Συνεντεύξεις

Στ. Τζελέπης, ηθοποιός: «Παρά την οικονομική κρίση το θέατρο έχει μείνει όρθιο»

«Στην κρίση άνθισε το θέατρο. Στην Αθήνα πάνε καλά οι παραστάσεις. Σε δύσκολες περιόδους παρουσιάζονται καλά έργα. Όταν υπάρχει ευδαιμονία κάπου το πράγμα μένει στάσιμο».
Στο γεγονός ότι παρά την κρίση το θέατρο έμεινε όρθιο για να δίνει δύναμη στον κόσμο που δοκιμάζεται, αναφέρεται μεταξύ άλλων σε συνέντευξή του στη «δ», ο γνωστός ηθοποιός κ. Σταμάτης Τζελέπης που πρωταγωνιστεί στην μαύρη κωμωδία του Λάκη Μιχαηλίδη «Black Humor -Για γέλια και για κλάματα».
«Λίγοι έχουν αγγίξει το συγκεκριμένο θέμα δηλαδή την εμπορευματοποίηση του θανάτου. Το έργο αναφέρεται σε όλα αυτά που έχουμε βιώσει όλοι σχεδόν. Η παράσταση παρουσιάζει αλήθειες που ζούμε και σήμερα», εξηγεί ο κ. Τζελέπης.
Ο καταξιωμένος ηθοποιός που έχει βραβευθεί για την ερμηνεία του στο έργο «Περιμένοντας τον κοντό» του Μπέκετ, δεν διστάζει να δηλώσει πως προτιμά να σαρκάζει τις καταστάσεις.
«Δεν έχω ειδικευθεί πάρα πολύ στο Αρχαίο θέατρο γιατί η «φτιαξιά» μου ήταν για την κωμωδία. Έχω παίξει όμως σε αριστοφανικές κωμωδίες. Παλαιότερα έπαιξα τον Τειρεσία. Δεν έχω ειδικευθεί δηλαδή τόσο πολύ στο αρχαίο δράμα. Δεν πήγα να παίξω σε αρχαίες τραγωδίες στην Επίδαυρο», λέει ο κ. Τζελέπης.
Ο κ. Τζελέπης αναφέρεται επίσης στην πολιτική που εφαρμόζουν οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί και στη μεγάλη απήχηση που έχουν οι τηλεοπτικές σειρές της γειτονικής χώρας, που προβάλλονται στην Ελλάδα.
Με χαρά και ενθουσιασμό αναφέρεται και στο ρόλο που παίζει στην ταινία «Ουζερί ο Τσιτσάνης» που γυρίζει αυτή την εποχή ο κ. Μανούσος Μανουσάκης.
Η συνέντευξη του κ. Σταμάτη Τζελέπη, αναλυτικά:
• Ποιές είναι οι εντυπώσεις σας από την ανταπόκριση του κοινού στο έργο;
Μέχρι τώρα έχουμε δώσει έξι παραστάσεις. Πέσαμε σε δύσκολη περίοδο με τις εορτές και τις απόκριες. Η προσέλευση πάντως του κοινού ήταν καλή αν και περιμέναμε περισσότερο κόσμο. Όσοι είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την παράσταση έμειναν κατενθουσιασμένοι γιατί το έργο βασίζεται σε πολύ καλά κείμενα . Με την πείρα μου και τις ηθοποιούς που εκπαίδευσε ο κ. Ζ. Αγγελάκος δημιουργήσαμε μια δυνατή πεντάδα. Ελπίζουμε να έρθουν οι Ροδίτες στις δύο τελευταίες παραστάσεις.
• Είναι επίκαιρο το θέμα της παράστασης στην οποία πρωταγωνιστείτε;
Λίγοι έχουν αγγίξει το συγκεκριμένο θέμα δηλαδή την εμπορευματοποίηση του θανάτου. Το έργο αναφέρεται σε όλα αυτά που έχουμε βιώσει όλοι σχεδόν. Η παράσταση παρουσιάζει αλήθειες που ζούμε και σήμερα.
• Πόσο σημαντικό είναι το αρχαίο θέατρο για σας;
Δεν έχω ειδικευθεί πάρα πολύ στο Αρχαίο θέατρο γιατί η «φτιαξιά» μου ήταν για την κωμωδία. Έχω παίξει όμως σε αριστοφανικές κωμωδίες. Παλαιότερα έπαιξα τον Τειρεσία. Δεν έχω ειδικευθεί δηλαδή τόσο πολύ στο αρχαίο δράμα. Δεν πήγα να παίξω σε αρχαίες τραγωδίες στην Επίδαυρο.
• Σας ενοχλεί αυτό;
Όχι, δεν με ενοχλεί. Ο καθένας κάνει αυτό που μπορεί. Ίσως να μην έχω τα προσόντα να παίξω, για παράδειγμα, τον Κρέοντα. Εδώ και 40 χρόνια έχω ειδικευθεί σε ένα σατυρικό είδος. Έχω παίξει σε αρκετούς δραματικούς ρόλους και πήρα το πρώτο βραβείο για την ερμηνεία μου στο έργο «Περιμένοντας τον κοντό», του Μπέκετ. Το αρχαίο δράμα θέλει ιδιαίτερα προσόντα και εξίσου ιδιαίτερη εκπαίδευση.
• Σαν ηθοποιός τι προτιμάτε;
Το κωμικοτραγικό δηλαδή μια μίξη. Αυτό είναι το στοιχείο μου.
• Θέλετε να αναδεικνύετε τις αλήθειες της ζωής;
Ναι, με σαρκασμό. Και εγώ αυτοσαρκάζομαι, κάνω κριτική αυστηρή στον εαυτό μου.
• Σας προσελκύει η τηλεόραση;
Εργάστηκα στην τηλεόραση την κρατική αλλά και στους ιδιωτικούς σταθμούς. Κάποια στιγμή και εμείς οι ηθοποιοί μεγαλώνουμε και τα κανάλια θέλουν φρέσκο αίμα. Επιπλέον άρχισαν να προσαρμόζουν στα ελληνικά δεδομένα ξένες σειρές. Δεν γυρίζουν σίριαλ σειρές με ρόλους για μας. Προσαρμόζουν σειρές από το εξωτερικό και «κατεβάζουν» τις ηλικίες για να παίζουν νέοι ηθοποιοί.
• Έχει γίνει και στα ιδιωτικά κανάλια στροφή προς την κωμωδία καθώς ο κόσμος έχει ανάγκη το γέλιο στην κρίση;
Ναι, υπάρχουν τέτοιες σειρές.
Δεν έχει πάψει όμως η προτίμηση των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών και σε τηλεοπτικές σειρές της γειτονικής χώρας.
Είδα πως κάνουν καλή δουλειά οι γείτονες. Παρακολούθησα επεισόδια από την τηλεοπτική σειρά «Muhteşem Yüzyıl» δηλαδή τον «Σουλειμάν» που είχε μεγάλη απήχηση στη χώρα μας. Τον Σουλειμάν και ένα άλλο σίριαλ που διαδραματίζεται στην πόλη Χαλφέτι στα νοτιανατολικά της Τουρκίας. Διαπίστωσα πως οι γείτονες έχουν καλούς παραγωγούς, οπερατέρ, σκηνικά και αξιοποιούν τους χώρους, όπου γίνονται τα γυρίσματα. Δαπανούν πολλά χρήματα γιατί πωλούν τις παραγωγές τους σε όλη την Ευρώπη και την Ασία.
• Πιστεύετε πως συνδυάζουν τις παραγωγές με τον τουρισμό;
Ναι, γιατί αναδεικνύουν τους τόπους, όπου γίνονται τα γυρίσματα και ειδικά την Κωνσταντινούπολη. Ακόμη και μικρά χωριά τα αναδεικνύουν. Εδώ στην Ελλάδα τα γυρίσματα γίνονται σε εσωτερικούς χώρους.
• Οι Έλληνες δηλαδή δεν έχουν προβληματιστεί από τις παραγωγές της γειτονικής χώρας;
Δεν ξέρω. Τα ιδιωτικά κανάλια στην Ελλάδα εστιάζουν μόνο στη μείωση του κόστους. Δεν μπορεί τα σκηνικά να είναι τόσο περιορισμένα. Χρειάζονται και πολύ περισσότερα εξωτερικά γυρίσματα για να προβληθεί και η Ελλάδα. Αν δημιουργήσουμε μια καλή παραγωγή με ωραία ιστορία, με προσεγμένα σκηνικά, καλούς ηθοποιούς και το προωθήσουμε στο εξωτερικό, θα πάμε καλά.
• Περνά κρίση το θέατρο;
Όχι, δεν πιστεύω ότι περνά κρίση. Μπορώ να πω ότι στην κρίση άνθισε το θέατρο. Στην Αθήνα πάνε καλά τα θέατρα. Σε δύσκολες περιόδους παρουσιάζονται καλά έργα. Όταν υπάρχει ευδαιμονία κάπου το πράγμα μένει στάσιμο.
• Ποια είναι η άποψή σας για το κρατικό θέατρο;
Δεν μπορώ να το κριτικάρω. Πάει σύμφωνα με τη φιλοσοφία του κάθε διευθυντή. Πιστεύω πως το κρατικό θέατρο πρέπει να είναι λαϊκό δηλαδή να προσελκύσει τον κόσμο και όχι μόνο την ελίτ. Τελευταία το έχουν καταφέρει αυτό.
• Θα παίξετε σε ταινία για τον Β. Τσιτσάνη;
Ο τίτλος της ταινίας που γυρίζει ο Μανούσος Μανουσάκης είναι «Ουζερί ο Τσιτσάνης». Εκεί παίζω τον πεθερό του Τσιτσάνη. Είναι ωραίος ρόλος. Το έργο αναφέρεται στην εποχή 1941 -1943 τότε που ο μεγάλος συνθέτης ήταν 25 χρονών. Εκεί παρουσιάζεται όλη η Ελλάδα με τους μαυραγορίτες, τη γκεστάπο, τους λαδέμπορους και τις πόρνες. Αφετηρία και κινητήριος μοχλός είναι η μουσική του Τσιτσάνη.
Παρουσιάζεται η ιστορία της Ελλάδας μέσα από την ταινία του Μανούσου Μανουσάκη.
Ξεδιπλώνεται όλη η ιστορία όλα όσα έγιναν τότε. Κατοχή, αντίσταση, πατριώτες δοσίλογοι και Εβραίοι. Όλο το φάσμα.

• Πότε θα παρουσιαστεί στο κοινό;
Τον Οκτώβριο. Θα λάβει μέρος στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και θα προβληθεί. Με έχει ενθουσιάσει ο ρόλος. Επανέρχομαι στα γυρίσματα από την 1η Μαρτίου. Πριν ξεκινήσουμε τη συνέντευξη μου έδωσαν το πρόγραμμα των γυρισμάτων και μου ζήτησαν να κάνω το ανάλογο «κατοχικό κούρεμα». Είναι και αυτό μέρος της εργασίας και του ρόλου μου.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου