Της Βασιλικής Κουρλιμπίνη
Μέσα στους τρεις πιο δημοφιλείς προορισμούς, μαζί με την Ισπανία και την Ιταλία, για τους Γερμανούς τουρίστες τοποθετεί τη χώρα μας η TUI τη σεζόν που έρχεται. Ο μεγαλύτερος tour operator της Ευρώπης καταγράφει το μήνα που διανύουμε υψηλούς ρυθμούς πωλήσεων τουριστικών πακέτων (συνολικά οι πωλήσεις του ομίλου μέχρι τώρα φτάνουν τα 20 χιλ. πακέτα, καθώς οι Γερμανοί σε μεγάλο ποσοστό έκαναν έγκαιρα κράτηση) και τα στοιχεία για την Ελλάδα επαληθεύουν τις θετικές προβλέψεις για τη φετινή πορεία της ζήτησης.
Στελέχη του ομίλου κάνουν λόγο για αύξηση που αγγίζει το 41% σε σύγκριση με την περσινή περίοδο προκρατήσεων, διαπιστώνουν ισχυρή ανάκαμψη της ζήτησης μετά την περσινή “στασιμότητα” και στροφή προς τους εσωτερικούς προορισμούς και ανεβάζουν τόσο τη διαθεσιμότητα των πτήσεων τσάρτερ, όσο και τον αριθμό των συνεργαζόμενων ξενοδοχείων. Ο θετικός ρυθμός της ζήτησης κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικός για τον ελληνικό Τουρισμό, αφενός επειδή η γερμανική αγορά είναι η μεγαλύτερη “δεξαμενή” επισκεπτών και εσόδων, αφετέρου γιατί η TUI διακινεί περισσότερους από δύο εκατ. τουρίστες προς τους ελληνικούς προορισμούς.
Την ίδια στιγμή, τα συμπεράσματα της ετήσιας τουριστικής ανάλυσης της Εταιρείας Τουριστικών Ερευνών FUR έρχονται να επιβεβαιώσουν την ισχυρή η επιθυμία των Γερμανών για διακοπές στο εξωτερικό. Σύμφωνα με την έρευνα, το 80% σχεδόν των Γερμανών σκέφτονται ήδη τις φετινές διακοπές, η επιθυμία τους για ταξίδια είναι αυξημένη (στο 56% από 51% πέρσι), διαθέτουν περισσότερα χρήματα και χρόνο για ταξίδια, περίπου το 23% δηλώνει πως θέλει ταξιδέψει περισσότερο σε σχέση με το 2016 και μόνο το 13% σκοπεύει να περιορίσει τις διακοπές του.
Οι αναλυτές της FUR προβλέπουν ακόμη πως η ζήτηση θα διατηρηθεί σε σταθερά υψηλό σημείο, με 69 εκατ. ταξίδια, ενώ εκτιμάται πως οι δαπάνες τους θα ανέλθουν στα 66 δισ. ευρώ, δηλαδή θα κυμανθούν στα ίδια επίπεδα με τα περσινά. Μεταξύ των χωρών που επιλέγουν φέτος οι Γερμανοί όπως έδειξε η ανάλυση είναι η Ισπανία, η Ιταλία, η Αυστρία και η Τουρκία, με την τελευταία να επιστρέφει δυναμικά στο “παιχνίδι” των κρατήσεων, θέλοντας να αντισταθμίσει τις σοβαρές απώλειες της περασμένης χρονιάς (η πτώση στα έσοδα και στον εισερχόμενο τουρισμό άγγιξε το 40% σε πολλούς προορισμούς). Πάντως η έρευνα επισημαίνει πως το ενδιαφέρον των Γερμανών σταδιακά μετατοπίζεται από τη Μεσόγειο και υπάρχουν ισχυρές τάσεις ανόδου των δυτικών προορισμών.
Σε ότι έχει να κάνει με τις “επιδόσεις” του ελληνικού Τουρισμού, ο απολογισμός του Sete Intelligence για το 2016 δείχνει αύξηση 9% στις αεροπορικές αφίξεις (16,87 εκατ. επισκέπτες, έναντι 15,47 εκατ. το 2015) και οριακή άνοδο 0,6% στις οδικές. Αθήνα και Θεσσαλονίκη ξεχώρισαν, με άνοδο 8,9% και 10,8% αντίστοιχα. Στους κερδισμένους της χρονιάς η Μύκονος, η Κέρκυρα, η Σαντορίνη, η Κέρκυρα και η Καλαμάτα και στους χαμένους το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης (πτώση 57,2%). Συνολικά οι επισκέπτες πέρσι, συμπεριλαμβανομένων και της κρουαζιέρας, έφτασαν τα 27,5 εκατ.
Οι νέες προβλέψεις για τη χρονιά που διανύουμε αναμένονται από τους επιχειρηματίες του Τουρισμού σε περίπου ένα μήνα από τώρα, οπότε και θα καθοριστούν οι στόχοι για εισπράξεις και αριθμό τουριστών για το 2017.
capital.gr