Την ώρα που ο ελληνικός τουρισμός προσπαθεί ακόμη να ορθοποδήσει μετά το μεγάλο χτύπημα που δέχθηκε στην ζήτηση τον προηγούμενο μήνα, με την επιβολή των capital controls και τα συνεχή δημοσιεύματα για ενδεχόμενη έξοδο της χώρας από το ευρώ, η προκήρυξη εκλογών ξανά δίνει τη χαριστική βολή στις προσπάθειες για ανάκαμψη, όπως επισημαίνουν επιχειρηματίες του τουρισμού.
Λίγες μόνο ώρες μετά το διάγγελμα του Αλέξη Τσίπρα και η ανησυχία των τουριστικών φορέων για νέες απώλειες σε κρατήσεις και τουριστικές εισπράξεις είναι έκδηλη, καθώς μεσούσης της πιο κρίσιμης περιόδου για τον τουρισμό, η χώρα μπαίνει ξανά σε προεκλογική περίοδο, λίγους μόνο μήνες μετά τις εκλογές του Ιανουαρίου.
Σύμφωνα με στελέχη που δραστηριοποιούνται στο χώρο του τουρισμού, ενώ κανονικά τώρα θα έπρεπε να “σηκώσουμε μανίκια” προκειμένου να υπάρξει σταθερή στρατηγική και σχεδιασμός για την επόμενη τουριστική σεζόν, με έμφαση κυρίως στην προσέλκυση νέων επενδύσεων και στην επούλωση των τραυμάτων που άφησαν οι πολύμηνες διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης του Σύριζα, με την απόφαση για εκλογές η χώρα υπεισέρχεται εκ νέου σε μια περίοδο “αδράνειας”, γεγονός που, όπως τονίζουν, μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες για την τουριστική κίνηση, ειδικά τους επόμενους μήνες.
Τα πράγματα εντούτοις δεν είναι αισιόδοξα. Όπως εξηγούν επιχειρηματίες της αγοράς, τις τελευταίες ημέρες δινόταν μάχη ώστε ο στόχος των 25 εκατ. αφίξεων που είχε θέσει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων να μπορέσει να επιτευχθεί, παρά τα προβλήματα του Ιουλίου, με τη διεξαγωγή του δημοψηφίσματος και της τραπεζικής αργίας. Την ίδια ώρα, εξαιρετικά μειωμένες παραμένουν οι προσδοκίες να ξεπεράσουν φέτος οι τουριστικές εισπράξεις το “φράγμα” των 14 δισ. ευρώ (από 13,4 δισ. την προηγούμενη χρονιά). Την ίδια ώρα, η κατάρρευση και του εσωτερικού τουρισμού, με την πτώση της εγχώριας κίνησης να αγγίζει σε ορισμένους παραθεριστικούς προορισμούς ακόμη και το 60%, κατεβάζει ακόμη περισσότερο τον πήχη των εσόδων, τόσο στα καταλύματα, όσο και στις επιχειρήσεις εστίασης.
Η φετινή χρονιά εξελίσσεται σε μια από τις πιο δύσκολες για τον ελληνικό τουρισμό. Αν και τα έσοδα από τις αγορές της Γερμανίας, της Γαλλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου δείχνουν από πέρσι να είναι μεγαλύτερα, οι σημαντικές απώλειες από τη Ρωσία εξαιτίας της μείωσης της εισερχόμενης κίνησης αποτελούν μια ακόμη αρνητική παράμετρο στο στόχο των εσόδων. Υπολογίζεται άλλωστε, όπως αναφέρουν και ρωσικοί tour operator, πως η πτώση των ρωσικών εσόδων θα είναι τουλάχιστον 30%, ενώ ανά μήνα δεν αποκλείεται να ξεπεράσουν ακόμη και το 50%.
Οι επιχειρηματίες τονίζουν τέλος πως ακόμη και μετά τις εκλογές, τα “βάσανα” για τον τουρισμό δεν τελειώνουν, αφού από τον Οκτώβριο έρχεται ο διπλασιασμός του ΦΠΑ στη διαμονή, που αναμένεται να στερήσει από τη χώρα πολύτιμες θέσεις σε ανταγωνιστικότητα.
capital.gr