Ξεπέρασε κάθε προσδοκία το ύψος των τουριστικών εισπράξεων τη χρονιά που έκλεισε, με τις μετρήσεις της ΤτΕ για το δωδεκάμηνο να επαληθεύουν τις προβλέψεις επιχειρηματιών του χώρου για νέο ρεκόρ στα έσοδα και μάλιστα με σημαντική διαφορά σε σύγκριση με το 2018.
Η πορεία των εσόδων τη χρονιά που πέρασε και το γεγονός ότι για πρώτη φορά οι εισπράξεις είναι ποσοστιαία υψηλότερες από τις αφίξεις από το εξωτερικό (τα προηγούμενα χρόνια η ταξιδιωτική κίνηση αυξανόταν με ταχείς ρυθμούς ενώ η μέση δαπάνη ανά ταξιδιώτη μειωνόταν), θέτει επίσης, όπως υπογραμμίζουν παράγοντες του χώρου, τις βάσεις για ακόμη καλύτερες επιδόσεις το 2020.
Όπως έδειξαν τα στοιχεία της ΤτΕ, στο δωδεκάμηνο τα έσοδα σκαρφάλωσαν στα 18,15 δισ. ευρώ, από 16,08 δισ. το 2018 και 14,63 δισ. το 2017. Αντίστοιχα, μόνο τον περασμένο Δεκέμβριο, τα έσοδα από τον Τουρισμό έφτασαν στα 288 εκατ. ευρώ, από 272 εκατ. το 2018 και 189 εκατ. το 2017. Συνολικά οι εισπράξεις από ταξιδιωτικές υπηρεσίες και οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών αυξήθηκαν κατά 12,8% και 4,1% αντίστοιχα σε σχέση με το 2018.
Ανεβάζει τον πήχη το υπουργείο Τουρισμού
Την ίδια ώρα, την περαιτέρω άνοδο των εσόδων κατά 10% βάζει ως στόχο για φέτος ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης. Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Τουρισμού, ο φετινός πήχης έχει τεθεί στα 1,5 δισ.- 1,7 δισ. επιπλέον στο “καλάθι” σε σχέση με πέρσι. Πρόσφατα ο κ. Θεοχάρης άλλωστε είχε εκτιμήσει πως η φετινή χρονιά θα είναι καλύτερη από την περσινή για τον Τουρισμό.
Αναφερόμενος στους ποσοτικούς για το 2020, είχε θέσει ως προτεραιότητα την διψήφια αύξηση των εισπράξεων(10%), την μονοψήφια αύξηση των αφίξεων(5%), την αύξηση στις τουριστικές αφίξεις κατά τους μήνες Απρίλη, Μάη, και Σεπτέμβρη, Οκτώβρη άνω του μέσου όρου του έτους, την αύξηση στις διανυκτερεύσεις κατά 5% στο τέλος του έτους, την αύξηση της κατά κεφαλήν δαπάνης κατά 4,5% και τέλος την αύξηση των κλινών καταλυμάτων 4 και 5 αστέρων κατά 3% στο τέλος του έτους.
Το στοίχημα του υπουργείου Τουρισμού περνά από την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με “όχημα” τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος και την μετεξέλιξη του τουριστικού μοντέλου “ήλιου και θάλασσας”, που όλα αυτά τα χρόνια ήταν στην πρώτη γραμμή της επικοινωνιακής στρατηγικής.
Το βλέμμα στις κρατήσεις
Εν τω μεταξύ, το βάρος των επιχειρηματιών της τουριστικής αγοράς δίνεται στην πορεία των κρατήσεων, καθώς μέχρι τα τέλη Μαρτίου πωλείται από τους tour operators σημαντικός όγκος τουριστικών πακέτων, περίπου το 30% των συνολικών κρατήσεων της χρονιάς. Οι πρώτες ενδείξεις είναι αισιόδοξες, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, εντούτοις παρακολουθείται στενά τα θέμα της εξάπλωσης του κοροναϊού και η ταξιδιωτική “συμπεριφορά” βασικών αγορών, όπως η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Βίκυ Κουρλιμπίνη