Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, παρουσίασε στην κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών Παραγωγής και Εμπορίου και Προστασίας του Περιβάλλοντος τους βασικούς άξονες του πρώτου Κλιματικού Νόμου στην ιστορία της χώρας.
Ο κ. Σκρέκας επισήμανε ότι με τον Κλιματικό Νόμο, που αποτελεί προσωπική δέσμευση του Πρωθυπουργού, η Ελλάδα πρωτοστατεί στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Τόνισε ότι το νέο νομοθετικό πλαίσιο επιταχύνει τη μετάβαση σε μια κλιματικά ουδέτερη οικονομία με τη θέσπιση συγκεκριμένων στόχων για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Πρόσθεσε ότι θα συμβάλλει στη δημιουργία σημαντικών ευκαιριών ανάπτυξης, τον περιορισμό της εξάρτησης της χώρας από την εισαγωγή ορυκτών καυσίμων και την προσέλκυση επενδύσεων στους τομείς των ΑΠΕ, της ηλεκτροκίνησης, της αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας και του πράσινου υδρογόνου, οι οποίοι τα επόμενα έτη θα είναι καθοριστικοί για την ενίσχυση της ενεργειακής ανταγωνιστικότητας της χώρας και της Ευρώπης. Επιπλέον, οι επενδύσεις αυτές θα οδηγήσουν σε μείωση του ενεργειακού κόστους για νοικοκυριά και επιχειρήσεις και θα θωρακίσουν τη χώρα από μελλοντικές ενεργειακές κρίσεις όπως αυτή που μαίνεται από τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Απαντώντας στην ανεδαφική κριτική του εισηγητή της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ο οποίος υποστήριξε μεταξύ άλλων ότι η Κυβέρνηση προχώρησε σε δήθεν βίαιη απολιγντιτοποίηση, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανέφερε ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ αποδεικνύει ότι εκτός από το κόμμα της διαμαρτυρίας και της γκρίνιας είναι και το κόμμα του λιγνίτη». Μιλώντας για την αύξηση της διείσδυσης των ΑΠΕ, είπε ότι η σύνδεση νέων έργων το 2021 διπλασιάστηκε σε σχέση με το 2019. «Για κάθε 1.000 MW νέων έργων που συνδέονται στο δίκτυο, εξοικονομούμε 200 με 250 εκατ. ευρώ από εισαγωγές φυσικού αερίου», επισήμανε. Υπογράμμισε ότι το πρώτο ολοκληρωμένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) κατατέθηκε από την Κυβέρνηση της ΝΔ τον Δεκέμβριο του 2019. Τόνισε, επίσης, ότι η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα μεταξύ των κρατών – μελών που έχει ξεκινήσει την αναθεώρηση του ΕΣΕΚ προκειμένου να συμπεριλάβει τους νέους στόχους του Fit for 55 και του σχεδίου REPowerEU για την ταχύτερη διείσδυση των ΑΠΕ και την απεξάρτηση της Ευρώπης από τις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων.