«Το πως αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση του κ. Τσίπρα την προσέλκυση και στήριξη των επενδύσεων, αποκαλύπτεται από τον τρόπο με τον οποίο ακύρωσε κάθε επενδυτική πρωτοβουλία για την κατασκευή υδατοδρομίων και την ανάπτυξη συγκοινωνιών με υδροπλάνα», τονίζει ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, που κατέθεσε και σχετική Ερώτηση στη Βουλή προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.
Ο κ. Κόνσολας επισημαίνει ότι αφού η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ακύρωσε το νόμο 4146/2013, που έδινε τη δυνατότητα σε ιδιώτες επενδυτές να αναλάβουν την κατασκευή και αδειοδότηση υδατοδρομίων, κατέθεσε σε δημόσια διαβούλευση τον Αύγουστο του 2016, νομοσχέδιο με το οποίο επέβαλλε η κατασκευή των υδατοδρομίων να γίνει από το Δημόσιο και οι άδειες να εκδίδονται στο όνομα φορέων του δημοσίου.
Έκτοτε, η τύχη του συγκεκριμένου νομοσχεδίου αγνοείται, αν και η πρόθεση της κυβέρνησης, όπως υποστηρίζει ο κ. Κόνσολας, ήταν να παρεμποδίσει και να παγώσει κάθε επενδυτικό ενδιαφέρον ή δραστηριότητα.
«Ουσιαστικά, η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεν έχει απαντήσεις στο ερώτημα για ποιο λόγο επιβάλλει την κατασκευή υδατοδρομίων από το Δημόσιο ή φορείς του και αποκλείει ιδιώτες επενδυτές ή ακόμα και τη λύση της σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).
Πολύ περισσότερο, όταν δεν υπάρχουν διαθέσιμοι πόροι του Δημοσίου για να χρηματοδοτήσουν την κατασκευή των υδατοδρομίων», αναφέρει ο Βουλευτής Δωδεκανήσου.
Ο κ. Κόνσολας τονίζει ότι οι χειρισμοί της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στο συγκεκριμένο ζήτημα, όχι μόνο δεν καθιστούν ελκυστική τη χώρα μας για επενδύσεις, αλλά στέλνουν ένα απόλυτα αρνητικό μήνυμα.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης του κ. Κόνσολα.
Αθήνα, 21 Σεπτεμβρίου 2017
Αρ.Πρ.: 8926/21.9.2017
E Ρ Ω Τ Η Σ Η
Προς
Κύριο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
ΘΕΜΑ: «Σε πλήρη και απόλυτο αδιέξοδο η κατασκευή υδατοδρομίων και η ανάπτυξη δρομολογίων με υδροπλάνα»
Κύριε Υπουργέ,
Με ευθύνη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, εδώ και δύο χρόνια, έχει ανασταλεί κάθε επενδυτική και οικονομική δραστηριότητα στο θέμα των υδατοδρομίων και της διασύνδεσης των νησιωτικών περιοχών της χώρας με υδροπλάνα.
Η ίδια η κυβέρνηση αφού υπονόμευσε κάθε επενδυτική δραστηριότητα στον τομέα της κατασκευής υδατοδρομομίων και ανάπτυξης των μεταφορών με υδροπλάνα, κατέθεσε σε δημόσια διαβούλευση τον Αύγουστο του 2016, νομοσχέδιο με το οποίο επέβαλλε η κατασκευή των υδατοδρομίων να γίνει από το Δημόσιο και οι άδειες να εκδίδονται στο όνομα φορέων του δημοσίου.
Έκτοτε, η τύχη του συγκεκριμένου νομοσχεδίου αγνοείται αν και η πραγματική πρόθεση της κυβέρνησης ήταν να παρεμποδίσει και να παγώσει κάθε επενδυτικό ενδιαφέρον ή δραστηριότητα.
Ουσιαστικά, η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών δεν έχει απαντήσεις στο ερώτημα για ποιο λόγο επιβάλλει την κατασκευή υδατοδρομίων από το Δημόσιο ή φορείς του και αποκλείει ιδιώτες επενδυτές ή ακόμα και τη λύση της σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).
Πολύ περισσότερο όταν δεν υπάρχουν διαθέσιμοι πόροι του Δημοσίου για να χρηματοδοτήσουν την κατασκευή των υδατοδρομίων.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ακυρώνοντας τον αναπτυξιακό νόμο 4146/2013, που έδινε το δικαίωμα σε φορείς του Δημοσίου, όπως τα δημοτικά λιμενικά ταμεία και τους δήμους, να αναθέτουν, μετά από διαγωνισμό, σε ιδιωτικούς φορείς την κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων, δημιούργησε ένα ακόμα μεγάλο πρόβλημα, εκτός από την αναστολή κάθε επενδυτικής δραστηριότητας στο συγκεκριμένο τομέα.
Πλέον, υπάρχουν σαφείς απαιτήσεις από ιδιωτικούς φορείς που είχαν προχωρήσει σε μελέτες και εργασίες, οι οποίοι απαιτούν αποζημιώσεις.
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός
1. Εάν η κυβέρνηση αντιλαμβάνεται το αδιέξοδο που έχει δημιουργήσει με την αναστολή κάθε επενδυτικής δραστηριότητας στο θέμα της κατασκευής υδατοδρομίων και ανάπτυξης των μεταφορών με υδροπλάνα, που θα δώσει ώθηση στον τουρισμό και θα βελτιώσει τις συγκοινωνιακές υποδομές των νησιωτικών περιοχών.
2. Ποια είναι η τύχη του νομοσχεδίου που κατέθεσε σε διαβούλευση από τον περασμένο Αύγουστο. Η διαβούλευση ολοκληρώθηκε το Σεπτέμβριο του 2016 και έκτοτε δεν υπάρχει εξέλιξη.
3. Για ποιο λόγο η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών επιλέγει να αποκλείσει ιδιώτες επενδυτές από την κατασκευή και αδειοδότηση υδατοδρομίων. Είναι σε θέση το Δημόσιο να χρηματοδοτήσει αυτές τις υποδομές και με ποιους πόρους συγκεκριμένα;
4. Φορείς όπως Λιμενικά Ταμεία και Δήμοι, βασιζόμενοι στις διατάξεις του Ν. 4146/2013, προχώρησαν μετά από διαγωνισμό, σε συνεργασία με ιδιώτες-επενδυτές για την κατασκευή υδατοδρομίων. Με δεδομένη την ακύρωση αυτής της διαδικασίας, τώρα βρίσκονται αντιμέτωποι με απαιτήσεις αποζημιώσεων από τους ιδιώτες. Με ποιο τρόπο προτίθεται το Υπουργείο να αντιμετωπίσει το συγκεκριμένο πρόβλημα;
5. Έχει συνειδητοποιήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ότι οι χειρισμοί της στο συγκεκριμένο ζήτημα, όχι μόνο δεν καθιστούν ελκυστική τη χώρα μας για επενδύσεις αλλά στέλνουν ένα απόλυτα αρνητικό μήνυμα.
Ο Ερωτών Βουλευτής
Μάνος Κόνσολας
Βουλευτής Δωδεκανήσου