Η ForwardKeys αποκάλυψε τον πιθανό αντίκτυπο της απόφασης της περασμένης Τρίτης από τα κράτη -μέλη της ΕΕ να υιοθετήσουν κατευθυντήριες γραμμές της ΕΕ για το κλείσιμο των συνόρων της ΕΕ για 30 ημέρες, για όλες εκτός από τις ουσιαστικές μετακινήσεις εντός της περιοχής. 48.200 πτήσεις και 10,2 εκατ. θέσεις εργασίας κινδυνεύουν.
Ο Olivier Ponti, VP Insights στην ForwardKeys, δήλωσε: ”Προς το παρόν, δεν είναι σαφές τι ποσοστό αυτών των 48.200 πτήσεων μεταξύ της ΕΕ και των αποκαλούμενων “τρίτων χωρών” θα ακυρωθεί, επειδή οι κατευθυντήριες γραμμές της ΕΕ προβλέπουν σαφώς ότι πρέπει να διατηρηθεί μια βασική υπηρεσία για απαραίτητα ταξίδια και εναπόκειται σε κάθε κράτος-μέλος να αποφασίσει για την έκταση εφαρμογής του μέτρου στην επικράτειά του. Ωστόσο, είναι αναπόφευκτο ότι αυτή η καθοδήγηση θα έχει εξαιρετικά αρνητικό αντίκτυπο στην αεροπορική σύνδεση”.
Η αεροπορική εταιρεία που θα μπορούσε να υποστεί τη χειρότερη ζημιά από τους νέους περιορισμούς της ΕΕ είναι η Air France, η οποία έχει περίπου 800.000 αεροπορικές θέσεις μεταξύ της ΕΕ και άλλων περιοχών του κόσμου. Στη συνέχεια, ακολουθούν οι Lufthansa, Emirates, KLM, Wizz Air, Qatar Airways, Ryanair, Turkish Airlines, Delta και Aeroflot.
Όσον αφορά στις χώρες, τα κράτη της ΕΕ που χάνουν τις περισσότερες πτήσεις είναι και τα μεγαλύτερα. Η Γαλλία φαίνεται ότι πλήττεται περισσότερο, με πιθανότητα να απωλέσει δυο εκατ. αεροπορικές θέσεις. Στη συνέχεια, ακολουθεί η Γερμανία, η οποία πρόκειται να χάσει λίγο κάτω από δύο εκατομμύρια και στη συνέχεια οι Κάτω Χώρες και η Ισπανία, με περίπου ένα εκατ. θέσεις προς τρίτες χώρες, πριν από τους προτεινόμενους περιορισμούς της ΕΕ.
Το Ηνωμένο Βασίλειο δε θεωρείται “τρίτη χώρα”, οπότε ο αριθμός των αεροπορικών θέσεων που τίθενται σε κίνδυνο στην ανάλυση αυτή δεν περιλαμβάνει την εναέρια κυκλοφορία μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και των χωρών της ΕΕ. Ωστόσο, με την ανακοίνωση της Ryanair χθες ότι αναμένεται να σταματήσει τις πτήσεις (”αν όχι όλες”) έως τις 24 Μαρτίου και να μειώσει στο 80% τα πτητικά της προγράμματα μέχρι τότε, ο αντίκτυπος στα ευρωπαϊκά αεροπορικά ταξίδια θα είναι αισθητά μεγαλύτερος από ό,τι οι 48.200 πτήσεις που τίθενται σε κίνδυνο με την οδηγία της ΕΕ.
Ο Olivier Ponti κατέληξε στο συμπέρασμα: ”Η αεροπορική χωρξτικότητα προς και από την Κίνα έχει πέσει στο 1/5 από όσο ήταν πριν από το ξέσπασμα της επιδημίας του COVID-19. Με την επιβολή απαγόρευσης ταξιδιών στις ΗΠΑ από τις χώρες Shengen την Παρασκευή 13 Μαρτίου και από τη Βρετανία και την Ιρλανδία τη Δευτέρα 16 Μαρτίου, σχεδόν κανείς δεν μπορεί να πάει στις ΗΠΑ από την Ευρώπη. Τώρα, με τους τελευταίους περιορισμούς στις μετακινήσεις, που αυτήν τη φορά προτάθηκαν από την ΕΕ, βρισκόμαστε απέναντι από μια μοναδική στιγμή στη μείωση των αεροπορικών ταξιδιών και της σύνδεσης μεταξύ των διαφόρων περιοχών του κόσμου”.