Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στη Ρόδο και η έλλειψη χώρων στάθμευσης ζητούν διαχρονικά λύσεις. Με στόχο την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση του κέντρου της πόλης και την εξασφάλιση περισσότερων πάρκινγκ πρόκειται να εφαρμοστεί και φέτος η πρωτοβουλία στάθμευσης στο λιμάνι της Ακαντιάς με τη χρήση ειδικής εφαρμογής (app) από τους οδηγούς.
Πέρυσι, συνολικά 10.500 μοναδικοί χρήστες στάθμευσαν τα οχήματά τους στην Ακαντιά με τη βοήθεια της εφαρμογής και μετέβησαν από εκεί στο κέντρο της πόλης δωρεάν με mini bus της ΔΕΣ ΡΟΔΑ. Πρόκειται κυρίως για τουρίστες και δευτερευόντως για μόνιμους κατοίκους του νησιού. Στην πρώτη θέση βρίσκονται σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που έχουν αντληθεί από την εφαρμογή οι Γερμανοί.
Aκολουθούν οι Πολωνοί, οι Βρετανοί, οι Σκανδιναβοί και η πρώτη πεντάδα συμπληρώνεται με τους Γάλλους.
Η αποτελεσματικότητα του μέτρου κατά τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του κρίνεται άκρως ικανοποιητική και εκτιμάται ότι φέτος ο αριθμός των αυτοκινήτων που θα σταθμεύσουν στην Ακαντιά, μπορεί να διπλασιαστεί. Τη φετινή μάλιστα σεζόν η ανάγκη για την εξεύρεση και εφαρμογή λύσεων αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού προβλήματος καθίσταται αναγκαία όσο ποτέ άλλοτε, καθώς σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά 12.000 νέα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα θα προστεθούν στο στόλο των γραφείων rent a car με τον αριθμό τους να υπερβαίνει τα 70.000 συνολικά.
Επισημαίνεται ότι η ιδέα στάθμευσης στην Ακαντιά ανήκει στον Εμπορικό Σύλλογο Ρόδου που προέβη στη δημιουργία της εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα (smartphones) η οποία καθοδηγεί τους τουρίστες στο λιμάνι, σκανάροντας ένα QR code (γραμμωτός κώδικας δύο διαστάσεων). Υποστηρίχθηκε δε από το Δήμο Ρόδου, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ν. Δωδεκανήσου και τη ΔΕΣ Ρόδα που εκτελούσε κάθε 20 με 30 λεπτά περίπου δρομολόγιο προς το κέντρο της πόλης και πίσω στο λιμάνι. Στόχος είναι φέτος να χρησιμοποιηθούν δύο λεωφορεία για να μεταφέρουν ανά 10 με 15 λεπτά τους οδηγούς από το πάρκινγκ της Ακαντιάς στο Μαντράκι.
Στις άμεσες προτεραιότητες του Δήμου Ρόδου είναι επίσης η έναρξη του προγράμματος μικροκινητικότητας εντός της Μεσαιωνικής Πόλης με ηλεκτροκίνητα οχήματα, το οποίο λάνσαρε η προηγούμενη δημοτική αρχή. Θα πρέπει ωστόσο να γίνει η πρόσληψη εποχικών οδηγών στους οποίους θα ανατεθεί το συγκεκριμένο μεταφορικό έργο.
Πέρυσι υπεγράφη προγραμματική σύμβαση μεταξύ της ΔΕΣ ΡΟΔΑ του Δήμου Ρόδου στο πλαίσιο της οποίας πραγματοποιήθηκαν οι προσλήψεις. Δεδομένης όμως της κατάργησης της κοινωφελούς δημοτικής επιχείρησης και της συγχώνευσής της στο δήμο Ρόδου, θα πρέπει αυτή τη φορά να αναζητηθεί εναλλακτικός τρόπος για την υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης και την πρόσληψη των οδηγών.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι μόλις 13 οδηγοί αστικών λεωφορείων έχουν απομείνει στο Δήμο Ρόδου από τους 40 που διέθετε πριν από 20 χρόνια η ΔΕΣ ΡΟΔΑ.
Η μείωση του αριθμού των οδηγών οδήγησε μοιραία στην περικοπή δρομολογίων αστικών λεωφορείων με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να εξυπηρετούν το επιβατηκό κοινό της πόλης μόνο δύο γραμμές από τις πέντε που υπήρχαν παλαιότερα.
Από τη δημοτική αρχή καταβάλλονται σύμφωνα με πληροφορίες προσπάθειες για την ενίσχυση της αρμόδιας Διεύθυνσης με 20 τουλάχιστον εποχικούς οδηγούς με στόχο την κάλυψη των υπαρχουσών αναγκών κατά τη διάρκεια της σεζόν. Παράλληλα, η δημοτική αρχή πρόκειται να διεκδικήσει την πρόσληψη οδηγών με μόνιμη σχέση εργασίας.
https://www.dimokratiki.gr/22-03-2024/lysis-gia-to-kykloforiako-ke-tous-chorous-stathmefsis/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.