Θα καταργήσουμε τον εκτρωματικό νόμο Φίλη, Μπαλτά, Γαβρόγλου, σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Η ΝΔ τάσσεται υπέρ ιδιωτικών πανεπιστημίων, χωρίς την υποβάθμιση του δημόσιου. Αξιολόγηση για όλους.
«Η Νέα Δημοκρατία δεν διχάζει την ελληνική κοινωνία, δεν χωρίζουμε τους Έλληνες πολίτες σε αριστερούς και δεξιούς, πιο προνομιούχους και λιγότερο προνομιούχους. Ενώνουμε την κοινωνία και απευθύνουμε ένα μήνυμα πρόσκλησης να χτίσουμε μαζί την Ελλάδα του αύριο, την Ελλάδα που μας αξίζει, γιατί αξίζουμε τα καλύτερα, αξίζουμε κάτι πολύ καλύτερο από τη σημερινή κυβέρνηση. Η Νέα Δημοκρατία, με τη στήριξη των πολιτών, θα διαμορφώσει τον οδικό άξονα για ένα μέλλον εμπιστοσύνης με αξιοπρέπεια και θα ξαναφέρουμε το χαμόγελο στα χείλη των Ελλήνων».
Αυτά τόνισε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριακός Μητσοτάκης, κλείνοντας σήμερα το μεσημέρι τις εργασίες του 2ου προσυνεδρίου, που πραγματοποιήθηκε στην Πάτρα και ήταν αφιερωμένο στους νέους.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε αφού πρώτα άκουσε τις τοποθετήσεις των εισηγητών και τις ερωτήσεις των συμμετεχόντων στις εργασίες των του προσυνεδρίου.
Στην ομιλία του, ο πρόεδρος της ΝΔ αναφέρθηκε αναλυτικά στο πρόγραμμα του κόμματος για τις αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, και όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «δεν πρόκειται να κάνουμε καμία υποχώρηση στα ζητήματα που αφορούν την Παιδεία και είναι προσωπική μου πολιτική δέσμευση, ότι το πρόγραμμά μας για την Παιδεία θα εφαρμοστεί στο ακέραιο».
Αναφερόμενος στις αλλαγές, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε ότι «θα ξεκινήσουμε από την προσχολική αγωγή και θα φθάσουμε στα πανεπιστήμια» και εξήγησε: «Κανένα παιδί εκτός παιδικού σταθμού, διότι αδιαπραγμάτευτη πολιτική προτεραιότητα για τη Νέα Δημοκρατία είναι να ξεκινάνε τα παιδιά την υποχρεωτική εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο, από τα τέσσερα έτη».
Επίσης, είπε ότι «το σχολείο μας πρέπει να ξαναγίνει μία φυσική κυψέλη παραγωγής γνώσης και δημιουργίας, διότι θέλουμε πιο αυτόνομα και πιο δημιουργικά σχολεία με μεγαλύτερες δυνατότητες ελευθερίας στους εκπαιδευτικούς, στους διευθυντές και στους γονείς».
Σχετικά με το θέμα της αξιολόγησης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε ότι «δεν πρόκειται να κάνω πίσω και θα υπάρχει αξιολόγηση παντού και γι’ όλους», εξηγώντας: «Μία αξιολόγηση η οποία δεν θα είναι τιμωρητική, διότι κάποιοι επεδίωξαν να συνδέσουν την έννοια της αξιολόγησης με απολύσεις. Αυτό είναι λάθος και ουδέποτε η αξιολόγηση είχε αυτή τη λογική. Η αξιολόγηση είναι ένας μηχανισμός βελτίωσης και επιμόρφωσης γι’ αυτούς που δεν αποδίδουν καλά και ένας μηχανισμός επιβράβευσης για τους άριστους».
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε στη συνέχεια για τα πρότυπα σχολεία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και είπε πως «η πρόταση της ΝΔ είναι η δημιουργία ενός πρότυπου σχολείου σε κάθε νομό της χώρας, ώστε τα παιδιά με ειδικές δεξιότητες και ειδικές ικανότητες, να έχουν πρόσβαση σε ένα πρότυπο σχολείο, το οποίο θα καλλιεργήσει αυτές ακριβές τις δεξιότητες»
Όσον αφορά στην επαγγελματική εκπαίδευση, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε ότι «σήμερα η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση είναι το αποπαίδι της παιδείας» γι’ αυτό. όπως τόνισε, «τα ζητήματα της εκπαίδευσης και κατάρτισης πρέπει να τα δούμε όλα από την αρχή, με σημαντικότερο αυτό της σύνδεσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με την ίδια την αγορά της εργασίας».
Σχετικά με την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε ότι «ανοίγεται ένας καινούργιος κόσμος, στον οποίο πρέπει να χρησιμοποιήσουμε την εκπαίδευση ως το βασικό μηχανισμό παραγωγής γνώσης, αλλά και δεξιοτήτων, καθώς και σύνδεσης με την αγορά εργασίας».
«Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία», συνέχισε, «ότι τα πανεπιστήμια χρειάζονται περισσότερη αυτονομία και αξιολόγηση, η οποία θα γίνεται από τους καλύτερους και κατεξοχήν από ανθρώπους οι οποίοι δεν είναι μέρος του συστήματος, αλλά εξωτερικοί αξιολογητές, οι οποίοι έρχονται από το εξωτερικό να προσφέρουν, συχνά αφιλοκερδώς, τις υπηρεσίες τους στο ελληνικό δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης».
Επίσης, είπε «η Νέα Δημοκρατία θα καταργήσει τον εκτρωματικό νόμο Φίλη, Μπαλτά, Γαβρόγλου και θα τον αντικαταστήσει από ένα σύγχρονο πλαίσιο, που θα δίνει στα πανεπιστήμια μεγαλύτερη αυτονομία, μεγαλύτερη ευελιξία και μεγαλύτερη δυνατότητα να ρυθμίσουν τα του οίκου τους».
Όσον αφορά στο πανεπιστημιακό άσυλο, ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι «θα αγωνιστώ για την υπεράσπιση του ασύλου, αλλά του ασύλου στην πραγματική έννοιά του, δηλαδή άσυλο ελεύθερης έκφρασης, προστασία της ελεύθερης έκφρασης και όχι της κάθε έκνομης συμπεριφοράς εντός του πανεπιστημίου»
Και πρόσθεσε: «Στο πανεπιστήμιο πρέπει να ισχύει ο ποινικός κώδικας, εκτός από εκείνα τα άρθρα τα οποία αφορούν στην ελευθερία της γνώμης και στην ελευθερία της έκφρασης. Σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να ανεχτούμε να κάνουν κουμάντο μικρές μειοψηφίες επαγγελματιών ταραχοποιών, συχνά με πολιτικές πλάτες, που θεωρούν ότι μπορούν να εκβιάζουν, να προπηλακίζουν και να δημιουργούν μία εικόνα απαράδεκτη. Το άσυλο λοιπόν θα αποκτήσει ξανά την πραγματική του διάσταση και θα είναι ένας μηχανισμός προστασίας της ελευθερίας της σκέψης και όχι ένας μηχανισμός συγκάλυψης έκνομων συμπεριφορών».
Ο πρόεδρος της ΝΔ επανέλαβε τη θέση του για ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, αλλά όχι όπως τόνισε σε βάρος του δημόσιου πανεπιστημίου, προσθέτοντας ότι η Ελλάδα μπορεί να γίνει ένα περιφερειακό εκπαιδευτικό κέντρο, το οποίο αντί να εξάγει φοιτητές να προσελκύει φοιτητές. Και αυτό, όπως είπε, μπορεί να γίνει, αν μέχρι ιδρυθούν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, ξεκινήσουμε με το δημόσιο πανεπιστήμιο και δημιουργήσουμε περισσότερα ξενόγλωσσα προγράμματα.
Στόχος της ΝΔ είπε «είναι εντός μιας δεκαετίας η Ελλάδα να γίνει ένα ισχυρό περιφερειακό εκπαιδευτικό κέντρο, όπου τα ποιοτικά δημόσια πανεπιστήμια θα ανταγωνίζονται καινούργια ιδιωτικά πανεπιστήμια».
Σχετικά με τους επιστήμονες που φεύγουν στο εξωτερικό ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε ότι «ο μόνος τρόπος για να τους φέρουμε πίσω, είναι να δημιουργήσουμε πολλές και καλές θέσεις εργασίας μέσα από μία έκρηξη ιδιωτικών επενδύσεων».
Αναφερόμενος στην προσυνεδριακή διαδικασία, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε ότι «δημιουργούμε ένα σύγχρονο πρόγραμμα με στραμμένο το βλέμμα στο μέλλον, για να δείξουμε έμπρακτα ότι δεν είναι όλοι το ίδιο» και συμπλήρωσε: «Κάποιοι επιλέγουν το δρόμο του ρεαλισμού και των σοβαρών πολιτικών προτάσεων, απέναντι στο λαϊκισμό και στις εύκολες υποσχέσεις που τόσο έχουν ταλανίσει τη χώρα. Βάζουμε μία τέλεια σε αυτές τις πρακτικές και κοιτάμε με αισιοδοξία το μέλλον».
Στις εργασίες του προσυνεδρίου συμμετείχαν οι αντιπρόεδροι της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης και ‘Αδωνις Γεωργιάδης, ο γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας Λευτέρης Αυγενάκης, η τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, Νίκη Κεραμέως, βουλευτές, δήμαρχοι, δημοτικοί και περιφερειακοί σύμβουλοι, εκπαιδευτικοί, στελέχη των νομαρχιακών και τοπικών επιτροπών της ΝΔ κ.ά.
Ο κ. Χατζηδάκης είπε ότι «τα πράγματα χειροτέρεψαν με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ, αφού μιλάμε πια για την γενιά των 360 ευρώ» και πρόσθεσε ότι «η κατάσταση στην εκπαίδευση πάει από το κακό στο χειρότερο».
Ανέφερε ακόμη ότι «το όραμα της κυβέρνησης είναι η δεκαετία του ΄80». «Η κυβέρνηση έχει ρετρό αντίληψη, αφού εμπνέεται από τις ρυθμίσεις που έγιναν το 1982 και το 1983» σημείωσε.
Παρατήρησε στη συνέχεια ότι «τα τελευταία χρόνια έχουν τετραπλασιαστεί οι ρυθμοί φυγής των νέων στο εξωτερικό», σημειώνοντας ότι «μόνο με τις επενδύσεις μπορούν να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και να επανέλθει η προοπτική».
Σχετικά με τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, ο κ. Χατζηδάκης είπε ότι «είναι ο βασικός μοχλός κοινωνικής κινητικότητας, ώστε το παιδί μια φτωχής οικογένειας, να έχει τις ίδιες ευκαιρίες με το παιδί μια πλούσιας οικογένειας».
Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου, για θέματα που απασχολούν τους νέους ανθρώπους. Ειδικότερα 18.036 πολίτες ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της Νέας Δημοκρατίας και εξέφρασαν τη γνώμη τους σε θέματα οικονομίας, παιδείας, ασφάλειας, καταπολέμησης της ανεργίας κ.ά.
Με βάση τις απαντήσεις τους:
– Θεωρούν την αναξιοκρατία και την ανεργία ως τα μεγαλύτερα προβλήματα που βιώνουν οι νέοι λόγω του πολιτικού συστήματος.
– Εστιάζουν στην δημιουργία νέων θέσεων εργασίας μέσω επενδύσεων και στην εκπαίδευση ως τις πολιτικές εκείνες που θα πρέπει να δώσει βαρύτητα μια Κυβέρνηση και όχι σε διορισμούς στο δημόσιο.
– Αναδεικνύουν την ανάγκη της αξιολόγησης για την βελτίωση του δημόσιου σχολείου.
– Αναγνωρίζουν πόσο σημαντικό είναι να συνδεθεί επιτέλους η επαγγελματική εκπαίδευση με την αγορά εργασίας.
– Επισημαίνουν ως κύρια προβλήματα των Πανεπιστημίων την ανομία και τον χαμηλό βαθμό σύνδεσής τους με την αγορά εργασίας και τις επιχειρήσεις.
– Προτάσσουν την ανάγκη ίδρυσης ιδιωτικών Πανεπιστημίων.
– Απαιτούν να καταπολεμηθεί άμεσα η εγκληματικότητα στους χώρους των Πανεπιστημίων.
– Προσβλέπουν στην δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στον ιδιωτικό τομέα και στη μείωση της φορολογίας για να αναστραφεί η τάση φυγής των νέων στο εξωτερικό.
ΣΥΡΙΖΑ: Ονειρο θερινής νυκτός του Μητσοτάκη ότι θα εφαρμόσει το πρόγαμμα ΝΔ στην Παιδεία
Ευτυχώς, για την κοινωνία και την εκπαιδευτική κοινότητα, η απειλή ότι θα εφαρμοστεί το πρόγραμμα της ΝΔ στην Παιδεία θα παραμείνει άλλο ένα όνειρο θερινής νυκτός του κ. Μητσοτάκη, σημειώνει σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ.
Οπως αναφέρει, «η απαξίωση και η συρρίκνωση της δημόσιας εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες, η παράδοση σε ιδιωτικά συμφέροντα των σχολείων και των πανεπιστημίων, η εμπορευματοποίηση του δημόσιου αγαθού της Παιδείας, θα μείνουν στις σελίδες του προγράμματός του.
Όσο για τα λογύδρια περί πάταξης της ανομίας, οι πρόσφατες υποθέσεις και τα σκάνδαλα διαφθοράς και διασπάθισης δημοσίου χρήματος στα οποία εμπλέκονται στελέχη του κόμματός του, μιλάνε από μόνα τους.
Οι αγώνες της εκπαιδευτικής κοινότητας για στήριξη και αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης και οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης αποτελούν την καλύτερη απάντηση στον αμετανόητα νεοφιλελεύθερο κ. Μητσοτάκη».