Με το… σταγονόμετρο βάζουν πλέον βενζίνη στα αυτοκίνητά τους οι οδηγοί, αφού η κατακόρυφη αύξηση της τιμής των καυσίμων καθιστά σχεδόν απαγορευτικές τις μετακινήσεις με το Ι.Χ. τους.
Στην Ρόδο της «ευημερίας και της ευμάρειας» υπάρχουν οδηγοί που βάζουν βενζίνη 1 και 2 ευρώ (!) προκειμένου να μετακινήσουν για ελάχιστα μέτρα τα αυτοκίνητά τους.
Ο κ. Τάσος Μάστορης, είναι ιδιοκτήτης πρατηρίου υγρών καυσίμων και μιλώντας στην «δ», περιγράφει την δραματική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει εκατοντάδες οδηγοί, οι οποίοι είτε βάζουν βενζίνη μέχρι 5 ευρώ είτε ζητούν βερεσέ!
«Οι εργαζόμενοι που είδαν τους μισθούς τους να μειώνονται χωρίς όμως να μειώνονται οι οικονομικές τους υποχρεώσεις, δεν έχουν την πολυτέλεια πια να βάλουν βενζίνη αξίας 20 ευρώ. Όταν έχουν οικογένεια να ζήσουν θα περικόψουν χρήματα απ΄όπου μπορούν. Ακόμα και από την βενζίνη. Υπάρχουν εργαζόμενοι στους οποίους οφείλονται χρήματα από την περσινή τουριστική περίοδο, είναι αυτονόητο ότι δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα», λέει στην «δ» ο κ. Τάσος Μάστορης.
«Δεν μας προκαλεί εντύπωση πλέον όταν ο πελάτης μάς ζητά να του βάλουμε βενζίνη για ένα και δύο ευρώ. Κάποιοι ντρέπονται και επικαλούνται διάφορες δικαιολογίες, όπως ότι ξέχασαν το πορτοφόλι στο σπίτι τους για παράδειγμα ή άφησαν τα χρήματα φεύγοντας από το σπίτι πάνω στο τραπέζι… Δυστυχώς όμως, όλο και περισσότεροι είναι εκείνοι που βάζουν βενζίνη μέχρι 5 ευρώ. Στην προ κρίσης εποχή, ο τζίρος που έκανε τις Κυριακές ένα πρατήριο υγρών καυσίμων, ήταν το λιγότερο 3.000 με 4.000 ευρώ. Σήμερα, ο τζίρος της Κυριακής κυμαίνεται από 500 έως 1.000 ευρώ, αντιλαμβάνεσθε λοιπόν, το ποσοστό της μείωσης. Περιμένουμε να ανοίξει η σεζόν, ελπίζοντας ότι θα αυξηθεί ο τζίρος από τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα».
Σύμφωνα με τον κ. Τ. Μάστορη, είναι πλέον σπάνιο φαινόμενο να ζητήσει πελάτης γέμισμα του ρεζερβουάρ, «στους 100 πελάτες, μόλις ο ένας θα το γεμίσει. Οι περισσότεροι ζητούν βενζίνη από 5 έως 20 ευρώ. Υπάρχουν και αρκετοί που ζητούν βενζίνη βερεσέ με την υπόσχεση ότι την 1η του μηνός, που θα πληρωθούν, θα μας δώσουν τα χρήματα αλλά ποτέ δεν είναι 1η του μήνα, μπορεί να φτάσει και τις 10 του μηνός ή και παραπάνω. Αυτές οι ημέρες καθυστέρησης για εμάς είναι “θάνατος”, διότι τα καύσιμα τα έχουμε προπληρώσει. Προσπαθούμε να έχουμε ανταγωνιστικές τιμές, ως ανεξάρτητο πρατήριο, για να καταφέρω να το κρατήσω», λέει χαρακτηριστικά.
Στο πρατήριο υγρών καυσίμων του κ. Τ. Μάστορη, λειτουργεί και mini market, όπου κι εκεί η εικόνα είναι ίδια: «Ερχεται ο άλλος να πάρει τσιγάρα και δεν έχει όλο το ποσόν, του λείπουν 5, 10, 20 λεπτά. Οι περισσότεροι είναι γνωστοί, τι να κάνω; Να μην τους το δώσω το πακέτο; Στο ένα πακέτο τσιγάρα, εγώ έχω 2 λεπτά κέρδος, άρα όχι μόνο δεν βγάζω κέρδος αλλά μένω και χρεωμένος. Προσπαθούμε να κρατήσουμε την επιχείρηση όρθια με την σύζυγο και τα παιδιά μου, κι έναν υπάλληλο που έχω ενώ θα έπρεπε να έχω περισσότερους υπαλλήλους. Δεν βγαίνω όμως για να προσλάβω επιπλέον προσωπικό. Αρκεί να σας πω, ότι την Κυριακή άνοιξα το μαγαζί στις 7:30 το πρωί μέχρι τις 9 το βράδυ κι έκανα τζίρο 1.300 ευρώ εκ των οποίων το κέρδος μου είναι 100 ευρώ μεικτά. Από αυτά τα 100 ευρώ πρέπει να πληρώσω τα λειτουργικά έξοδα, το ρεύμα, το τηλέφωνο, τον μισθό του υπαλλήλου, το μεροκάματό μου…».
Ο αριθμός των πρατηρίων καυσίμων συρρικνώθηκε κατά 35% την τελευταία επταετία, όπως καταγράφεται σε μελέτη του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών για τα οικονομικά μεγέθη του κλάδου εμπορίας πετρελαιοειδών το 2015, ως απόρροια της οικονομικής κρίσης που βιώνει η χώρα την τελευταία εξαετία, προκάλεσε μεγάλο πλήγμα στα πρατήρια υγρών καυσίμων.
https://www.dimokratiki.gr/21-03-2017/odigi-vazoun-pleon-venzini-stagonometro/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.