Θα πρέπει να έχει ως θέμα του το φως και το ταξίδι
Δημοσιοποιήθηκε από το Δήμο Ρόδου η προκήρυξη του διαγωνισμού για το λογότυπο που θα χρησιμοποιηθεί στη διεκδίκηση του τίτλου «Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2021».
Λεπτομέρειες για την ιδέα πάνω στην οποία θα πρέπει να βασίσουν τα έργα τους οι ενδιαφερόμενοι έδωσε στη δημοσιότητα χθες ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού κ. Τέρης Χατζηιωάννου.
Όπως τόνισε ο κ. Χατζηιωάννου κεντρικό θέμα για το λογότυπο θα πρέπει να είναι το φως και το ταξίδι.
Επιδιώκεται ακόμη συνεργασία με άλλα νησιά του νομού καθώς και με τις πόλεις με τις οποίες έχει αδελφοποιηθεί η Ρόδος.
«Το λογότυπο πρέπει να αναδεικνύει το ταξίδι με κάθε έννοια που έχει προσφέρει η Ρόδος σε κατοίκους, επισκέπτες, περιηγητές αλλά και κατακτητές. Η Ρόδος, το νησί του Απόλλωνα, βασίζει την υποψηφιότητά της στη διαχρονική λάμψη του φωτός, του πολιτισμού, των τεχνών και του δημιουργικού διαλόγου πέρα από τα στενά γεωπολιτικα σύνορα. Το λογότυπο «Ρόδος-Δωδεκάνησα 2021» πρέπει να ενισχύει τη λάμψη της και να αποτελεί πηγή έμπνευσης. Η Ρόδος ως νησί είναι άρρηκτα συνδεδεμένη τόσο με το φως όσο και με το ταξίδι.Υπήρξε φάρος πολιτισμού στην Ευρώπη και στη Μεσόγειο. Σήμερα καλεί τους πάντες σε ένα νέο ταξίδι στο φως, στην αναγέννηση, στην ελπίδα και στην ειρήνη της Ευρώπης», δήλωσε ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού κ. Τέρης Χατζηιωάννου.
Όπως εξήγησε ο κ. Χατζηιωάννου το λογότυπο θα χρησιμοποιηθεί από το γραφείο υποψηφιότητας για κάθε προβλεπόμενη χρήση.
«Στο πλαίσιο του διαγωνισμού θα αναδειχθούν τρία λογότυπα. Μετά θα διενεργηθεί ηλεκτρονική ψηφοφορία. Ο πρώτος νικητής θα πάρει έπαθλο 2.000 ευρώ και οι υπόλοιποι δύο θα πάρουν από 500 ευρώ. Η προθεσμία για την υποβολή των προτάσεων λήγει στις 28 Ιουλίου.Η διαδικασία είναι σύντομη. Μπορούν να λάβουν μέρος άνθρωποι από την Ελλάδα και το εξωτερικό», εξήγησε ο κ. Χατζηιωάννου και συμπλήρωσε πως θα πραγματοποιηθεί και εκδήλωση για την παρουσίαση του λογοτύπου που θα αναδειχθεί πρώτο στις προτιμήσεις όλων.
Ο κ. Χατζηιώαννου ανακοίνωσε εξάλλου πως έχει ξεκινήσει και η συνεργασία με τις πόλεις που έχουν αδελφοποιηθεί με τη Ρόδο.
«Έχουμε ξεκινήσει συνεργασία με τις πόλεις που έχουν αδελφοποιηθεί με τη Ρόδο. Ζητάμε από όλους τους εταίρους να στηρίξουν την υποψηφιότητα του νησιού για τον τίτλο “Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2021”. Θα ζητήσουμε και υποστήριξη από τα άλλα νησιά του νομού. Εκτός από τα βιβλία υπογραφών που θα ανοίξουν άμεσα και τις ανακοινώσεις στο Facebook είναι έτοιμη να λειτουργήσει και η ιστοσελίδα που έχουμε ετοιμάσει. Θέλουμε να ενεργοποιήσουμε και όποιο θεσμό στον οποίο μετέχει η Ρόδος», τόνισε ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού.
Ο κ. Χατζηιωάννου υπογράμμισε πως με το λογότυπο που θα ετοιμαστεί επιχειρείται η σύνδεση του χθες με το σήμερα και το αύριο της πόλης.
«Θέλουμε οι άνθρωποι που ασχολούνται με τον πολιτισμό να γίνουν πρεσβευτές της Ρόδου και να στηρίξουν την υποψηφιότητα της για τη διεκδίκηση του τίτλου. Σε αυτό τον αγώνα ζητήσαμε αρωγή και από άλλα νησιά του νομού. Η Ρόδος έχει ιστορία και παράδοση. Πρέπει να καταθέσει μια ιδέα που θα συνδυάζεται με τις αρχές και τις αξίες της Ευρώπης», δήλωσε ο κ. Χατζηιωάννου.
Σε ερώτηση σχετικά με την προθεσμία που έχει δοθεί για την κατάθεση του σχετικού φακέλου για την υποψηφιότητα της Ρόδου, ο κ. Χατζηιωάννου δήλωσε:
«Δόθηκε παράταση και οι φάκελοι από τις υποψήφιες πόλεις θα πρέπει να κατατεθούν μέχρι τις 30 Νοεμβρίου»
Σχετικά με τις πόλεις που θα διεκδικήσουν τον τίτλο ο κ. Χατζηιωάννου εξέφρασε την άποψη πως λίγες θα φθάσουν στο τέλος του διαγωνισμού.
«Έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από εκπροσώπους αρκετών πόλεων. Λίγες υποψηφιότητες θα φθάσουν στο τέλος. Εχει προκηρυχθεί μεν ο διαγωνισμός αλλά δεν έχουν προβλεφθεί κάποια πράγματα από το υπουργείο Πολιτισμού . Οι αυτοδιοικητικοί αναζητούν λύσεις. Εμείς διαθέτουμε εμπειρία και γνώσεις», τόνισε ο κ. Χατζηιωάννου.
Σε ερώτηση αν και ο Δήμος Ρόδου θα αξιοποιήσει τους «διάσημους φίλους του», για την υποστήριξη της υποψηφιότητάς του, ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού δήλωσε:
«Οφείλουμε να δουλέψουμε με στόχο την κεντρική ιδέα. Μας ενδιαφέρει να ετοιμάσουμε πρώτα το σχετικό φάκελο. Δεν μετρούν τόσο οι «πρεσβευτές» για την υποψηφιότητα, αλλά ο φάκελος με τα στοιχεία που θα καταθέσουμε στους αρμόδιους φορείς. Γνωρίζουμε πως άλλοι ΟΤΑ δαπανούν πολλά χρήματα. Εμείς δεν θα σπαταλήσουμε άσκοπα λεφτά. Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία και έχουμε το λογότυπο θα επικοινωνήσουμε την υποψηφιότητά μας παντού. Εργαζόμαστε με πολύ διαφορετικό τρόπο από ό,τι οι άλλοι υποψήφιοι Δήμοι».