Την 7η Ιουνίου 2021 θα εκδικαστεί ενώπιον του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου της Κω η υπόθεση με κατηγορούμενους για πρόκληση ναυαγίου από πρόθεση δια παραλείψεως από την οποία μπορούσε να προκύψει κίνδυνος σε άνθρωπο και ξένα πράγματα, για διακεκριμένη περίπτωση φθοράς πράγματος που χρησιμεύει για κοινό όφελος, από κοινού τελεσθείσα δια παραλείψεως και από περισσότερους των δύο ατόμων και για ρύπανση θαλάσσιου περιβάλλοντος από κοινού δια παραλείψεως με ενδεχόμενο δόλο, τους Τούρκους υπηκόους Μ. Υ. του C, Ε. S. του Μ. και Ν. Β. του Ν.
Κατηγορούμενη για ηθική αυτουργία στην πρόκληση ναυαγίου από πρόθεση δια παραλείψεως από την οποία μπορούσε να προκύψει κίνδυνος σε άνθρωπο και ξένα πράγματα και για ρύπανση θαλάσσιου περιβάλλοντος από κοινού δια παραλείψεως με ενδεχόμενο δόλο είναι η Βουλγάρα S. Η. του Κ..
Πρόκειται για την πολύκροτη υπόθεση, παράνομης διαμετακόμισης πυρομαχικών στο νησί της Ρόδου με το φορτηγό πλοίο “Nour Μ”, που βυθίστηκε στον λιμένα της Ακαντιάς.
Την 8η Νοεμβρίου 2013, ο Μ. Υ. του C, υπήκοος Τουρκίας, κάτοικος Hatay Iskenderoum Τουρκίας και προσωρινά Ρόδου, κατελήφθη να πλέει με το Φ/Γ πλοίο «NOURtM» σημαίας Sierra Leone, μήκους 75,42 μέτρων, ιδιοκτησίας της τούρκικης εταιρείας με την επωνυμία «TSS Silah ve Savunma Sanayi dis Ticaret Limited Sirketi», σε απόσταση δώδεκα περίπου ναυτικών μιλίων από τις δυτικές ακτές της Σύμης, εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων.
Το πλοίο κρίθηκε ύποπτο για τη μεταφορά απαγορευμένου φορτίου και οδηγήθηκε, με σύμφωνη γνώμη και του πλοιάρχου, στο λιμάνι της Ακαντιάς για έλεγχο.
Από τον έλεγχο των φορτωτικών εγγράφων του πλοίου προέκυψε, ότι μετέφερε 55 εμπορευματοκιβώτια που περιείχαν πυρομαχικά, και συγκεκριμένα διαφόρων διαμετρημάτων, τα οποία και μετέφερε από την Ουκρανία με προορισμό τη Λιβύη και παραλήπτη το Υπουργείο Άμυνας της Λιβύης. Ωστόσο, καθώς το φερόμενο ως έγγραφο του Υπουργείου Άμυνας της Λιβύης δεν ενείχε στοιχεία γνησιότητας, αφού δεν έφερε το διακριτικό σήμα-λογότυπο-έμβλημα του Υπουργείου Άμυνας της Λιβύης, ο Πρόεδρος της Αρχής Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και της Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας και Ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης, με τη με αριθμό 5/12-11-2013 Διάταξή του, διέταξε τη δέσμευση των εμπορευματοκιβωτίων, την ασφαλή αποθήκευση αυτών με μέριμνα και ευθύνη των αρμοδίων τελωνειακών αρχών, και τη διενέργεια λεπτομερούς πραγματογνωμοσύνης για το περιεχόμενό τους.
Ο πλοίαρχος και το πλήρωμα του πλοίου ουδέποτε συνελήφθησαν από τις λιμενικές Αρχές δεδομένου ότι δεν ακολουθήθηκε η αυτόφωρη διαδικασία.
Καθώς όμως από τον έλεγχο του σκάφους προέκυψε ότι, λόγω σοβαρών ελλείψεων και μετά τη διαπίστωση είκοσι έξι αντικανονικοτήτων, δεν ήταν αξιόπλοο, κατόπιν ολοκλήρωσης και της διενεργηθείσας σχετικής επιθεώρησης, το πλοίο δεσμεύτηκε από τη Λιμενική Αρχή σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 16/2011, μέχρι την αποκατάσταση των αντικανονικοτήτων που παρουσίαζε από τον πλοίαρχο και το πλήρωμά του.
Μετά την ολοκλήρωση της καταμέτρησης, διαπιστώθηκε ότι το εν λόγω πλοίο μετέφερε 728.160 φυσίγγια τύπου 32 διαμετρήματος 14,5 mm Χ 114 mm, 271.840 φυσίγγια τύπου 3t διαμετρήματος 14,5 mm Χ 114 mm, 1.025.000 φυσίγγια τύπου C διαμετρήματος 12,7 mm Χ 108 mm και 30.000.600 φυσίγγια τύπου ΠΟ διαμετρήματος 7,62 mm. Χ 39 mm, από την Ουκρανία μέσω της Ελληνικής Επικράτειας με προορισμό τη Λιβύη, παράνομα.
Ο πλοίαρχος (πρώτος κατηγορούμενος) που κατηγορήθηκε και για μεταφορά πολεμικού υλικού χωρίς τις προβλεπόμενες άδειες, κατέθεσε, σε ό,τι αφορά τις ελλείψεις του πλοίου, που οδήγησαν στην απαγόρευση απόπλου του, ότι είχε προβεί σε ενέργειες αλλά δεν ενημέρωσε το Λιμεναρχείο.
Κατηγορείται ότι αδιαφόρησε για τις επανειλημμένες οδηγίες, υποδείξεις και εντολές της αρμόδιας λιμενικής αρχής, την 11-12-2013 και περί ώρα 10:00, οπότε και έπνεαν στο λιμένα ισχυροί άνεμοι Β-ΒΔ έντασης 9-10 BF, έθραυσαν όλοι οι κάβοι πρόσδεσης, το πλοίο παρασύρθηκε εντός της λιμενολεκάνης για τριακόσια (300) περίπου μέτρα με αποτέλεσμα την παραβολή του σε άλλο σημείο του λιμένα, περίπου εκατό μέτρα από το σημείο στο οποίο βρισκόταν πλαγιοδετημένο το Ε/Ε-Ο/Ε «ΠΡΕΒΕΛΗΣ», όπου και τοποθετήθηκαν νέοι κάβοι πρόσδεσης από μέλη του πληρώματος του «ΠΡΕΒΕΛΗΣ» με συνδρομή μελών πληρώματος ρυμουλκών του λιμένα Ακαντιάς Ρόδου, οι οποίοι επιβιβάστηκαν στο εν λόγω πλοίο με κίνδυνο της ζωής τους και παρά την επικινδυνότητα της κατάστασης λόγω των μεγάλων κλίσεων και των αλλεπάλληλων έντονων προσκρούσεων του πλοίου στην προβλήτα. Από τις αλλεπάλληλες έντονες προσκρούσεις του πλοίου στην προβλήτα προκλήθηκαν σε αυτή ζημίες σοβαρές, καθώς και εκτεταμένες ζημίες στο πλοίο καθώς και ρήγματα με αποτέλεσμα την εισροή υδάτων και τη βύθιση αυτού περί ώρα 12:30.
Σύμφωνα δε με δήλωση του πλοιάρχου στο πλοίο υπήρχαν περίπου 10 τόνοι καυσίμου diesel σε δεξαμενές και 540 κιλά λιπαντελαίων εντός τριών βαρελιών.