«Δεν θα έχουμε τη θεαματική αύξηση που περιμέναμε σε αφίξεις, αλλά δεν θα υπάρξουν και πολύ άσχημα αποτελέσματα. Να μην ξεχνάμε πως οι τουρίστες από τις παραδοσιακές αγορές δεν κλείνουν τα πακέτα των διακοπών τους την τελευταία στιγμή».
Αυτό δηλώνει, μεταξύ άλλων, σε συνέντευξή της στη «δ», η αντιδήμαρχος Τουρισμού κ. Μαρίζα Χατζηλαζάρου με αφορμή την ανησυχία που εκφράζουν επιχειρηματίες που ασχολούνται με τον τουρισμό για την έκβαση της σεζόν.
«Τα μηνύματα είναι θετικά γιατί είχαν γίνει κρατήσεις στα ξενοδοχεία. Πιστεύω πως θα πάμε καλά. Θα καταφέρουμε, πιστεύω, να περιορίσουμε τις απώλειες που έχουμε από τη ρωσική αγορά. Περιμέναμε πως οι αφίξεις θα ήταν μειωμένες σε ποσοστό 50%», δήλωσε η αντιδήμαρχος Τουρισμού κ. Μαρίζα Χατζηλαζάρου.
Σε ερώτηση σχετικά με τις αφίξεις τουριστών από την Τουρκία, η κ. Χατζηλαζάρου δηλώνει:
«Μας ενδιαφέρει η συγκεκριμένη τουριστική αγορά. Η Ρόδος μπορεί να δημιουργήσει νέα δεδομένα. Θα έχουμε συνάντηση στο προσεχές χρονικό διάστημα με τουριστικούς πράκτορες από τη γειτονική χώρα».
Η συνέντευξη της κ. Μαρίζας Χατζηλαζάρου, αναλυτικά:
• Ποιός ήταν ο λόγος της εκδήλωσης που οργανώθηκε πριν από λίγες ημέρες στο ξενοδοχείο Rodos Palace για τα μέλη της Ένωσης Τουριστικών Πρακτορείων Μακεδονίας-Θράκης;
Διοργανώθηκε στο διάστημα από τις 13 έως τις 15 Ιουνίου το ετήσιο εκπαιδευτικό ταξίδι των μελών της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας- Θράκης σε συνεργασία με το πρακτορείο Choice Travel στη Ρόδο . Συμμετείχαν εκπρόσωποι από 35 τουριστικά πρακτορεία τους οποίους συνόδευσε ο πρόεδρος της Ένωσης κ. Β. Θεολόγης.
• Υπάρχει ενδιαφέρον για τη Ρόδο από τα τουριστικά γραφεία – μέλη της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας Θράκης;
Φυσικά και υπάρχει ενδιαφέρον για τη Ρόδο. Κάναμε μια πρώτη συζήτηση για το μαθητικό τουρισμό, ζήτημα που μας απασχολεί πολύ. Ενημερώσαμε τους εκπροσώπους των τουριστικών γραφείων σχετικά με τις προσπάθειες που έχουμε κάνει για την αναβίωση της ειδικής μορφής τουρισμού. Θα γίνει νέα συνάντηση στο τέλος Ιουνίου για να συζητήσουμε περισσότερες λεπτομέρειες.
• Βλέπουν θετικά την προσπάθεια της Ρόδου για την αναβίωση του μαθητικού τουρισμού;
Όπως σας ανέφερα, σε επόμενη συνάντηση θα συζητήσουμε για την αναβίωση του μαθητικού τουρισμού και γενικά για τις αφίξεις Ελλήνων τουριστών. Υπάρχουν ελλείψεις σε επίπεδο υποδομών. Παρόλα αυτά στηρίζουν τον προορισμό. Το ίδιο κάνουν και οι αεροπορικές εταιρείες, όπως για παράδειγμα η Aegean.
• Πώς εξελίσσεται η φετινή σεζόν; Ποια είναι τα μηνύματα που φθάνουν στο Δήμο Ρόδου;
Τα μηνύματα είναι θετικά γιατί είχαν γίνει κρατήσεις στα ξενοδοχεία. Πιστεύω πως θα πάμε καλά. Δεν θα έχουμε τη θεαματική αύξηση που περιμέναμε σε αφίξεις, αλλά δεν θα υπάρξουν και πολύ άσχημααποτελέσματα. Να μην ξεχνάμε πως οι τουρίστες από τις παραδοσιακές αγορές δεν κλείνουν τα πακέτα των διακοπών τους την τελευταία στιγμή.
• Παρουσιάζει πρόβλημα και η ρωσική αγορά όμως φέτος;
Θα καταφέρουμε, πιστεύω, να περιορίσουμε τις απώλειες που έχουμε από τη ρωσική αγορά. Περιμέναμε πως οι αφίξεις θα ήταν μειωμένες σε ποσοστό 50%.
• Η καθυστέρηση που παρατηρείται στην έκβαση των διαπραγματεύσεων μεταξύ της κυβέρνησης και των δανειστών έχει επηρεάσει την πορεία των αφίξεων;
Η πολιτική αστάθεια είναι σίγουρα αρνητικός παράγοντας. Το τουριστικό προϊόν είναι ευαίσθητο και επηρεάζεται από πολλά στοιχεία. Ελπίζω να επιτευχθεί σύντομα συμφωνία μεταξύ της κυβέρνησης και των δανειστών διότι σε λίγο θα αρχίσουν να υπογράφονται τα συμβόλαια για το καλοκαίρι του 2016. Δεν είναι ό,τι καλύτερο να βρισκόμαστε σε αβεβαιότητα.
• Ασκούν πιέσεις οι Τ.Ο. για την υπογραφή συμβολαίων;
Οι περισσότεροι είναι σε αναμονή. Περιμένουν να σταθεροποιηθεί η κατάσταση στην Ελλάδα, να εξετάσουν τα μέτρα που θα τεθούν σε εφαρμογή για να δουν τι θα γίνει με το κόστος των διακοπών.
• Ποιές θα είναι οι δράσεις που θα υλοποιηθούν για την ενδυνάμωση του θαλάσσιου τουρισμού;
Ξεκινήσαμε κάποιες δράσεις στη μαρίνα Μανδρακίου. Στόχος ήταν να απομακρυνθούν τα πλοιάρια που ήταν παροπλισμένα για χρόνια. Θέλουμε να θέσουμε σε εφαρμογή και άλλα μέτρα που συμβάλλουν στο να υπάρχει μεγαλύτερη ασφάλεια. Για τις εταιρείες κρουαζιέρας έχουμε δρομολογήσει άλλες δράσεις. Θέλουμε να δείξουμε πως το λιμάνι της Ρόδου πρέπει να είναι ψηλά στις προτιμήσεις των εταιρειών κρουαζιέρας.
• Πόσο σημαντική είναι η νέα μαρίνα για το Δήμο Ρόδου;
Ελπίζουμε να ξεκινήσει τη λειτουργία της μέσα στον Ιούλιο. Θεωρώ πως θα λειτουργήσει προσθετικά για το τουριστικό προϊόν. Θα δώσει μια διαφορετική δυναμική. Αν μπορούν να καταπλέουν χειμώνα καλοκαίρι πολυτελείς θαλαμηγοί και γιοτ τότε θα δημιουργηθούν διαφορετικές προοπτικές για τη Ρόδο. Σε επίσκεψή μας στην πόλη Μαρμαρίς για να μετάσχουμε σε έκθεση διαπιστώσαμε πως υπάρχει ενδιαφέρον για τη Ρόδο από τους γείτονες. Αν το νησί μας σταθεροποιήσει και βελτιώσει τις υποδομές του θα πάει πολύ καλά.
• Ποιοί χειρισμοί θα γίνουν για να αυξηθούν οι αφίξεις τουριστών από την Τουρκία;
Μας ενδιαφέρει η συγκεκριμένη τουριστική αγορά. Η Ρόδος μπορεί να δημιουργήσει νέα δεδομένα. Θα έχουμε συνάντηση στο προσεχές χρονικό διάστημα με τουριστικούς πράκτορες από τη γειτονική χώρα. Θέλουμε να προβάλουμε τη Ρόδο στη γειτονική χώρα και να αυξήσουμε τις αφίξεις. Να μην ξεχνάμε πως οι Τούρκοι τουρίστες είναι υψηλού οικονομικού επιπέδου και δεν φοβούνται να κάνουν δαπάνες.
• Ποιοί είναι οι επόμενοι στόχοι σας;
Είμαστε σε φάση προετοιμασίας για τη σεζόν του 2016. Έχουμε στόχους για την ενδυνάμωση του τουριστικού προϊόντος και την προβολή της Ρόδου στο εξωτερικό και την Ελλάδα.
• Πώς μπορεί η διεκδίκηση του τίτλου «πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης» να συνδυαστεί με τον τουρισμό και να δώσει «άλλο αέρα» στη Ρόδο;
Σε συνεργασία με τον αντιδήμαρχο Πολιτισμού κ. Τέρη Χατζηιωάννου ξεκινήσαμε την προσπάθεια για να αναδειχθεί ένα διαφορετικό προφίλ της Ρόδου που θα δώσει μια άλλη δυναμική και στον τουρισμό. Θα ζητήσουμε την αρωγή όλων των τουριστικών επιχειρήσεων ώστε η Ρόδος να μην στηρίζεται στον ήλιο και τη θάλασσα. Στο νέο μοντέλο θα περιλαμβάνεται ο πολιτισμός η κουλτούρα η φιλοξενία και τόσα άλλα όμορφα στοιχεία που θα ανεβάσουν τη Ρόδο πιο ψηλά στο διεθνές στερέωμα του τουρισμού.