Ρεπορτάζ

Σε ιδιώτες η καθαριότητα στη Ρόδο- 12,7 εκατ. ευρώ το κόστος για την τριετία 2016-2018

  • Στο δημοτικό συμβούλιο εισήγηση για τη σύναψη νέας τριετούς δημόσιας σύμβασης, μετά από διεθνή διαγωνισμ

Στη σύναψη νέας τριετούς δημόσιας σύμβασης για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας και συγκεκριμένα για εργασίες αποκομιδής και μηχανικής και χειρωνακτικής σάρωσης και αποψιλώσεων στο νησί της Ρόδου, προχωρεί ο Δήμος Ρόδου.
Ήδη η Διεύθυνση Καθαριότητας του Δήμου Ρόδου έχει εισηγηθεί σχετικά στο δημοτικό συμβούλιο, που θα εξετάσει το θέμα στην προσεχή του συνεδρίαση.
Ζητείται συγκεκριμένα η έγκριση διενέργειας διεθνούς ανοικτού μειοδοτικού διαγωνισμού.
Η δημόσια αυτή σύμβαση, θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με τον υφιστάμενο μηχανισμό του Δήμου και, θα περιλαμβάνει ένα τμήμα από το συνολικό έργο της συλλογής και μεταφοράς στερεών αποβλήτων και ανακυκλώσιμων υλικών, καθώς και ένα τμήμα της καθαριότητας οδών και κοινόχρηστων χώρων.
Η διάρκεια της σύμβασης θα είναι από 1/1/2016 μέχρι και 31/12/2018 και ο ενδεικτικός προϋπολογισμός θα είναι ύψους 4.223.149 € με το ΦΠΑ για κάθε έτος.
Σύμφωνα με την εισήγηση… «η Διεύθυνση Καθαριότητας και Ανακύκλωσης του Δήμου Ρόδου, επιτελεί σημαντικό έργο, που άπτεται τόσο της υγιεινής όσο και της αισθητικής εικόνας ενός από τους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς της Μεσογείου.
Το έργο αυτό, πρέπει να είναι από όλες τις απόψεις άρτιο, ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο πρωτίστως η δημόσια υγεία και το περιβάλλον αλλά και να εξασφαλισθεί ένα ικανοποιητικό επίπεδο καθαριότητας στο νησί της Ρόδου που φιλοξενεί κάθε καλοκαίρι έναν πολύ μεγάλο αριθμό επισκεπτών. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, απαιτείται τόσο ο κατάλληλος μηχανολογικός εξοπλισμός (απορριμματοφόρα, σάρωθρα, πλυντήρια κάδων κ.τ.λ.) όσο και ένας ικανός αριθμός ενός έμπειρου εργατοτεχνικού προσωπικού».
Απαιτείται η εκτέλεση ενός τμήματος του συνολικού έργου αποκομιδής απορριμμάτων και ογκωδών αντικειμένων που εκτελεί ο Δήμος Ρόδου, κυρίως στις τουριστικές και εμπορικές ζώνες. Επιπροσθέτως, περιλαμβάνεται και η αποκομιδή των απορριμμάτων από το διεθνές αεροδρόμιο «Διαγόρας» κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου.
Στην εισήγηση προβλέπονται συγκεκριμένες εργασίες αποκομιδής στην πόλη της Ρόδου και στις δημοτικές ενότητες Καλλιθέας, Λίνδου, Νότιας Ρόδου, Αφάντου, Ιαλυσού, Αρχαγγέλου, Αταβύρου και Καμείρου.
Τονίζεται ότι το εργατοτεχνικό προσωπικό της Δ/νσης Καθαριότητας & Ανακύκλωσης, αποτελείται τόσο από μόνιμους υπαλλήλους (κυρίως από τις πρώην δημοτικές ενότητες εκτός της δημοτικής ενότητας Ρόδου) όσο και από υπαλλήλους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου οι οποίοι στην πλειοψηφία τους μεταφέρθηκαν από την πρώην Δημοτική Επιχείρηση Καθαριότητας Ρόδου -που λύθηκε με το σχέδιο «Καλλικράτης»- σε προσωποπαγείς θέσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, γεγονός που πρακτικά σημαίνει ότι οι θέσεις αυτές καταργούνται όταν κενωθούν με οποιονδήποτε τρόπο. Από την 1/1/2011 μέχρι σήμερα, έχουν αποχωρήσει από τη Δ/νση Καθαριότητας & Ανακύκλωσης 68 εργαζόμενοι (13 οδηγοί, 3 επόπτες καθαριότητας, 35 εργάτες και 17 καθαρίστριες). Επιπροσθέτως, βάσει της ηλικίας και του χρόνου υπηρεσίας των υπαλλήλων που εργάζονται σήμερα στη Δ/νση Καθαριότητας & Ανακύκλωσης (μόνιμοι και αορίστου χρόνου), καθώς επίσης από τον μέχρι σήμερα ρυθμό αποχώρησης, εκτιμάται ότι θα αποχωρήσουν από την υπηρεσία τους τα έτη 2016-2017-2018 17 εργαζόμενοι ανά έτος.
Με δεδομένη τη μικρή αναλογία (είτε 1 προς 5 είτε 1 προς 10) που ισχύει σήμερα για τις προσλήψεις προσωπικού στο δημόσιο τομέα σε σχέση με τις αποχωρήσεις (βάσει του μεσοπρόθεσμου δημοσιονομικού προγράμματος), είναι βέβαιο ότι η δυναμικότητα του Δήμου σε προσωπικό καθαριότητας θα μειωθεί σημαντικά.
Αναφορικά δε με το εποχικό προσωπικό το οποίο εγκρίνεται μέσω ΠΥΣ, υπάρχουν κάθε χρόνο περικοπές στις εγκρίσεις αριθμού εποχικού προσωπικού το οποίο αιτείται ο Δήμος.
Το 2011 στο Δήμο Ρόδου εγκρίθηκαν και προσελήφθησαν ως εποχικό προσωπικό καθαριότητας 116 άτομα, ενώ το 2012 εγκρίθηκαν και προσελήφθησαν 95, σε αντίθεση με το 2010 που προσελήφθησαν αντιστοίχως περισσότεροι από 200 εποχικοί υπάλληλοι για την καθαριότητα στους πρώην 10 Δήμους.
Από τα ανωτέρω και σε συνδυασμό με τις αυξημένες ανάγκες που θα παρουσιασθούν μετά τη λήξη της εν ισχύει σύμβασης στις 31 Δεκεμβρίου 2015, είναι προφανής τόσο η έλλειψη τη στιγμή εκείνη όσο και η συνεχώς αυξανόμενη ανεπάρκεια του Δήμου Ρόδου σε οδηγούς και εργατοτεχνικό προσωπικό καθαριότητας την τριετία 2016-2018.
Στον προϋπολογισμό του Δήμου Ρόδου για το έτος 2015 υπάρχει πρόβλεψη για την προμήθεια ενός  απορριμματοφόρου οχήματος, ενώ για τα υπόλοιπα έτη έως το 2018 δεν υπάρχει πρόβλεψη προμήθειας απορριμματοφόρων οχημάτων ή μηχανοκίνητων σαρώθρων.
Ο Δήμος Ρόδου δεν διαθέτει συρμούς μεταφοράς, παρά το ότι η χρήση τους για οικονομικούς λόγους πλέον επιβάλλεται.

Ο αριθμός των μηχανοκίνητων σαρώθρων που διαθέτει ο Δήμος δεν επαρκεί για να καλύψει το έργο της οδοσάρωσης με μηχανικά μέσα. Συγκεκριμένα, σήμερα βρίσκονται σε λειτουργία και χρησιμοποιούνται απρόσκοπτα στην εκτέλεση του έργου της καθαριότητας δύο μηχανοκίνητα σάρωθρα του Δήμου, ενώ σύμφωνα με τη Δνση Τροχαίου Υλικού & Μηχανημάτων την περίοδο 2016-2018 προβλέπεται ότι θα βρίσκονται σε λειτουργία συνολικά 4 τέτοια οχήματα, αριθμός ο οποίος επίσης δεν επαρκεί για την κάλυψη των αναγκών σε όλες τις περιοχές του Δήμου, ιδίως τις τουριστικές και κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου