Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγε κατά της παύσης της από τα καθήκοντα της ως γενικής γραμματέως Δημοσίων Εσόδων του υπουργείου Οικονομικών, η Κατερίνα Σαββαΐδου.
Ζητάει να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική, παράνομη και αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) η απόφαση του υπουργικού συμβουλίου (στις 22 Οκτωβρίου του 2015) με την οποία παύθηκε από τα καθήκοντά της.
Η κυρία Σαββαΐδου αναφέρει ότι ναι μεν οι αποφάσεις του υπουργικού συμβουλίου είναι πολιτικές και δεν μπορούν να ελεγχθούν από το Συμβούλιο της Επικρατείας ως προς τη νομιμότητα τους, αλλά στην προκειμένη περίπτωση η κυβερνητική αυτή πράξη έχει όλα τα χαρακτηριστικά μιας ατομικής διοικητικής πράξης, καθώς αφορά συγκεκριμένο πρόσωπο και ρυθμίζει αρνητικά την υπηρεσιακή της κατάσταση.
Κατά συνέπεια, η επίμαχη απόφαση είναι μια «ατομική εκτελεστή διοικητική πράξη» παρά το γεγονός ότι εκδόθηκε από κυβερνητικό όργανο.
Ακόμα η προσφεύγουσα επισημαίνει ότι παραβιάστηκε στην περίπτωση της το τεκμήριο της αθωότητας, το οποίο κατοχυρώνεται τόσο από την ΕΣΔΑ όσο και από το Σύνταγμα, αναφερόμενη προφανώς στην ποινική της εμπλοκή που στάθηκε και η αφορμή για την επίσπευση της διαφαινόμενης κυβερνητικής πρόθεσης για την παύση της.
Υπενθυμίζεται, ότι σε βάρος της κυρίας Σαββαΐδου έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για το κακούργημα της απόπειρας απιστίας στην υπηρεσία σε συνδυασμό με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου περί καταχραστών του δημοσίου χρήματος αλλά και για το πλημμέλημα της παράβασης καθήκοντος.
Η επιχειρηματολογία της Σαββαΐδου
Στην προσφυγή της στο ΣτΕ η κα Σαββαίδου υποστηρίζει ακόμα ότι η απόφαση του υπουργικού συμβουλίου για την παύση τς προσκρούει ευθέως στις ίδιες διατάξεις της ΕΣΔΑ και του Συντάγματος η διάταξη εκείνη του νόμου 4093/2012, που προβλέπει ότι η θητεία του γενικού γραμματέα Δημοσίων Εσόδων μπορεί, επίσης, να λήξει με απόφαση του υπουργικού συμβουλίου.
Η θητεία του γενικού γραμματέα Δημοσίων Εσόδων η οποία είναι 5ετής με δυνατότητα παράτασης για ένα έτος, μόνο κατ΄ εξαίρεση μπορεί να λήξει και για συγκεκριμένους λόγους, όχι όμως με απόφαση του υπουργικού συμβουλίου, προσθέτει η κυρία Σαββαΐδου.
Ακόμη, επισημαίνει ότι η απόφαση του υπουργικού συμβουλίου είναι μη νόμιμη καθώς δεν προηγήθηκε όπως προβλέπει η νομοθεσία σχετική απόφαση του αρμόδιου υπουργού Οικονομικών, ενώ παράλληλα παραβιάστηκε και ο Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας αφού πρόκειται για μια ατομική διοικητική πράξη, η οποία έπρεπε να έχει ειδική αιτιολογία, ενώ θα έπρεπε να είχε κληθεί προηγουμένως να παρέχει εξηγήσεις (ακρόαση).