Καθώς συνεχίζονται οι έρευνες για την συντριβή της πτήσης 804 της EgyptAir στη Μεσόγειο, πολλοί ταξιδιώτες αναρωτιούνται για τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν κατά την επιβίβαση στην επόμενη πτήση τους. Μήπως τα αεροπορικά ταξίδια γίνονται όλο και λιγότερο ασφαλή; Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει, λένε οι αναλυτές.
Στις αρχές του δεύτερου εξαμήνου του 2016, η χρονιά φαίνεται σαν ένα από τα ασφαλέστερα έτη στην πρόσφατη ιστορία της αεροπορίας. «Είμαστε μπροστά από τον μέσο όρο 10 ετών με οκτώ ατυχήματα και 167 θανάτους σε σύγκριση με τον μέσο όρο των 10 ατυχημάτων και 205 θανάτων», λέει στο CNN ο Geoffrey Thomas, συντάκτης της Airlineratings.com.
Οι ειδικοί λένε ότι η μέτρηση του αριθμού των ατυχημάτων ή των θανάτων από μόνη της δεν είναι ακριβής τρόπος για τον προσδιορισμό της ασφάλειας των πτήσεων. Πρέπει να συνυπολογιστεί και το συνολικό ποσό της αεροπορικής κίνησης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από τη Διεθνή Ενωση Αεροπορικών Μεταφορών, περισσότεροι από 3,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι πέταξαν με ασφάλεια σε 37,6 εκατ. πτήσεις το 2015.
Σε έκθεση που κυκλοφόρησε νωρίτερα αυτό το έτος, η AirlineRatings.com είπε ότι το 2015 ήταν ασφαλέστερη χρονιά για τις αερομεταφορές από τους προηγούμενους 12 μήνες.Παραθέτει στοιχεία από το Aviation-Safety.net που δείχνουν 16 αεροπορικά δυστυχήματα με 560 θανάτους – κάτω από τον μέσο όρο 10 ετών και μια βελτίωση σε σχέση με το 2014, όταν υπήρχαν 21 θανατηφόρα δυστυχήματα με 986 θανάτους.
«Κάντε μια αναδρομή στο παρελθόν των τελευταίων 50 ετών και θα δείτε ότι υπήρχαν 87 συντριβές με 1.597 νεκρούς, όταν οι αεροπορικές εταιρείες μετέφεραν μόνο 141 εκατομμύρια επιβάτες – 5% του σημερινού αριθμού», αναφέρει η έκθεση.
Το 2015 υπήρξαν δύο αεροπορικά δυστυχήματα υψηλού προφίλ. Τον Μάρτιο, ένα Airbus A320-211 της Germanwings συνετρίβη στις γαλλικές Αλπεις σκοτώνοντας όλους τους 150 επιβαίνοντες. Αργότερα αποκαλύφθηκε ότι ο πιλότος Αντρέας Λούμπιτς, ο οποίες είχε αυτοκτονικές τάσεις, προκάλεσε σκόπιμα την συντριβή.
Τον Αύγουστο, 224 άνθρωποι σκοτώθηκαν όταν ένα ρωσικό Airbus A321-231 της Metrojet διαλύθηκε μετά την απογείωσή του από το διεθνές αεροδρόμιο του Sharm el-Sheikh της Αιγύπτου. Οι έρευνες είναι ακόμη σε εξέλιξη, αλλά οι αρχικές εκθέσεις των μυστικών υπηρεσιών δείχνουν τρομοκρατική επίθεση.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα AirlineRatings.com, 148 από τις 407 αεροπορικές εταιρείες που ερεύνησε έχουν την κορυφαία κατάταξη ασφάλειας επτά αστέρων, αλλά σχεδόν 50 έχουν μόνο τρία αστέρια ή λιγότερα.
Εάν μια αεροπορική εταιρεία έχει μια συντριβή που συνεπάγεται το θάνατο επιβάτη ή / και μέλους του πληρώματος χάνει αυτόματα ένα αστέρι από την κατάταξη – αξιολόγηση ασφαλείας. Η EgyptAir έχει βαθμολογία ασφαλείας 5/7. Συνολικά 10 αεροπορικές εταιρείες, όλες από το Νεπάλ, την Ινδονησία ή το Σουρινάμ, πληρούν τις προϋποθέσεις για μόνο ένα, ή κανένα αστέρι.