Συνέντευξη
στη Μαρία Χονδρογιάννη
«Στόχος της Hellenic Seaplanes ήταν και είναι η ανάπτυξη ενός εθνικού δικτύου υδατοδρομίων είτε με ιδιωτικές, είτε με δημόσιες επενδύσεις. Έχουμε πια καταφέρει με δικές μας επενδύσεις να δημιουργήσουμε αρκετό ενδιαφέρον και βλέπουμε ότι και το δημόσιο είναι πλέον ενεργό σε όλη την διαδικασία, όπως στην περίπτωση του Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου».
Στα σχέδια της Hellenic Seaplanes αναφέρεται, μεταξύ άλλων, σε συνεντευξή του στη “δ”, ο αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής της εταιρείας κ. Μιχάλης Ασσαριώτης.
«Εμείς πετώντας από λιμάνι σε λιμάνι και αναπτύσσοντας συνεχώς νέους προορισμούς θα προσφέρουμε μια ασφαλή και γρήγορη λύση που θα δώσει τέλος στις πολύωρες, άβολες και αργές μετακινήσεις αλλά ταυτόχρονα θα βοηθήσει την ανάπτυξη της χώρας μας στους δύσκολους αυτούς καιρούς δίνοντας μια νέα πνοή στο τουριστικό προϊόν», δηλώνει ο κ. Ασσαριώτης.
«Τα υδροπλάνα μέσα στο μικρό χρόνο παραμονής (συνήθως 6 ώρες) των κρουαζιερόπλοιων μπορούν να παρέχουν μια τεράστια γκάμα συνδυασμένων εκδρομών που μπορούν να προσδώσουν περισσότερο κύρος και ποιότητα στο τοπικό τουριστικό προϊόν», δηλώνει ο ο αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής της εταιρείας.
Ο κ. Ασσαριώτης εξηγεί με κάθε λεπτομέρεια όσα πρέπει να γίνουν για την αδειοδότηση και την κατασκευή υδατοδρομίων.
Η συνέντευξή του κ. Μιχάλη Ασσαριώτη, αναλυτικά:
• Ποιοί είναι οι βασικοί άξονες της πρότασης που έχετε καταθέσει στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου για την δημιουργία υδατοδρομίων στα νησιά που τελούν υπό την ευθύνη του;
Στόχος της Hellenic Seaplanes από την αρχή ήταν και είναι η ανάπτυξη ενός εθνικού δικτύου υδατοδρομίων είτε με ιδιωτικές, είτε με δημόσιες επενδύσεις. Έχουμε πια καταφέρει με δικές μας επενδύσεις να δημιουργήσουμε αρκετό ενδιαφέρον και βλέπουμε ότι και το δημόσιο είναι πλέον ενεργό σε όλη την διαδικασία, όπως στην περίπτωση του Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου. Εμείς είπαμε ότι στόχος μας είναι η δημιουργία 112 υδατοδρομίων μέχρι το τέλος του 2016 άσχετα με το αν είναι ιδιωτική ή δημόσια επένδυση φτάνει να γίνουν σωστά και έγκαιρα ώστε να μπορούμε να εντάξουμε στο πτητικό μας δίκτυο και τα νησιά της Νότιας Δωδεκανήσου.
• Ποιές είναι οι διαδικασίες που θα ακολουθηθούν για τις αδειοδοτήσεις των υδατοδρομίων; Ποιοί θα είναι οι δικαιούχοι φορείς, η εταιρεία Hellenic SeaPlanes ή το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου;
Στην προκειμένη περίπτωση, κάτοχος της Άδειας θα είναι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου. Κατόπιν αυτού, η εταιρεία μας κρίνει ότι η ανάθεση του συμβούλου που θα αναλάβει τις υπηρεσίες αδειοδότησης του υδατοδρομίου θα πρέπει να προκύψει μέσα από διαγωνισμό, ώστε να επιτευχθεί η πιο ανταγωνιστική και οικονομική λύση προς όφελος του Λιμενικού Ταμείου και κατά συνέπεια του δημοσίου.
Ο Ανάδοχος-Σύμβουλος λοιπόν (που σαφώς μπορεί να είναι η HELLENIC SEAPLANES), προχωρά στις πιο κάτω ενέργειες:
1. Ανάλογα με το αν υπάρχει ή όχι Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) σε ισχύ, καταθέτει είτε Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για όλο τον Λιμένα είτε φάκελο τροποποίησης της υφιστάμενης ΑΕΠΟ, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία (Ν4014/2011). Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να συμπεριληφθούν οι όροι, οι περιορισμοί και οι προϋποθέσεις για την κατασκευή και λειτουργία του υδατοδρομίου. Η ΜΠΕ (ή φάκελος τροποποίησης) υποβάλλεται στην οικεία περιβαλλοντική αρχή (ΔΙΠΕΧΩ) και λαμβάνεται ο σχετικός αριθμός πρωτοκόλλου.
2.Συντάσσει τεχνικό φάκελο για χορήγηση άδειας λειτουργίας υδατοδρομίου, όπως ακριβώς προβλέπεται στο Ν4146/2013 (ΦΕΚ 90Α/18.04.2013) και ειδικά στο Άρθρο 38, συμπεριλαμβανομένου του αριθμού πρωτοκόλλου του (1).
• Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου θα προχωρήσει στη διενέργεια διαγωνισμών για την αδειοδότηση και τη δημιουργία υδατοδρομίων. Θα λάβει μέρος στους διαγωνισμούς η εταιρεία Hellenic SeaPlanes;
Η εταιρεία μας η οποία δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη μεγάλων έργων με μεγάλη εμπειρία στον αεροπορικό χώρο και ειδικότερα στην λειτουργία υδροπλάνων και υδατοδρομίων έχει όλα τα εχέγγυα και εξειδικευμένη ομάδα στελεχών και έμπειρο προσωπικό. Όλα αυτά αποτελούν εγγύηση για την ποιότητα παροχής των υπηρεσιών της σύμφωνα µε τα αποδεκτά και εφαρμόσιμα πρότυπα της διεθνούς Αεροπορικής Βιομηχανίας και των κανονισμών. Σαφώς και θα λάβουμε μέρος τόσο στο διαγωνισμό για την ανάθεση του συμβούλου που θα αναλάβει τις υπηρεσίες αδειοδότησης του υδατοδρομίου (εφόσον προκύψει) όσο και στο διαγωνισμό για την παραχώρηση της λειτουργίας ή εκμετάλλευσης των υποδομών και υπηρεσιών του υδατοδρομίου.
• Πόσος χρόνος θα απαιτηθεί για την αδειοδότηση και τη λειτουργία των υδατοδρομίων σε Δωδεκάνησα και Κυκλάδες;
Εφόσον τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα της κάθε φάσης της αδειοδότησης και πληρούνται οι προδιαγραφές θα μπορούσαν να συμβαδίσουν όλα μαζί. Επειδή όμως αυτό δεν θα ήταν δυνατόν να γίνει για όλα τα υδατοδρόμια, κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα το χρόνο για αδειοδότηση και λειτουργία ολόκληρου του δικτύου σε Δωδεκάνησα και Κυκλάδες. Πιστεύουμε όμως ότι μπορούν να επισπευστούν οι διαδικασίες έτσι ώστε να έχουμε ένα ολοκληρωμένο δίκτυο το καλοκαίρι του 2015.
• Ποιό είναι το κόστος για τη δημιουργία υδατοδρομίων στα νησιά του νομού Δωδεκανήσου; Πόσης χωρητικότητας μπορεί να είναι αυτά τα υδατοδρόμια;
Εμείς υπολογίζουμε το κόστος για τα περιφερειακά όπου παρέχουν θέσεις στάθμευσης για ένα μέχρι δύο υδροπλάνα και χώρο αναμονής επιβατών περί τα 20 άτομα μεταξύ €70 – €100 χιλιάδες. Για τα κεντρικά, υπολογίζουμε επιπρόσθετο κόστος περίπου €30 χιλιάδες για κάθε επιπλέον θέση στάθμευσης (π.χ. πλωτή εξέδρα 3Χ20 μέτρα).
• Ποιό είναι το προφίλ της εταιρείας Hellenic SeaPlanes και ποιοί είναι ο στόχοι που έχουν τεθεί για το έτος 2015; Πόσα υδροπλάνα αριθμεί ο στόλος της και πόσα μπορούν να δρομολογηθούν σε Δωδεκάνησα και Κυκλάδες;
Η εταιρεία μας ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ ΕΛΛΑΔΑΣ Α.Ε./ HELLENIC SEAPLANES S.A. ιδρύθηκε τον Μάιο του 2013 με την υπογραφή του νόμου Ν. 4156/18-4-2013 περί λειτουργίας υδροπλάνων και υδατοδρομίων ως αποτέλεσμα του τεράστιου ενδιαφέροντος που δημιουργήθηκε για επενδύσεις στο χώρο των υδροπλάνων στην Ελλάδα. Με αυτό ως βάση η διοίκηση της εταιρείας μας προχώρησε στην δημιουργία εξειδικευμένης ομάδας στελεχών η οποία αναπτύσσει δραστηριότητες για την εξάπλωση των υδροπλάνων στην χώρα μας. Πρωταρχικός μας στόχος μας είναι η ανάπτυξη και η δημιουργία των κατάλληλων υποδομών – υδατοδρόμια που θα παρέχουν την απαιτούμενη επιχειρησιακή υποστήριξη στα υδροπλάνα τα οποία σκοπεύει να δρομολογήσει η εταιρεία μας αλλά και οι άλλες εταιρείες καθώς και η σύνδεση της κεντρικής Ελλάδας με την νησιωτική.
Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε όσο περισσότερα δίκτυα (hub and spoke) είναι δυνατόν πριν επιχειρήσουμε , ώστε το εγχείρημα να είναι βιώσιμο και προσοδοφόρο. Πιστεύουμε ότι μέχρι το τέλος του 2015 θα έχουν αδειοδοτηθεί περισσότερα από 50 υδατοδρομία και προσδοκούμε ότι μέσα σε αυτά θα είναι και αυτά στο σύμπλεγμα των Κυκλάδων και Δωδεκανήσου.
Το επιχειρησιακό σχέδιο των επενδυτών της Hellenic Seaplanes είναι να ξεκινήσει με 10 υδροπλάνα Twin Otter 19 θέσεων το καθένα. Για αρχή τουλάχιστον τέσσερα από αυτά μπορούν πολύ εύκολα να δραστηριοποιηθούν στην σύνδεση των γύρω νησιών μεταξύ τους.
• Ποιό όφελος θα έχουν τα νησιά από τη δρομολόγηση υδροπλάνων; Θα κοστίζουν ακριβά οι μετακινήσεις με υδροπλάνα; Πόσο μεγάλη σημασία δίνει στον παράγοντα ασφάλεια η εταιρεία Hellenic SeaPlanes;
Ένα ολοκληρωμένο δίκτυο σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα είναι χωρίς αμφιβολία πολύ σημαντικό γιατί υπάρχει η ανάγκη της τοπικής κοινωνίας για γρήγορες μεταφορές. Εμείς πετώντας από λιμάνι σε λιμάνι και αναπτύσσοντας συνεχώς νέους προορισμούς θα προσφέρουμε μια ασφαλή και γρήγορη λύση που θα δώσει τέλος στις πολύωρες, άβολες και αργές μετακινήσεις αλλά ταυτόχρονα θα βοηθήσει την ανάπτυξη της χώρας μας στους δύσκολους αυτούς καιρούς δίνοντας μια νέα πνοή στο τουριστικό προϊόν. Οι μετακινήσεις με υδροπλάνο δεν θα είναι ιδιαίτερα ακριβές εφόσον για ένα δρομολόγιο μισής ώρας (π.χ. Ρόδος – Κάλυμνος, Ρόδος – Κάρπαθος) υπολογίζεται στα €80 – 85. Θα πρέπει κάποιος να υπολογίσει ότι για ένα αντίστοιχο ταξίδι με συμβατικά μέσα θα πρέπει να υπολογίσει και την μεταφορά από και προς το αεροδρόμιο (π.χ. €22 προς αεροδρόμιο Ρόδου ή €30 από Αεροδρόμιο της Κω). Οι τιμές φυσικά θα μπορούν και να μειωθούν εφόσον αναπτυχθούν περεταίρω οικονομίες κλίμακας.
Τα υδατοδρόμια όπως και όλα τα συμβατικά αεροδρόμια πρέπει να διασφαλίζουν πάνω από όλα την ασφάλεια των επιβατών που διακινούνται σε αυτά. Γι’ αυτό και η επιλογή του κατάλληλου προσωπικού, και συνεργατών μας είναι πολύ σημαντική όπως και η προώθηση μιας εταιρικής κουλτούρας με βάση την ασφάλεια.
• Μπορούν να συνδυαστούν τα υδροπλάνα με τους κατάπλους των κρουαζιεροπλοίων και ποιό θα είναι το όφελος για το θαλάσσιο τουρισμό; Υπάρχουν σκέψεις και για δρομολόγια προς τη γειτονική χώρα Τουρκία;
Αν υπάρχει κάποια υπηρεσία με την οποία είναι περισσότερο συνδεδεμένη η λειτουργία των υδροπλάνων, αυτή είναι η κρουαζιέρα.
Τα υδροπλάνα μέσα στο μικρό χρόνο παραμονής (συνήθως 6 ώρες) των κρουαζιερόπλοιων μπορούν να παρέχουν μια τεράστια γκάμα συνδυασμένων εκδρομών που μπορούν να προσδώσουν περισσότερο κύρος και ποιότητα στο τοπικό τουριστικό προϊόν. Σκέψεις σίγουρα υπάρχουν, καθώς η προοπτική σύνδεσής τους με την γειτονική χώρα υπερδιπλασιάζει τα νούμερα. Φυσικά όλοι μπορούμε να φανταστούμε τι θα σήμαινε αυτό για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και της χώρας γενικότερα. Για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει οι επιβάτες να εισέρχονται από υδατοδρόμια που έχουν το δικαίωμα πύλης εισόδου και παρέχουν τελωνειακό έλεγχο.
Βαλτε μπροστα επιτέλους !
Με την εθνική άμυνα τι γίνεται ????? Σε αυτό το χαμηλο υψος πτήσης τι γίνεται ??? Υπαρχει πρόβλημα ???
Τι λεει το ΓΕΑ και ΥΠΑ ???