Ρεπορτάζ

35χρονος έχασε μέσα σε λίγα λεπτά 10.550 ευρώ!

Την 19η Ιανουαρίου 2025 ένας 35χρονος ημεδαπός κατήγγειλε στο ΑΤ Ιαλυσού ηλεκτρονική απάτη.
Το θύμα, κάτοικος Παστίδας, περιέγραψε αναλυτικά το πώς έπεσε θύμα απατεώνων, ξεκινώντας από την αρχική τηλεφωνική επικοινωνία που είχε με τους δράστες.
Το περιστατικό ξεκίνησε στις 12:11 το μεσημέρι της ίδιας ημέρας, όταν ο πολίτης δέχθηκε τηλεφώνημα από αριθμό κινητής τηλεφωνίας. Ο καλών, άνδρας αγνώστων στοιχείων, επικαλέστηκε το ενδιαφέρον του να αγοράσει αυτοκίνητο που είχε αναρτήσει το θύμα προς πώληση σε γνωστή πλατφόρμα αγγελιών.
Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας, ζήτησε τραπεζικά στοιχεία του θύματος. Ωστόσο, ο 35χρονος αρνήθηκε να του δώσει τις πληροφορίες και διέκοψε τη συνομιλία. Δέκα λεπτά αργότερα, στις 12:21, το θύμα δέχθηκε νέα κλήση, αυτή τη φορά από αριθμό που εμφανιζόταν ως επίσημος αριθμός εξυπηρέτησης πελατών μεγάλης τράπεζας. Ο καλών, συστηνόμενος ως υπάλληλος της τράπεζας, ισχυρίστηκε ότι ο τραπεζικός λογαριασμός του θύματος είχε παραβιαστεί και ότι έπρεπε να προβεί σε ενέργειες μέσω της εφαρμογής e-banking για να προστατεύσει τα χρήματά του.
Το θύμα, εμπιστευόμενο τις οδηγίες του ψευτοϋπαλλήλου, αποδέχθηκε στις 12:37 μία πρώτη συναλλαγή ύψους 3.250 ευρώ από τον τραπεζικό του λογαριασμό προς άλλον τραπεζικό λογαριασμό. Ακολούθως, στις 12:52, αποδέχθηκε και δεύτερη συναλλαγή ύψους 7.300 ευρώ προς λογαριασμό σε τράπεζα του εξωτερικού. Ο καλών ζήτησε στη συνέχεια την αποδοχή και τρίτης συναλλαγής, ωστόσο αυτή απορρίφθηκε από την τραπεζική εφαρμογή. Το μήνυμα απόρριψης προκάλεσε υποψίες στο θύμα, το οποίο διέκοψε τη συνομιλία.
Μετά τη διακοπή της επικοινωνίας, ο 35χρονος διαπίστωσε ότι οι δράστες είχαν ήδη αποσπάσει συνολικά το ποσό των 10.550 ευρώ. Επικοινώνησε άμεσα με την τράπεζά του για επιβεβαίωση των συναλλαγών και προχώρησε στην καταγγελία του περιστατικού στις αρμόδιες αρχές. Οι αστυνομικές αρχές έχουν ξεκινήσει προανάκριση για την υπόθεση. Η έρευνα επικεντρώνεται στην ταυτοποίηση των τραπεζικών λογαριασμών που χρησιμοποιήθηκαν για τη μεταφορά των χρημάτων, καθώς και των ατόμων που χρησιμοποίησαν τους τηλεφωνικούς αριθμούς.
Το περιστατικό αυτό υπογραμμίζει την ανάγκη για αυξημένη προσοχή σε απάτες που εκμεταλλεύονται την τεχνολογία και την έλλειψη ενημέρωσης.
Οι πολίτες καλούνται να:
-Αποφεύγουν να δίνουν προσωπικά ή τραπεζικά στοιχεία μέσω τηλεφώνου.
-Επικοινωνούν οι ίδιοι με την τράπεζά τους σε περίπτωση ύποπτων κλήσεων.
-Επαληθεύουν οποιαδήποτε αίτημα για τραπεζικές ενέργειες μέσω επίσημων καναλιών επικοινωνίας.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου