Η εξωστρέφεια, οι συνέργειες και η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελούν το το τρίπτυχο που χαρακτηρίζει τις κύριες κατευθύνσεις στις οποίες θα κινηθεί το επόμενο διάστημα η ανανεωμένη στρατηγική του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, όπως την παρουσίασε σήμερα ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Α. Ρέτσος, κατά τη διάρκεια Συνέντευξης Τύπου.
Πρώτη από αυτές θεωρείται η ολοκληρωμένη πρόταση που έχει καταθέσει ο ΣΕΤΕ σε κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση σχετικά με την ενίσχυση των κινήτρων για την προσέλκυση επενδύσεων με βασικό «εργαλείο» την αλλαγή του συντελεστή δόμησης.
Στην πρότασή του ο ΣΕΤΕ προτείνει την αύξηση του συντελεστή δόμησης από 0,20 σε 0,25 στις εκτός σχεδίου περιοχές, αλλά χωρίς αύξηση της κάλυψης. Όπως διευκρίνισε ο Γ. Ρέτσος, αυτό σημαίνει πρακτικά πως δεν θα προστεθούν δωμάτια, αλλά εξωτερικοί χώροι εστίασης, spa κ.λπ., ώστε να αναβαθμιστεί το προϊόν.
Ο επικεφαλής του ΣΕΤΕ, ταυτόχρονα, σημείωσε με έμφαση πως θα πρέπει να προχωρήσουν άμεσα 3-5 μεγάλες επενδύσεις, μεταξύ των οποίων κι εκείνη του Ελληνικού, οι οποίες είναι ήδη ώριμες.
Ο Γ. Ρέτσος δεσμεύτηκε παράλληλα πως μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές επαφές, προκειμένου ο ΣΕΤΕ να αποκτήσει παρουσία στα κέντρα λήψης αποφάσεων των Βρυξελλών (σ.σ. σε δεύτερο στάδιο, προβλέπεται η ίδρυση γραφείου του συνδέσμου στην έδρα της Κομισιόν).
Ο νέος πρόεδρος του ΣΕΤΕ έκανε σαφές πως στο πλαίσιο της νέας ολιστικής προσέγγισης του ΣΕΤΕ για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού αποτελεί προτεραιότητα η διασύνδεσή του με τον αγρο-διατροφικό τομέα και τον πολιτισμό.
Ταυτόχρονα έκανε αναφορά στη φέρουσα ικανότητα των τουριστικών περιοχών, επισημαίνοντας πως θα πρέπει να υπάρχει ένα κοινωνικό μέρισμα που θα επιστρέφει στις τοπικές κοινωνίες.
Η αλλαγή πλεύσης του ΣΕΤΕ, ωστόσο, θα αποτυπωθεί και στο εσωτερικό του. Όπως ανέφερε ο Γ. Ρέτσος, συγκροτούνται 12 θεματικές ομάδες εργασίας, στις οποίες θα μετέχουν μέλη του συνδέσμου που θα προέρχονται από τους χώρους που εκπροσωπούν οι 14 τουριστικοί φορείς-μέλη του. Όπως διευκρίνισε, οι 12 θεματικές ομάδες θα επεξεργάζονται προτάσεις οι οποίες θα προωθούνται στο Δ.Σ. του ΣΕΤΕ, προκειμένου να αποτελέσουν τις θέσεις του σε μια ευρεία γκάμα θεμάτων.
Η συγκρότηση των 12 θεματικών ομάδων εργασίας θεωρείται, σύμφωνα με παράγοντες του χώρου, η απάντηση του ΣΕΤΕ στο αίτημα αναβαθμισμένης παρουσίας τους, που είχαν θέσει φορείς όπως η Συνομοσπονδία Επιχειρηματικών Τουριστικών Καταλυμάτων Ελλάδας (ΣΕΤΚΕ) και η Γενική Πανελλήνια Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ), αλλά και στις διεργασίες που είχαν πυροδοτηθεί για τη συγκρότηση και άλλου κοινωνικού εταίρου από τον χώρο του τουρισμού, εκτός του ΣΕΤΕ. Διεργασίες οι οποίες ατόνησαν μετά την αλλαγή πλεύσης της νέας ηγεσίας του ΣΕΤΕ.
Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ επεσήμανε με έμφαση τις κινήσεις του συνδέσμου για τον νέο ρόλο του Ινστιτούτου ΣΕΤΕ, τη σταθερή δημοσιοποίηση στοιχείων από το SETE Intelligence, τη νέα στρατηγική που εκπονείται για την εταιρεία Marketing Greece (σ.σ. αποτελεί ένα από τα προσωπικά στοιχήματα του νέου προέδρου του ΣΕΤΕ), αλλά και την έμφαση στην επαγγελματική κατάρτιση.
Σημείωσε ιδιαίτερα την έναρξη συνεργασίας του ΙΝ.ΣΕΤΕ με το πανεπιστήμιο Cornell, στο πλαίσιο προγραμμάτων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (ε-learning) για επαγγελματίες και επιχειρηματίες του χώρου.
Παναγιώτης Δ. Υφαντής-euro2day.gr/