Με το… καλημέρα της τουριστικής περιόδου, οι επιτήδειοι έπιασαν αμέσως «δουλειά» και ως φαίνεται έβαλαν στο στόχαστρό τους και φέτος τους ιδιοκτήτες τουριστικών επιχειρήσεων στα Δωδεκάνησα, και όχι μόνο, παριστάνοντας δήθεν τους ενδιαφερόμενους για κρατήσεις δωματίων, που όμως μοναδικό σκοπό έχουν να τους υφαρπάξουν χρήματα!
Ηδη, ιδιοκτήτες καταλυμάτων στα Δωδεκάνησα από τη Ρόδο και τα μικρά νησιά, δέχονται τηλεφωνήματα αλλά και ηλεκτρονικά μηνύματα στα mail τους, από επιτήδειους που εμφανίζονται ως δήθεν ενδιαφερόμενοι για κρατήσεις δωματίων.
Στην περίπτωση της τηλεφωνικής κλήσης, σύμφωνα με καταγγελίες που έγιναν στη «δημοκρατική», είτε ζητούν από τους ιδιοκτήτες καταλυμάτων κατά τη διάρκεια της συνομιλίας να τους δώσουν τον αριθμό της πιστωτικής τους κάρτας και τους κωδικούς (!) δήθεν για να καταθέσουν το έμβασμα ή τους αποστέλλουν μήνυμα στο κινητό τους τηλέφωνο καλώντας τους να πληκτρολογήσουν κωδικούς και να ενεργοποιήσουν συνδέσμους που θα διευκολύνουν τους απατεώνες στο έργο τους!
Στην περίπτωση της αποστολής μηνυμάτων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, οι επιτήδειοι προσπαθούν να οδηγήσουν τους επιχειρηματίες σε ένα πλασματικό ηλεκτρονικό περιβάλλον, πιστό αντίγραφο τραπεζών, προκειμένου να τους αδειάσουν τους λογαριασμούς!
Οι απόπειρες εξαπάτησης με την έναρξη της σεζόν και στα Δωδεκάνησα είναι πλέον γεγονός, γι΄αυτό και ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Επιχειρηματιών Τουριστικών Καταλυμάτων κ. Π. Τοκούζης, εφιστά την προσοχή των συναδέλφων του καθώς οι επιτήδειοι χρησιμοποιούν πολλά τεχνάσματα για να γίνουν πιστευτοί.
Δυστυχώς και κατά το παρελθόν, όπως ανέφερε στη «δ», επιτήδειοι κατάφεραν να αποσπάσουν σεβαστά ποσά από συνάδελφους του, όχι μόνο στα Δωδεκάνησα, αλλά σε όλη την Ελλάδα.
Ο κίνδυνος εξαπάτησης υφίσταται γι’ αυτό και ο κ. Τοκούζης, καλεί τους ιδιοκτήτες ενοικιαζόμενων δωματίων και τουριστικών καταλυμάτων, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να μην μοιράζονται για κανέναν λόγο, τραπεζικά και προσωπικά στοιχεία ή κωδικούς, για την πληρωμή υπηρεσιών.
Σύμφωνα με τις καταγγελίες, επιτήδειοι επικοινωνούν με τουριστικά καταλύματα υποστηρίζοντας ότι δήθεν επιθυμούν να προβούν σε κράτηση δωματίων. Στη συνέχεια και στο πλαίσιο δήθεν της πραγματοποίησης της πληρωμής του συμφωνηθέντος ποσού, όπου πολλές φορές προφασίζονται αδυναμία ολοκλήρωσης της συναλλαγής, αποσπούν τεχνηέντως τους αριθμούς και κωδικούς PIN τραπεζικών καρτών ή τους προσωπικούς κωδικούς ηλεκτρονικής τραπεζικής (e–banking).
Ακολούθως, με τη χρήση των υποκλεμμένων στοιχείων πραγματοποιούν μεταφορές χρηματικών ποσών από τους τραπεζικούς λογαριασμούς των παθόντων σε δικούς τους ή συνεργών τους.
Μάλιστα, λόγω των πολλών καταγγελιών η Αστυνομία εξέδωσε οδηγίες για την προστασία των επιχειρηματιών αναφέροντας τα εξής:
Για την αποφυγή παρόμοιων μορφών απάτης, συμβουλεύουμε τους πολίτες:
Να μην γνωστοποιούν προσωπικά οικονομικά δεδομένα (αριθμούς τραπεζικών λογαριασμών, προσωπικούς κωδικούς (ΡΙΝ), αριθμούς πιστωτικών καρτών, πληροφορίες καρτών ΑΤΜ, κωδικούς επαλήθευσης πιστωτικών καρτών κτλ). Τα παραπάνω στοιχεία είναι αυστηρώς προσωπικά.
Να μη συμπληρώνουν φόρμες με τα προσωπικά τους στοιχεία, όταν αυτές αποστέλλονται από άγνωστες ηλεκτρονικές διευθύνσεις ή γραπτά μηνύματα (SMS).
Για να εισέλθουν στην ιστοσελίδα της τράπεζάς τους, να πληκτρολογούν οι ίδιοι τη διεύθυνση στον browser και να μην εισέρχονται σε αυτές μέσω υπερσυνδέσμων (links).
Σε περίπτωση που αντιληφθούν ότι έχουν πέσει θύμα απάτης, να ενημερώνουν άμεσα την τράπεζά τους και τις αρμόδιες αστυνομικές αρχές.
Περισσότερες συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης πολιτών υπάρχουν αναρτημένες στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας (www.hellenicpolice.gr), στην ενότητα «Οδηγός του πολίτη/Χρήσιμες συμβουλές».
Επιπλέον πληροφορίες και συμβουλές για περιστατικά ηλεκτρονικών απατών υπάρχουν στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος www.cyberalert.gr