Το φαινόμενο, παρά το γεγονός ότι έχουν πληρώσει για την ασφάλιση του αυτοκινήτου τους, είναι τελικώς χωρίς ασφαλιστική κάλυψη, δηλαδή ανασφάλιστοι, διαπιστώνουν εκατοντάδες κάτοχοι αυτοκινήτου, που μπήκαν στην εφαρμογή του Κέντρου Πληροφοριών. Πρόκειται για περιπτώσεις που ενώ έχουν πληρώσει στον ασφαλιστή με τον οποίο συνεργάζονται το ασφάλιστρο για την ασφάλιση του οχήματός τους, διαπιστώνουν ότι τελικά το ασφαλιστήριο που έχουν στα χέρια τους, είναι πλαστό.
Η δυνατότητα άμεσης επαλήθευσης για το αν κάποιος είναι πράγματι ασφαλισμένος, μπορεί πλέον να γίνει από τον ίδιο τον κάτοχο του αυτοκινήτου, μέσα από τη νέα εφαρμογή του Κέντρου Πληροφοριών που έχουν ενεργοποιήσει οι ασφαλιστικές εταιρείες. Στο Κέντρο Πληροφοριών καταχωρούνται όλα τα ασφαλισμένα αυτοκίνητα με βάση τον αριθμό κυκλοφορίας τους και τον ΑΦΜ του κατόχου. Η εφαρμογή έχει ανοίξει από την 1η Μαΐου και έτσι μπορεί ο καθένας να μπαίνει στη σχετική ιστοσελίδα (www.hic.gr) για να επαληθεύει αν πράγματι είναι ασφαλισμένος και αν τα στοιχεία που έχουν καταχωρισθεί είναι ακριβή.
Η επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα του Κέντρου Πληροφοριών έχει φτάσει το πρώτο 20ήμερο τις 100.000 περίπου και από τα μέχρι σήμερα στοιχεία προκύπτει ότι το 20% των μέχρι σήμερα επισκεπτών, είναι χωρίς ασφαλιστική κάλυψη. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Κέντρου Πληροφοριών κ. Δημήτρη Ζορμπά το ποσοστό αυτό προσεγγίζει τις μέχρι σήμερα εκτιμήσεις για τον αριθμό των ανασφάλιστων αυτοκινήτων που είχε υπολογιστεί στα 800.000 περίπου οχήματα. Εντυπωσιακό είναι το στοιχείο ότι μετά την ενεργοποίηση της εφαρμογής του Κέντρου Πληροφοριών, τα ασφαλισμένα οχήματα αυξήθηκαν κατά 60.000 επίσης, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι ορισμένοι από τους κατόχους ανασφάλιστων οχημάτων, θορυβήθηκαν από την ενεργοποίηση της εφαρμογής.
Υπάρχουν, ωστόσο, και αρκετοί μεταξύ αυτών που ενώ εμφανίζονται ανασφάλιστοι, έχουν πληρώσει στον ασφαλιστή τους το αντίτιμο για την ασφάλιση και έχουν στα χέρια τους το ασφαλιστήριο, το οποίο όμως είναι τελικά πλαστό.
Πρόκειται για περιπτώσεις που δεν έχουν απευθυνθεί για να ασφαλιστούν άμεσα στην ασφαλιστική εταιρεία, αλλά το έχουν κάνει μέσω ενός διαμεσολαβούντα, δηλαδή είτε μέσω πράκτορα είτε μέσω μεσίτη και έχουν κάνει αντίστοιχα την πληρωμή στον συνεργάτη της εταιρείας. Το φαινόμενο της διακίνησης πλαστών ασφαλιστηρίων, κυκλοφορούσε έντονα ως φήμη στην αγορά και φαίνεται ότι επαληθεύεται πλέον και στην πράξη. Οπως εξηγούν στελέχη της αγοράς, στις περιπτώσεις αυτές ο ασφαλισμένος θα πρέπει να αποτανθεί στην εταιρεία, προκειμένου να διαπιστωθεί η φερεγγυότητα του ασφαλιστή, ο οποίος θα πρέπει να σημειωθεί ότι είναι υπόλογος στην εταιρεία, όταν έχει τη σχέση του πράκτορα και όχι όταν έχει σχέση του μεσίτη.
Οι εταιρείες φαίνεται ότι αντιμετωπίζουν τις περιπτώσεις αυτές με ευελιξία, αναγνωρίζοντας την ισχύ της ασφάλισης, όταν πρόκειται για κάποιας μορφής αθέτηση του συνεργάτη της. Αντίθετα τα πράγματα δεν είναι τόσο σαφή όταν ο ασφαλιστής, δεν είναι συνεργάτης της εταιρείας, αλλά είναι ουσιαστικά πρόσωπο που δεν συνδέεται με αυτήν και λειτουργεί για ίδιο και μόνον όφελος.
Από τα στοιχεία για την επαλήθευση των ασφαλισμένων οχημάτων προκύπτει επίσης ότι ένα ποσοστό 10%, διαπιστώνει λάθη στην καταχώριση των δεδομένων του, είτε πρόκειται για ένα στοιχείο στον αριθμό κυκλοφορίας είτε στα στοιχεία του κατόχου. Στις περιπτώσεις αυτές τα πράγματα είναι πιο απλά, αφού ο ασφαλισμένος μπορεί να διορθώσει τα στοιχεία του με ένα απλό τηλέφωνο στην ασφαλιστική του εταιρεία.
Καθημερινή