Συνεδρίασε χθες (με τηλεδιάσκεψη μέσω της εφαρμογής Zoom) η Επιτροπή Τουρισμού του Δήμου Ρόδου. Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης παρουσιάστηκε το πλάνο δράσεων της Διεύθυνσης Τουρισμού και του Δήμου Ρόδου, όσον αφορά στην τουριστική προβολή του προορισμού στις διεθνείς αγορές. Παράλληλα, οι εκπρόσωποι των τοπικών φορέων αναφέρθηκαν στα αποτελέσματα της φετινής σεζόν και στο καλό επίπεδο συνεργασίας που υπήρξε φέτος για πρώτη φορά μεταξύ των ΟΤΑ και των επαγγελματικών συλλόγων, γεγονός που συνετέλεσε στην επιτυχή έκβαση της σεζόν και στην καλή φήμη της Ρόδου.
Ο αντιδήμαρχος Τουρισμού, κ. Κώστας Ταρασλιάς δήλωσε ότι στόχος της Διεύθυνσης Τουρισμού και της Δημοτικής Αρχής είναι η βέλτιστη δυνατή οργάνωση της προβολής του προορισμού, με στόχο τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. «Όπως γνωρίζετε περάσαμε μία δύσκολη και απαιτητική χρονιά και είναι έντονος ο προβληματισμός μας για το πώς θα πρέπει να κινηθούμε το 2021. Οι άνθρωποι του τουρισμού έβαλαν πλάτη σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία να μείνει ανοιχτός ο προορισμός και δική μας ευθύνη πλέον είναι να μπορέσουμε να οργανώσουμε ακόμη καλύτερα την επόμενη σεζόν. Όλοι ενωμένοι στηρίξαμε αυτή τη χρονιά τον τουρισμό. Αν μη τι άλλο, η πανδημία μάς έδειξε ότι ενωμένοι μόνο μπορούμε να πορευόμαστε προς επιτυχία», είπε ο κ. Ταρασλιάς, ο οποίος δεν έκρυψε τον προβληματισμό του για το 2021 και την πορεία της πανδημίας. Τόνισε ωστόσο ότι ο Δήμος Ρόδου θα προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες προώθησης ώστε να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.
Στη συνέχεια, ο CEO της Dingo Marketing Team παρουσίασε τους κύριους άξονες τουριστικής της Διεύθυνσης Τουρισμού και του Δήμου Ρόδου. Το πλάνο τουριστικής προβολής, όπως εξήγησε στηρίζεται σε τέσσερις βασικούς πυλώνες, στο brand identity, στο content (περιεχόμενο), στη διαφήμιση και στην επικοινωνία. Συνολικά έχουν σχεδιαστεί 114 επιμέρους δράσεις. Ο κ. Κουδούνης δήλωσε ότι από έρευνα που προηγήθηκε προκύπτει ότι στο instagram είναι δημοφιλέστερο το hashtag της Λίνδου με περισσότερες από 4 εκατ. αναφορές, την ώρα που οι αναφορές για τη Ρόδο (Rhodes/Rodos), ανέρχονται σε 2,2 εκατ. συνολικά. Η Μαγιόρκα όμως είναι ο προορισμός με τις περισσότερες αναφορές στο instagram (περίπου 11 εκατομμύρια) με τη Ρόδο να βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις της γενικής κατάταξης. Τέλος, ο κ. Κουδούνης αναφέρθηκε και στα αποτελέσματα της καμπάνιας #whatiloveaboutrhodes που υλοποίησε η Διεύθυνση Τουρισμού του δήμου Ρόδου σε συνεργασία με την Dingo (Αύγουστος έως Οκτώβριος 2020). Οι θεάσεις των αναρτήσεων στο facebook και στο instagram ανέρχονται σε 1.016.000 ενώ στο youtube φθάνουν τα 1,6 εκατομμύρια. Όπως εξήγησε ο κ. Κουδούνης, η καμπάνια μπορεί να συνεχισθεί και να μετατραπεί από καμπάνια ονειροπόλησης και διατήρησης της επαφής του κοινού με τη Ρόδο σε καμπάνια προτροπής της επιλογής του προορισμού.
Ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος, Κώστας Χρυσοχοΐδης λαμβάνοντας το λόγο αναφέρθηκε επίσης στην πρωτόγνωρα καλή συνεργασία της ΠΝΑΙ με το Δήμο Ρόδου και στον άψογο συντονισμό με τους τοπικούς φορείς και την κοινή εκπροσώπιση του προορισμού στα εθνικά, διεθνή ΜΜΕ και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ήταν μία δύσκολη σεζόν η φετινή. Εδώ και ένα χρόνο όμως βιώνουμε μία πρωτόγνωρα καλή σχέση Δήμου και Περιφέρειας την οποία ονειρευόμασταν και δεν υπήρχε… Δεν υπήρχε στο παρελθόν σύμπλευση στην πολιτική που θα έπρεπε να ακολουθηθεί για την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος, που όπως διαπιστώνουμε κάθε φορά είναι ευαίσθητο… Παρά τις δυσκολίες, οι προοπτικές για τη Ρόδο και τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου είναι ορατές. Η ΠΝΑΙ μαζί με Δήμο και φορείς προέβη σε πρωτοβουλία εκπροσώπησης παραγωγικών φορέων και Φορέων ΟΤΑ στα ΜΜΕ και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Προλάβαμε να αντιμετωπίσουμε καταστάσεις που θα δημιουργούσαν προβλήματα και φτιάξαμε μία υποδομή για τα επόμενα έτη», είπε ο κ. Χρυσοχοϊδης.
Αναφορικά με την παρουσίαση των δράσεων τουριστικής προβολής του Δήμου Ρόδου, ο κ. Χρυσοχοΐδης δήλωσε πώς πρόκειται για μία επαγγελματική προσέγγιση και ότι θίγει καίρια σημεία. Όμως το ζητούμενο είναι να αξιοποιηθούν όλα τα ευρήματα των ερευνών για να γίνουν βήματα μπροστά, καθώς η εφαρμογή των σχεδιασμών είναι πάντα το δυσκολότερο κομμάτι. Όπως ανέφερε παραπέρα, η ΠΝΑΙ αξιοποιεί το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως τα κύρια κανάλια προβολής, καταφέροντας τα νησιά που διαθέτουν διεθνή αεροδρόμια (Ρόδος, Κως, Σαντορίνη, Μύκονος) και η Κάρπαθος να εμφανίζονται σε σάιτ και στα social media όταν οι εν δυνάμει επισκέπτες να αναζητούν τον επόμενο προορισμό των διακοπών τους. Όμως ο κ. Χρυσοχοΐδης δήλωσε ότι θα πρέπει να υπάρξει οικονομία δυνάμεων και πόρων, καθώς τη δεδομένη στιγμή οι κρατήσεις είναι (σχεδόν) μηδενικές και ότι θα πρέπει να αυξηθεί η ένταση των διαφημιστικών μηνυμάτων τη στιγμή που θα αρχίσουν να αυξάνονται οι κρατήσεις. Γι’ αυτό και απαιτείται στενή επαφή με τους τουρ οπερέιτορς, όπως κάνει και η Περιφέρεια.
Την ικανοποίησή του για την κοινή αυτή πρωτοβουλία της εκπροσώπησης του προορισμού και την εμπλοκή του εργατικού κέντρου σε αυτή εξέφρασε ο πρόεδρος του ΕΚΡ, Παναγιώτης Εγγλέζος. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, παρά τα όποια αρνητικά σχόλια εκφράστηκαν για τη συμμετοχή του ΕΚΡ από συγκεκριμένες πλευρές, κάθε πρωτοβουλία που στοχεύει στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας, στην εξασφάλιση των θέσεων εργασίας δεν μπορεί παρά να έχει την αμέριστη στήριξη του Εργατικού Κέντρου. Η επιτυχία αυτής της πρωτοβουλίας, είναι άλλωστε η καλύτερη απάντηση στους επικριτές, είπε ο κ. Εγγλέζος.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΕΞΡ, Μανώλης Μαρκόπουλος δήλωσε τα εξής: «Το νησί απέδειξε την ανθεκτικότητά του σε ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες και αυτό, μας χαρίζει αισιοδοξία για το μέλλον. Δυστυχώς τα επιδημιολογικά δεδομένα δεν επέτρεψαν την επέκταση της σεζόν, που θα αποτελούσε κατόρθωμα μετά από πολλές δεκαετίες προσπαθειών και προσδοκιών. Παρόλα αυτά, οδηγηθήκαμε σε ένα καλό αποτέλεσμα με συλλογική δουλειά και ομαδικότητα. Και μόνο έτσι θα μπορούσε να συντελεστεί η επιτυχία, κάτω από αυτές τις δύσκολες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία». Ο κ. Μαρκόπουλος τόνισε ότι ο ρόλος του διαδικτύου είναι σημαντικός στην τουριστική προβολή αλλά και στις απευθείας κρατήσεις, οπότε κάθε σχεδιασμός που εστιάζει στις δυνατότητες των διαδικτυακών καναλιών και μέσων, βρίσκεται στη σωστή κατεύθυνση.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου, Χρήστος Μιχαλάκης δήλωσε πώς είναι μεγάλη ανάγκη η ίδρυση και λειτουργία ενός ενιαίου φορέα διαχείρισης προορισμού, φέρνοντας ως παράδειγμα την άριστη συνεργασία μεταξύ των τοπικών φορέων φέτος. «Η χρονιά ήταν δύσκολη, αλλά η έκβασή της καλύτερη από ό,τι περιμέναμε. Αναδείχθηκε η ανάγκη συντονισμού των ΟΤΑ και των επαγγελματικών φορέων, πρωτόγνωρο γεγονός για τα ελληνικά δεδομένα. Μέσα από αυτή τη συνεργασία και τον συντονισμό, αποδείξαμε την ποιότητα προορισμού», είπε ο κ. Μιχαλάκης.
Ο πρόεδρος του ΠΡΟΤΟΥΡ, Αλέξανδρος Κολιάδης δήλωσε μεταξύ άλλων: «Μπορεί να αργήσαμε, όμως δεν ήταν εύκολο να μεταβούμε στην επόμενη μέρα… Πήραμε αρχικά τη χρηματοδότηση από το Δήμο για να καλύψουμε τα κενά και θα προβούμε στις απαιτούμενες ενέργειες και θα ξεκινήσουμε επαφές με φορείς. Σίγουρα η συνεργασία με τη Διεύθυνση Τουρισμού, με το Δήμο και την Περιφέρεια είναι τέτοια που εγγυάται τα καλά αποτελέσματα. Υπάρχει επίσης άμεση συνεννόηση με την Ένωση Ξενοδόχων, των Τουριστικών Πρακτόρων, με το Εργατικό Κέντρο, το Επιμελητήριο και με όλους τους φορείς. Γενικώς, η συνεργασία, όπως αποδείχθηκε και μέσα από την κοινή πρωτοβουλία εκπροσώπησης του προορισμού αποτελεί το Α και το Ω. Ο ΠΡΟΤΟΥΡ, αν δεν εξασφαλίσει το επιθυμητό επίπεδο συνεργασίας, δεν μπορεί να κάνει τίποτε. Θα κινηθούμε προς αυτή την κατεύθυνση με στόχο πάντα τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα».
Μετά τις επισημάνσεις των μελών της επιτροπής τουρισμού του Δήμου Ρόδου, πρόκειται να έρθει προς ψήφιση στο δημοτικό συμβούλιο ώστε να κατατεθεί στο Υπουργείο Τουρισμού και να λάβει τις απαιτούμενες εγκρίσεις το πλάνο τουριστικής προβολής για το 2021.