ισχύος θα αποτρέψει αυτή τη φορά τα μπλακ άουτ, όπως σημειώθηκαν πέρυσι. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το μπλακ άουτ που σημειώθηκε τον Οκτώβριο με αποτέλεσμα να διακοπεί η ηλεκτροδότηση στη Ρόδο και στη Χάλκη για αρκετές ώρες.
Σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών της ΔΕΗ στα τοπικά ΜΜΕ, το συγκεκριμένο συμβάν οφειλόταν σε πτώση κεραυνού στη γραμμή μεταφοράς με αποτέλεσμα να τεθούν εκτός λειτουργίας ο ΑΗΣ και το νέο εργοστάσιο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ρόδος, ανήκει στα μη συνδεδεμένα νησιά, που ηλεκτροδοτούνται από αυτόνομα ηλεκτρικά συστήματα με παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, κατά κύριο λόγο από τοπικούς θερμικούς σταθμούς παραγωγής, οι οποίοι λειτουργούν με καύσιμο πετρέλαιο, βαρύ (μαζούτ) ή και ελαφρύ (ντίζελ), και τους σταθμούς ΑΠΕ (αιολικούς και φωτοβολταϊκούς).
Σύμφωνα με τη ΡΑΕ, η σύνδεση της Ρόδου και της Κω αναμένεται να πραγματοποιηθεί το έτος 2027. Τα νησιά αυτά δεν έχουν διασυνδεθεί μέχρι σήμερα με το ηπειρωτικό ηλεκτρικό σύστημα, λόγω κυρίως τεχνικών και τεχνολογικών δυσκολιών, που υφίσταντο μέχρι πρότινος, αλλά και λόγω οικονομικών δυσκολιών καθώς οι διασυνδέσεις είναι έργα μεγάλης έντασης κεφαλαίου.
https://www.dimokratiki.gr/21-02-2020/tethike-se-dokimastiki-leitoyrgia-o-ypostathmos-tis-dei-sti-synoikia-toy-ag-nikolaoy/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.