H υπουργός Πολιτισμού, κ. Λίνα Μενδώνη οργίστηκε με την επίδειξη μόδας εμπνευσμένη απ’ την γκαρνταρόμπα της Μαρίας Κάλλας, μπροστά στα Γλυπτά του Παρθενώνα που έγινε στο Βρετανικό Μουσείο, μπροστά στα κλεμμένα γλυπτά του Παρθενώνα. Και δικαίως! «Τα Γλυπτά χρησιμοποιήθηκαν ως σκηνικό, ευτελίζοντας την οικουμενική τους αξία» δήλωσε. Όμως τρία χρόνια πριν, όταν δόθηκε «πράσινο φως» στο αίτημα του οίκου μόδας Christian Dior να πραγματοποιήσει φωτογραφίσεις και κινηματογραφήσεις της συλλογής του «Cruise 2022» σε αρχαιολογικούς χώρους, συγκεκριμένα στην Ακρόπολη, το Ηρώδειο, την Αρχαία Αγορά, τον Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο και στην αρχαία Νεμέα, η υπουργός Πολιτισμού το έβλεπε ως τεράστια διαφήμιση για την Ελλάδα! Έλεγε τότε η κυρία Υπουργός σε όσους αντιδρούσαν, ότι το «event» εκφράζει «μια σύγχρονη, δημιουργική, εξωστρεφή Ελλάδα η οποία, χωρίς συμπλέγματα και εκπτώσεις, διεκδικεί τη θέση που της ανήκει στο διεθνές περιβάλλον». Η οποία κυρία Μενδώνη απατώντας στα βρετανικά μέσα που…θυμήθηκαν την φωτογραφίσεις και κινηματογραφήσεις του οίκου Dior στον Παρθενώνα και σε εμβληματικά μνημεία, απάντησε πως: «Όπως έχω υποστηρίξει πολλές φορές, δεν είμαστε αρνητικοί στη διοργάνωση ντεφιλέ σε αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία και Μουσεία. Όμως, μείζονα σημασία έχει πού και πώς γίνονται οι εκδηλώσεις αυτές. Στο Βρετανικό Μουσείο τα αριστουργήματα του Φειδία αποτέλεσαν ντεκόρ για το ντεφιλέ. Με τον τρόπο αυτό ευτελίζονται και υποτιμούνται» Δηλαδή το αριστούργημα και οικουμενικό μνημείο του Ικτίνου και του Καλλικράτη δεν αποτέλεσε ντεκόρ για το ντεφιλέ Dior; Δεν το αναφέρουμε αυτό για να αναιρέσουμε το δίκαιο αίτημα της Ελλάδας να επιστρέψουν επιτέλους τα Γλυπτά του Παρθενώνα στην χώρα που τα γέννησε. Αυτός είναι ο διακαής πόθος όλων μας άλλωστε. Αντί να αναλωνόμαστε όμως ως χώρα στη διεκδίκηση των Γλυπτών μας με “αδύναμα” επιχειρήματα, καλό θα ήταν να εμμένουμε στα στιβαρά και αδιαμφισβήτητα που χρησιμοποιούμε τόσο χρόνια. Μην ξεχνάμε πως ο Πρωθυπουργός και ο Τζορτζ Όσμπορν βρίσκονται σε συνομιλίες προκειμένου να βρεθεί μία λύση.