Διαφωνούν οι καταστηματάρχες που δραστηριοποιούνται στην Νέα Αγορά, με τον νέο κανονισμό που ψηφίστηκε στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου.
Ο πρόεδρος του συλλόγου καταστηματαρχών κ. Γιάννης Κοψιάς, δεν έκρυψε τον προβληματισμό του, λέγοντας: «Για τον νέο Κανονισμό, έχει γίνει διαβούλευση με την δημοτική αρχή για μια σειρά από θέματα, όπως η οριοθέτηση των κοινόχρηστων χώρων, τα σκίαστρα, οι τέντες, τα στάντς κ.ά. Όμως υπάρχουν πολλές αντιρρήσεις σχετικά με τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Η πρόταση της δημοτικής αρχής να φύγουν τα καταστήματα αυτά από τις κεντρικές πτέρυγες και να μεταφερθούν περιμετρικά, δεν είναι ρεαλιστική. Ακόμη, είμαστε κάθετα αντίθετοι στο να πέσουν τα εσωτερικά κτίσματα. Τις τρεις αυτές εσωτερικές πτέρυγες κατασκεύασε ο τότε δήμαρχος Μιχ. Πετρίδης το 1956, για να αναβαθμιστεί η Αγορά. Στη σημερινή εποχή όμως, δεν μπορούμε να δεχτούμε κάτι τέτοιο με το σκεπτικό και την πρόταση ότι θα πρέπει να γίνονται πολιτιστικές εκδηλώσεις. Η άποψή μας είναι ότι η Νέα Αγορά είναι ένα ‘εμπορικό κέντρο’ και δεν μπορεί να αλλάξει ο χαρακτήρας του. Δηλαδή, η πρόταση της δημοτικής αρχής είναι να υπάρχουν καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος μέσα κι έξω με πολύ λιγότερα εμπορικά καταστήματα. Όμως πρέπει να παραμείνει εμπορικό κέντρο και να αξιοποιηθεί και ο όροφος».
Ο κ. Κοψιάς, επέμεινε πάντως ότι ο Κανονισμός απαιτεί ακόμη διαβούλευση και πολύ καλή προετοιμασία, ενώ είναι αλληλένδετος με την συνολική ανάπλαση του ακινήτου που βρίσκεται σε πολύ κακή κατάσταση.
«Γνωρίζουμε ότι οι οικονομικές δυνατότητες του Δήμου είναι περιορισμένες. Τουλάχιστον να καταφέρουμε να συντηρηθεί το κτήριο και σιγά σιγά να προχωρήσει σε ολική ανάπλαση. Ωστόσο, οι 31 επιχειρήσεις που βρίσκονται ήδη στις εσωτερικές πτέρυγες, που θα πάνε; Έχουν κάνει επενδύσεις εδώ και χρόνια και εξακολουθούν να εργάζονται και να επενδύουν. Δεν είναι εύκολο να τους βγάλεις και να τους μεταφέρεις τόσο απλά».
Οι ανησυχίες των καταστηματαρχών έγκεινται στο γεγονός πως για τα επόμενα δύο χρόνια, όλα θα βρίσκονται ‘στον αέρα’ υπό το καθεστώς της αμφισβήτησης και της συνεχούς διαβούλευσης με την δημοτική αρχή που ίσως δεν βγάλει πουθενά. Γι’ αυτό προγραμματίζεται σύντομα συνάντηση με τον δήμαρχο κ. Χατζηδιάκο ή τον αρμόδιο αντιδήμαρχο κ. Κακούλη, για να τεθούν και πάλι τα θέματα στο τραπέζι.
Θυμίζουμε ότι ο νέος κανονισμός λειτουργίας της Νέας Αγοράς που εκπονήθηκε από την Διεύθυνση Μεσαιωνικής Πόλης, καταλαμβάνει 39 ολόκληρες σελίδες. Το project έχει γενικό τίτλο: «Συμμετέχω στην αναβάθμιση της Νέας Αγοράς» και περιλαμβάνει αναλυτικά στοιχεία για τους στόχους, όλα τα ιστορικά στοιχεία του μνημείου –το οποίο είναι προστατευόμενο-, τις κείμενες νομικές διατάξεις που το διέπουν, την ‘κωδικοποίηση χώρων’ (κοινόχρηστοι, ανακλήσεις αδειών, αυθαίρετες χρήσεις κ.ο.κ.) άδειες μουσικής, κανονισμός όψεων, καθαριότητα, συντήρηση, σκίαστρα, κυκλοφορία οχημάτων (εντός του μνημείου), εργασίες, άγρα πελατών, εμπορεύματα κ.λπ.
Σημειώνεται ότι στις 9 Αυγούστου, ο νέος κανονισμός ψηφίσθηκε στο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου κατά πλειοψηφία (μειοψήφισε ο κ. Πότσος). Όλες οι πλευρές πάντως, συμφώνησαν ότι είναι η ώρα να δουν τι θα γίνει με την αξιοποίηση και βελτίωση του μνημείου της Νέας Αγοράς, καθώς απαιτούνται πολλές βελτιωτικές παρεμβάσεις και όχι εμβαλωματικές λύσεις.