Ο οδικός χάρτης για το «άνοιγμα» του τουρισμού επισήμως από τις 14 Μαΐου έχουν δημιουργήσει ένα σταθερό πλαίσιο, ώστε οι αεροπορικές εταιρείες να διαμορφώσουν τα προγράμματά τους
Θετικά σήματα για το εφετινό καλοκαίρι εκπέμπουν οι αεροπορικές εταιρείες που λαμβάνουν ενισχυμένες θέσεις μάχης στα ελληνικά αεροδρόμια.
Η ανακοίνωση χθες από την αμερικανική UnitedAirlinesτης πρώτης καθημερινής απευθείας πτήσης Ουάσινγκτον-Αθήνα και η επαναφορά του δρομολογίου Νέα Υόρκη-Αθήνα από τον Ιούλιο, ήταν ακόμη μία επιβεβαίωση του ευνοϊκού κλίματος, αλλά και ανάσα αισιοδοξίας, καθώς η ΗΠΑ το 2019 ήταν η μεγαλύτερη αγορά διεθνών επιβατών για το αεροδρόμιο της Αθήνας με 694.362 αφίξεις.
Μάλιστα, η απόφαση αντανακλά, όπως ανακοίνωσε η ίδια η εταιρεία, το αυξημένο κατά 61% ενδιαφέρον των πελατών, στη διάρκεια του περασμένου μήνα, βάσει των αναζητήσεων που έκαναν onlineγια πτήσεις προς τη χώρα μας, την Κροατία και την Ιρλανδία. Το τελευταίο διάστημα πλήθος δημοσιευμάτων αναδεικνύουν τη χώρα μας μεταξύ των κορυφαίων προορισμών για το εφετινό Covid-19 καλοκαίρι, χωρίς βεβαίως αυτό να αντανακλάται μέχρι στιγμής στις κρατήσεις.
Ο οδικός χάρτης για το «άνοιγμα» του τουρισμού επισήμως από τις 14 Μαΐου, σε συνδυασμό με τα πρώτα πιλοτικά βήματα χαλάρωσης για τους επισκέπτες από την ΕΕ, τις ΗΠΑ, τη Βρετανία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Ισραήλ και τη Σερβία, έχουν δημιουργήσει ένα σταθερό πλαίσιο, ώστε οι αεροπορικές εταιρείες να διαμορφώσουν τα προγράμματά τους. Την ίδια στιγμή, η επί του παρόντος δυσχερής υγειονομική εικόνα της χώρας, δεν επιτρέπει αισιοδοξία για γρήγορους ρυθμούς ανάκαμψης.
Όπως σημείωσε, εξάλλου, και ο υπουργός Τουρισμού, κ. Χάρης Θεοχάρης, «δεν υπάρχει διακόπτης του τουρισμού. Χρειάζεται χτίσιμο εμπιστοσύνης. Και όταν λέμε ότι ανοίγουμε, εννοούμε ότι αφήνουμε την αγορά να προχωρήσει σε λύσεις και συμφωνίες. Το ότι έχουμε δώσει μια συγκεκριμένη ημερομηνία δείχνει ότι υπάρχει ένα ολόκληρο σχέδιο, το οποίο υλοποιείται με σταθερά βήματα».
Μόλις την περασμένη εβδομάδα, ο πρόεδρος της Aegean, κ. Ευτύχης Βασιλάκης, είχε θέσει ως ορόσημο τον εμβολιασμό του 45% των ενηλίκων στη χώρα μας για να ανεβάσουν πραγματικά στροφές οι αφίξεις επισκεπτών. Εφόσον, αυτός ο πήχης πιαστεί, τότε ο ελληνικός αερομεταφορέας θα πετάει τον ερχόμενο Ιούλιο με το 70%-75% του πτητικού έργου του 2019. Η εταιρεία θα πετάξει το εφετινό καλοκαίρι από 7 περιφερειακές βάσεις, που θα ανοίγουν σταδιακά, με πρώτες το Ηράκλειο και η Ρόδος. Ακόμη, προγραμματίζει περισσότερα από 100 απευθείας δρομολόγια εξωτερικού από και προς την περιφέρεια.
Από την πλευρά της η Sky Express, έχοντας ενισχύσει τον στόλο της με τα πρώτα ολοκαίνουργια Airbus A320 Neo, πετάει πια με πιο μεγάλα αεροσκάφη σε Θεσσαλονίκη, Ρόδο, αλλά και Λάρνακα στο πρώτο διεθνές της δρομολόγιο.
Η Ryanair, η οποία το 2018 είχε περιορίσει στο ελάχιστο τα εσωτερικά δρομολόγια, κλείνοντας μάλιστα και βάσεις στη χώρα μας επικαλούμενη το υψηλό κόστος, εφέτος επιστρέφει με τρεις βάσεις σε Χανιά, Ρόδο και Κέρκυρα, και ανεβάζει συνεχώς ρυθμούς. Έτσι, η αεροπορική χαμηλών ναύλων θα πραγματοποιεί πάνω από 550 πτήσεις στη χώρα μας σε εβδομαδιαία βάση, εξυπηρετώντας συνολικά 218 δρομολόγια, εκ των οποίων τα 74 είναι νέα. Στις 14 Μαΐου, η Qatar Airways επιστρέφει στη Μύκονο, συνδέοντας το νησί τρεις φορές την εβδομάδα με την Ντόχα, ενώ και η Air France προσέθεσε στους θερινούς προορισμούς Θεσσαλονίκη, Μύκονο, Σαντορίνη, Κέρκυρα, Ρόδο, Ηράκλειο.
Πηγή: ot.gr
Ολγα Κλώντζα