Τεχνική Ομάδα Εργασίας για την αναμόρφωση των τελών κυκλοφορίας των ΙΧ επιβατικών αυτοκινήτων σύστησε το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, έργο της οποίας είναι να επεξεργαστεί εναλλακτικά σενάρια κοστολόγησης και να υποβάλλει τις προτάσεις στον αρμόδιο υφυπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Χ. Θεοχάρη.
Συγκεκριμένα, έργο της Ομάδας Εργασίας είναι η αναμόρφωση και επικαιροποίηση του πλαισίου των τελών κυκλοφορίας των επιβατικών ιδιωτικής χρήσης, η διατύπωση απόψεων σχετικά με κανονιστικές και νομοθετικές ρυθμίσεις, η επεξεργασία και μελέτη των νέων τεχνολογικών οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντολογικών εξελίξεων καθώς και των όρων, προϋποθέσεων και κριτηρίων διαμόρφωσης του κόστους των τελών.
Το νέο σύστημα που όπως φαίνεται θα εφαρμοστεί για τα τέλη του 2025 θα είναι ριζικά τροποποιημένο σε σύγκριση με το υπάρχον σύστημα λαμβάνοντας υπόψη κριτήρια περιβαλλοντικά, όπως είναι οι εκπομπές ρύπων αλλά κυρίως θα αναζητηθεί το πλαίσιο κοστολόγησης των οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων, καθώς και των ηλεκτρικών, των υβριδικών και των plug in.
Αυτό που δεν έχει γίνει γνωστό είναι τα δημοσιονομικά περιθώρια που έχει η επιτροπή. Και αυτό καθώς τα τελευταία χρόνια ανανεώνεται με γοργούς ρυθμούς ο στόλος των επιβατικών αυτοκινήτων με νεότερης τεχνολογίας, για τα οποία οι ιδιοκτήτες τους πληρώνουν μειωμένα έως και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Η εξέλιξη αυτή ενδεχομένως σε ορισμένα χρόνια να οδηγούσε στη μείωση των εσόδων που σήμερα ανέρχονται στο ποσό των 1,1 δισ. ευρώ. Έτσι λοιπόν μένει να διαπιστωθεί εάν υπάρχουν δημοσιονομικά περιθώρια προκειμένου το ποσό να περιορισθεί κάτω από 1,1 δισ. ευρώ
Πριν όμως την παρουσίαση των νέων τελών κυκλοφορίας η κυβέρνηση αναμένεται να καταθέσει στη Βουλή τη διάταξη για τα τέλη με τον μήνα. Από τον Απρίλιο οι περίπου 150.000 ιδιοκτήτες οχημάτων που τα είχαν θέση σε ακινησία θα έχουν τη δυνατότητα να τα χρησιμοποιήσουν πληρώνοντας μειωμένα τέλη. Η διάταξη θα προβλέπει ότι εάν κάποιος επανακυκλοφορήσει το αυτοκίνητό του για ένα μήνα θα πληρώσει το 1/12 των τελών κυκλοφορίας, για δύο μήνες τα 2/12, για 3 μήνες τα 3/12 και ούτω καθεξής. Για παράδειγμα, εάν κάποιος έχει ένα αυτοκίνητο 2.000 κυβικών εκατοστών για το οποίο έχει καταθέσει ψηφιακά τις πινακίδες κυκλοφορίας και θέλει να προχωρήσει σε άρση της ακινησίας για 4 μήνες, από Μάιο μέχρι και Αύγουστο, θα καταβάλει 205 ευρώ, ενώ εάν το κυκλοφορήσει για 7 μήνες, δηλαδή από τον Ιούνιο μέχρι και τον Δεκέμβριο, θα πληρώσει 358,75 ευρώ.
Σημειώνεται ότι πριν την άρση της ακινησίας θα πρέπει οι ιδιοκτήτες οχημάτων να έχουν ασφαλισμένα τα οχήματά τους. Η ΑΑΔΕ έχει τη δυνατότητα να εντοπίζει αυτόματα εάν υπάρχει ενεργό ασφαλιστικό συμβόλαιο μέσω web service με την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών.
Οι ιδιοκτήτες οχημάτων που θέλουν να κάνουν ψηφιακή άρση θα πρέπει να επισκεφθούν την πλατφόρμα MyCAR της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων προκειμένου να πληρώσουν αναλογικά τα τέλη κυκλοφορίας και να κινήσουν για το αυτοκίνητο ή το δίκυκλό τους για διάστημα που θα επιλέξουν.
Πηγή capital.gr