Ειδήσεις

Κλίμακα-σοκ για την έκτακτη εισφορά!

Αθήνα, 21

Μετά την περσινή έκτακτη εισφορά, η κυβέρνηση προτείνει νέα αναπροσαρμογή της στους δανειστές, έτσι ώστε να εξασφαλιστούν ετήσια έσοδα 1,3 δισ. ευρώ.
Στη νέα προτεινόμενη κλίμακα υπολογισμού της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης εξακολουθεί μεν να ισχύει αφορολόγητο όριο 12.000 ευρώ, αλλά οι συντελεστές φόρου πάνω από το επίπεδο αυτό θα κλιμακώνονται πλέον από 2,2% έως 10%, έναντι 0,7% έως 8% στην ισχύουσα σήμερα κλίμακα. Η νέα κλίμακα ειδικής εισφορά αλληλεγγύης δίνει μικρές ελαφρύνσεις σε όσους δηλώνουν εισοδήματα έως 17.000 ευρώ. Από τα 18.000 ευρώ και πάνω  αρχίζουν οι επιβαρύνσεις οι οποίες «καίνε» τη μεσαία τάξη, ενώ σε όσους δηλώνουν εισόδημα 50.000 ευρώ, η εισφορά από 1.000 ευρώ σήμερα διπλασιάζεται στα 2.026 ευρώ.
Η νέα πρόταση
Η κλίμακα ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης την οποία πρότεινε τελικά η κυβέρνηση στους δανειστές προβλέπει αφορολόγητο 12.000 ευρώ και κλιμακωτούς συντελεστές:
• 2,2% για εισόδημα από 12.001 έως 20.000 ευρώ
• 5% από 20.001 έως 30.000 ευρώ
• 6,5% από 30.001-40.000 ευρώ
• 7,5% από 40.001 έως και 65.000 ευρώ
• 9% από 65.001 έως και 220.000 ευρώ
• 10% από 220.001 ευρώ και πάνω

Σήμερα η εισφορά, υπολογίζεται με συντελεστές:
• 0,7% για εισοδήματα από 12.001 έως 20.000 ευρώ
• 1,4% για εισοδήματα από 20.001 έως 30.000 ευρώ
• 2% για εισοδήματα από 30.001 έως 50.000 ευρώ
• 4% για εισοδήματα από 50.001 έως 100.000 ευρώ
• 6% για εισοδήματα από 100.001 έως 500.000 ευρώ και
• 8% για εισοδήματα από 500.001 ευρώ και πάνω.
Οι ισχύοντες συντελεστές επιβάλλονται στο σύνολο του εισοδήματος. Για παράδειγμα φορολογούμενος με εισόδημα 50.000 ευρώ επιβαρύνεται με εισφορά 2% στο σύνολο του εισοδήματός τους, με το λογαριασμό να βγάζει 1.000 ευρώ.
Με τις προτεινόμενες αλλαγές, στα πρώτα 8.000 ευρώ εισοδήματος μετά τα 12.000 ευρώ του αφορολόγητου επιβάλλεται συντελεστής 2,2%, για τα επόμενα 10.000 ευρώ ο συντελεστής αυξάνεται σε 5%, για το τμήμα εισοδήματος από 30.000 έως και 40.000 ευρώ διαμορφώνεται σε 6,5% και για τα επόμενα 15.000 ευρώ, ο συντελεστής είναι 7,5%, όπως αναφέρουν τα Νέα. Έτσι, στα 50.000 ευρώ εισοδήματος η εισφορά ανέρχεται σε 2.026 ευρώ.
Στα χαμηλά εισοδηματικά κλιμάκια υπάρχουν ελαφρύνσεις. Για φορολογούμενο με εισόδημα 15.000 ευρώ, η εισφορά μειώνεται κατά 39 ευρώ από 105 ευρώ σήμερα, στα 66 ευρώ.
Από τα 18.000 ευρώ και πάνω αρχίζουν οι επιβαρύνσεις. Στα 30.000 ευρώ η εισφορά από 420 ευρώ αυξάνεται σε 676 ευρώ και στα 40.000 ευρώ από τα 800 στα 1.326 ευρώ.

Αλλαγές και
στα «μπλοκάκια»
Ανατροπές έρχονται και για όσους έχουν εισόδημα τόσο από μισθούς όσο και από «μπλοκάκι». Οι αρχικές κυβερνητικές διαβεβαιώσεις ανέφεραν ότι δεν θα προστίθενται τα εισοδήματα από τις δύο πηγές αλλά  το κάθε εισόδημα θα φορολογείτο ξεχωριστά με τη δική του κλίμακα. Αν τελικά αυτό δεν ισχύσει, οι επιβαρύνσεις θα είναι δραστικές για αυτή την κατηγορία φορολογουμένων, με μικρομεσαία και υψηλά εισοδήματα. Για παράδειγμα φορολογούμενος με 20.000 ευρώ από μισθωτές υπηρεσίες και 5.000 ευρώ από μπλοκάκι θα κληθεί να πληρώσει φόρο 5.750 ευρώ από 3.600 ευρώ πέρυσι.
Από την ενιαία φορολόγηση προκύπτουν όμως ελαφρύνσεις για τα πολύ χαμηλά εισοδήματα. Για παράδειγμα, μισθωτός με εισόδημα 10.000 ευρώ και «μπλοκάκι» 5.000 ευρώ, το 2015 πλήρωσε φόρο 1.400 ευρώ, ενώ με το νέο σύστημα ο φόρος του θα διαμορφωθεί 100 ευρώ χαμηλότερα, δηλαδή 1.300 ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, από την ενιαία κλίμακα θα εξαιρεθούν οι αγρότες, αλλά με συγκεκριμένα κριτήρια (κατ’ επάγγελμα αγρότες), όπως επίσης τα εισοδήματα από ενοίκια.

Συστήθηκε ομάδα εργασίας για τις αλλαγές
• Ανατροπές στα τέλη
κυκλοφορίας-
Ποιοι θα πληρώσουν
το «μάρμαρο»
Ομάδα εργασίας με σκοπό την υποβολή προτάσεων για νομοθετικές ρυθμίσεις σχετικά με την τροποποίηση και τον εξορθολογισμό της φορολογίας οχημάτων και των τελών κυκλοφορίας συστήνεται στο υπουργείο Οικονομικών με απόφαση του υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου.
Στην απόφαση σημειώνεται ότι η ομάδα εργασίας θα ολοκληρώσει το έργο της έως την 29-4-2016 οπότε και θα παραδώσει το πόρισμά της με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις. Η ομάδα εργασίας θα συνεδριάζει στο υπουργείο Οικονομικών.
Σύμφωνα με πληροφορίες η βάση των υπολογισμών για τα τέλη θα είναι πλέον η πραγματική αξία των αυτοκινήτων και όχι τα κυβιστικά εκατοστά του κινητήρα.
Υπενθυμίζεται ότι, με βάση το σημερινό σύστημα  καταβάλλουν περισσότερους φόρους οι αγοραστές και περισσότερα τέλη κυκλοφορίας οι χρήστες που έχουν αυτοκίνητα μεγάλου μεν κυβισμού, αλλά μικρότερης αξίας.
Το καθεστώς αυτό θα καταργηθεί και τους περισσότερους φόρους, καθώς και τα υψηλότερα τέλη κυκλοφορίας θα πληρώνουν πλέον οι έχοντες αυτοκίνητα μεγαλύτερου κυβισμού.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου