Με τις καλύτερες και μάλιστα ιδιαιτέρως αισιόδοξες προβλέψεις, προδιαγράφεται να εξελιχθεί η φετινή τουριστική σεζόν για την Ρόδο, ενώ όλα δείχνουν ότι φέτος –εκτός απροόπτου- θα πάμε και για νέα ρεκόρ.
Αυτό υπογράμμισε μεταξύ άλλων σε δηλώσεις που έκανε χτες στους δημοσιογράφους, ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου κ. Τάσος Χατζηλιαμής, εκτιμώντας πως με βάση τα μέχρι τώρα δεδομένα, τις προκρατήσεις, τα συμβόλαια και τα μηνύματα, μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι:
«Με βάση τα τελευταία δεδομένα των πτήσεων από το αεροδρόμιο της Ρόδου, αναμένουμε να κινηθεί ο Τουρισμός, στα ίδια επίπεδα –ίσως και καλύτερα- σε σχέση με το 2023. Πέρσι ήταν μια πολύ καλή σεζόν, σε θέμα αεροπορικών αφίξεων –αν εξαιρέσουμε την περίοδο των πυρκαγιών που έπληξαν το νησί τον περασμένο Ιούλιο. Φέτος, αναμένουμε μια μικρή αύξηση στο θέμα των αεροπορικών θέσεων που αισιοδοξούμε να ακολουθήσουν και την αύξηση των εσόδων» -όπως είπε. Σχετικά με τις αγορές, ανέφερε πως γίνονται προσπάθειες από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να προσεγγιστούν και νέες όπως στην Ασία, Νότια Κορέα, Ινδία και ΗΠΑ αλλά δεν αναμένουμε ακόμη μεγάλα νούμερα: «Η σεζόν, άνοιξε φέτος νωρίτερα (από την 1η Μαρτίου) αλλά οι νέες αγορές θα πρέπει να καλλιεργηθούν από τώρα για να δούμε τα αποτελέσματα στο μέλλον. Π.χ. έγιναν επαφές με εκπροσώπους του τουρισμού από την Ινδία, και ήρθαν στην Ρόδο μερικά γκρουπ. Είναι στα σπάργανα ακόμη, η δημιουργία ζήτησης από τέτοιες αγορές». Για το Ισραήλ, παραμένει η αβεβαιότητα καθώς είναι σε εξέλιξη ο πόλεμος στη Γάζα, αν και καταγράφεται ενδιαφέρον με κρατήσεις. «Υπάρχει ζήτηση, αλλά κάθε μέρα αλλάζουν τα δεδομένα. Ο πόλεμος είναι σε εξέλιξη και επικρατεί αβεβαιότητα. Για εμάς είναι μια σημαντική αγορά, ανάμεσα στις 10 κορυφαίες για την Ρόδο και θα κινηθούμε ανάλογα με το πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση φέτος».
ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ
ΑΝΑ ΑΓΟΡΑ
Ερωτηθείς για τα μηνύματα ανά αγορά, ο κ. Χατζηλιαμής είπε τα εξής: «Ξεκινώντας από την γερμανική αγορά, έχει καταγράψει σταδιακά μια πτώση στα early bookings εδώ και 2-3 χρόνια. Παρ όλα αυτά, το νησί της Ρόδου, έχει καλύτερα δεδομένα σε σχέση με άλλους τουριστικούς προορισμούς. Αυτό δε σημαίνει ότι θα πάει άσχημα. Απλά θα είναι πολύ πιο ανταγωνιστική η αγγλική αγορά σε αριθμούς. Κατά τις εκτιμήσεις, η έκβαση για την πορεία της γερμανικής αγοράς φέτος, θα φανεί στις κρατήσεις Last Minute (τελευταίας στιγμής). Από την άλλη, η αγγλική αγορά πάει πάρα πολύ καλά και αν συνεχίσει με αυτό τον ρυθμό, φέτος περιμένουμε να σκαρφαλώσει στο νούμερο ένα των αγορών για τη Ρόδο (!) Οι υπόλοιπες αγορές από τις οποίες υπάρχει μεγάλη ζήτηση είναι η Πολωνία, η Τσεχία, η Ρουμανία, η Αυστρία, η Ελβετία, καθώς και άλλες αγορές όπως η Ιταλία, η Σερβία, η Ουγγαρία κ.λπ. ενώ το δυναμικό come back το έχει κάνει η σκανδιναβική αγορά και αναμένουμε να συνεχιστεί». Είπε ακόμη ότι ο μέσος όρος παραμονής των επισκεπτών μας είναι 8 – 10 ημέρες (πέραν των 14 ημερών), ενώ σχετικά με τα συμβόλαια τόνισε πως οι τιμές είναι λίγο αυξημένες αλλά όχι σε σημείο απαγορευτικό για τους πελάτες. «Οι τιμές είναι προσιτές αν και αναμένονται αυξήσεις. Ελπίζουμε κι εμείς, σαν πράκτορες να έχει ένα λογικό ταβάνι» -ανέφερε.
Ο κ. Χατζηλιαμής, εξέφρασε ακόμη την ικανοποίηση της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου για τις εξελίξεις με την έκδοση βίζας για τους Τούρκους πολίτες, εκτιμώντας πως είναι κάτι πολύ θετικό για τα νησιά μας αφού θα αυξηθούν οι ροές και τα έσοδα από την γείτονα.
Επιπρόσθετα, δήλωσε αισιόδοξος και για την πορεία της κρουαζιέρας ειδικά για την Ρόδο, αφού ήδη τα μηνύματα για τον αριθμό των προσεγγίσεων είναι πάρα πολύ ενθαρρυντικά.
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
ΜΕ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ
Σε ερώτηση σχετικά με τα προβλήματα στην λειτουργία της πόλης, απάντησε πως υπάρχουν πολλά θέματα που παραμένουν άλυτα και είναι αναγκαίο να τακτοποιηθούν, όπως η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός του λιμανιού, οι υποδομές, το πάρκινγκ, το οδικό δίκτυο κ.λπ. τα οποία επισημαίνουν όλοι οι φορείς του τουρισμού στις τοπικές αρχές πριν από την έναρξη της κάθε σεζόν.