• Για οιαδήποτε παρέμβαση στο οδικό δίκτυο άδεια θα χορηγείται μόνο όταν γίνεται αποκατάσταση όλου του δρόμου!!!
«Φρένο» στα μπαλώματα των κάθε είδους ιδιωτικών και δημόσιων οργανισμών που πραγματοποιούν εργασίες στο οδόστρωμα και αφήνουν πίσω τους ένα βομβαρδισμένο και ακαλαίσθητο τοπίο έθεσε με απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
Πιο συγκεκριμέν, για οιαδήποτε παρέμβαση στο οδικό δίκτυο άδεια θα χορηγείται μόνο όταν γίνεται αποκατάσταση όλου του δρόμου!!!
Στην απόφαση αναφέρονται τα εξής για τη θέσπιση προϋποθέσεων χορήγησης αδειών τομής και διέλευσης εγκαταστάσεων υπόγειων δικτύων στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητας Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου:
– Η χορήγηση αδειών τομής και διέλευσης εγκαταστάσεων υπόγειων δικτύων στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητας Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου δύναται να χορηγηθεί από τις αρμόδιες Υπηρεσίες της ΠΝΑι, σε εξαιρετικές μόνο περιπτώσεις που ανυπέρβλητοι τεχνικοί λόγοι το επιβάλλουν και μόνο εφόσον δεν υπάρχουν εναλλακτικές οδεύσεις/λύσεις.
– Στις ως άνω αναφερόμενες εξαιρετικές περιπτώσεις που τομές ή διελεύσεις, θα πρέπει να πραγματοποιηθούν στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητας ΠΝΑι, επιτρέπεται η εκτέλεση εργασιών εντός κυκλοφορούμενου οδοστρώματος, μόνο στην περίπτωση που αποκλειστικά για τεχνικούς λόγους δεν είναι εφικτό, να εκτελεστούν αυτές στο έρεισμα της οδού ή εντός πεζοδρομίου και κατόπιν σχετικής ειδικής αιτιολόγησης. Λόγοι οικονομίας ή επίσπευσης της κατασκευής δεν αξιολογούνται.
Η αποκατάσταση των σκαμμάτων θα περιλαμβάνει αποκατάσταση των επιχωμάτων, της οδοστρωσίας, των ασφαλτικών στρώσεων με την διάστρωση του ασφαλτομίγματος με αυτοκινούμενο διαστρωτήρα ασφάλτου και την συμπύκνωση αυτού με κατάλληλο οδοστρωτήρα (βάσει της σχετικής ΕΤΕΠ – ΕΛΟΤ ΤΠ 1501-05-03-11-04:2009) καθώς και αποκατάσταση των διαγραμμίσεων. Οι παραπάνω εργασίες αποκατάστασης θα πραγματοποιηθούν, σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές, σε όλο το πλάτος του οδοστρώματος της οδού, σε όλο το μήκος της εκσκαφής και όχι σε μήκος μικρότερο των οκτώ (8,00) μέτρων, προκειμένου να επιτευχθεί ο απαιτούμενος βαθμός συμπύκνωσης των στρώσεων αποκατάστασης και η ομαλότητα της στρώσης κυκλοφορίας. Κατ’ ελάχιστον, δύναται κατόπιν εγκρίσεως της αρμόδιας Υπηρεσίας, η παραπάνω αποκατάσταση να περιοριστεί στο πλάτος μίας μόνο λωρίδας κυκλοφορίας. Ειδική δε μέριμνα θα πρέπει να ληφθεί στην αποκατάσταση ερείσματος (σταθεροποίηση πρανούς) ειδικά όταν αυτή αφορά σε πρανές επιχώματος.
– Ο αιτών/ούσα την τομή/διέλευση, θα υποβάλει με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά και αναλυτικό προϋπολογισμό πλήρους αποκατάστασης, σύμφωνα με τα παραπάνω διαλαμβανόμενα και βάσει των εγκεκριμένων τιμολογίων δημοσίων έργων. Κατόπιν εγκρίσεως του προϋπολογισμού από την Αρμόδια Τεχνική Υπηρεσία της ΠΝΑι, ο αιτών/ούσα υποχρεούται, προ της εκδόσεως άδειας τομής/διέλευσης, να προσκομίζει ισόποση εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης υπέρ της ΠΝΑι, η οποία θα επιστρέφεται κατόπιν παραλαβής του έργου της αποκατάστασης από την Υπηρεσία και η οποία θα καταπίπτει με απόφαση του προϊσταμένου της αρμόδιας Τεχνικής Υπηρεσίας, σε περίπτωση διαπίστωσης ουσιώδους πλημμέλειας κατά την αποκατάσταση του σκάμματος.
Επισημαίνονται δε τα κάτωθι:
Οι παραπάνω προϋποθέσεις ισχύουν και σε περιπτώσεις αποκατάστασης βλαβών υφιστάμενων δικτύων.
Η προσκόμιση εγγυητικής επιστολής θα αφορά όλες τις περιπτώσεις άδειας χορήγησης διέλευσης/τομής εντός οδού (εντός και εκτός κυκλοφορούμενου οδοστρώματος).
Από την τήρηση των παραπάνω προϋποθέσεων εξαιρούνται τα έργα των ενόπλων δυνάμεων».
Καλή η απόφαση. Το πρόβλημα είναι οι ανύπαρκτοι έλεγχοι από τους αρμόδιους. Με τις παλιές κακοτεχνίες τι θα γίνει;