Τοπικές Ειδήσεις

«Φόρμουλα» για την λογιστική εξυγίανση της «Δ.Ε.Ρ.Μ.Α.Ε.» αναζητούν η διοίκησή της και η δημοτική αρχή

«Φόρμουλα» για την λογιστική εξυγίανση της μονομετοχικής ανώνυμης εταιρείας του Δήμου Ρόδου με τον διακριτικό τίτλο «Δ.Ε.Ρ.Μ.Α.Ε.». αναζητεί η διοίκησή της και η δημοτική αρχή, που επιδιώκουν να υποβαθμίσουν την σοβαρότητα της καταστάσεως στην οποία έχει περιέλθει και τον κίνδυνο λύσεως και εκκαθαρίσεώς της.
Πιο συγκεκριμένα, επιδιώκεται η διαγραφή οφειλών άνω του ενός εκατ. ευρώ από μισθώματα που έχει εισπράξει η εταιρεία και όφειλε να έχει αποδώσει στον Δήμο Ρόδου.
Πρόκειται για οφειλές που σύρονται στις χρήσεις τους και για τις οποίες δεν έχει ληφθεί μέχρι στιγμής μέριμνα για την τακτοποίησή τους ακόμη και επί θητείας ως προέδρου του πρώην στελέχους της παρατάξεως του κ. Αντώνη Καμπουράκη και νυν δημάρχου Ρόδου κ. Αλέξανδρου Κολιάδη.
Σημειώνεται δε ότι στο πλαίσιο των μέτρων που επιδιώκει η δημοτική αρχή να ληφθούν είναι και αναγκαστικά μέτρα εις βάρος οφειλετών από μισθώματα που επί σειράν ετών δεν ελήφθησαν παρότι έχουν εκδοθεί αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις.
Μάλιστα αρμοδίως διατείνονται ότι η τελευταία οικονομική χρήση θα είναι κερδοφόρα και ως εκ τούτου δεν θα υπάρξει πρόβλημα.
Το όλο ζήτημα ήταν, είναι και παραμένει εξαιρετικά σοβαρό για την βιωσιμότητά της εταιρείας.
Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία ως δημοτική Α.Ε, σύμφωνα με τον την παρ.5, άρθρ. 266, ν.3463/2006, λειτουργεί υπό τους περιοριστικούς όρους της παρ.8, άρθρ. 265, ν.3463/2006 αλλά και του άρθρ. 119,ν.458/2018.
Η μεν πρώτη περιοριστική περίπτωση (εδάφιο 2, παρ.8, άρθρ. 265, ν.3463/2006) έχει ανασταλεί και δεν έχει εφαρμογή, η δεύτερη όμως (άρθρ. 119, ν.4548/2018, δηλαδή ίδια κεφάλαια μικρότερα του 50% του καταβλημένου μετοχικού κεφαλαίου) ισχύει κανονικά.
Σύμφωνα μάλιστα με το εδάφιο 3, παρ.8, άρθρ. 265, ν.3463/2006, «Στην περίπτωση εφαρμογής της παρ. 4 του άρθρου 119 του ν. 4548/2018, τυχόν αύξηση του εταιρικού κεφαλαίου που καταβάλλεται από τους Ο.Τ.Α. δεν μπορεί να υπερβαίνει ποσοστό μεγαλύτερο του ενός δεύτερου (1/2) αυτού.
Σύμφωνα με τους δημοσιευμένους ισολογισμούς των χρήσεων 2020, 2021 και 2022, αφού ληφθούν υπόψη οι παρατηρήσεις των Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών, τα Ίδια κεφάλαια της εταιρείας είναι: ΑΡΝΗΤΙΚΑ, δηλαδή:
2020 2021 2022
-499.000 € -228.000 € -505.000€
Επειδή σύμφωνα με το άρθρ. 119, ν.4548/2018, τα ΙΔΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ απαγορεύεται να πέσουν κάτω από το 50% του καταβλημένου μετοχικού κεφαλαίου (50 % των 1.349.370 :€ = 675.000€), προκύπτει ότι, οι ελάχιστες αυξήσεις οι οποίες επιβάλλονταν να διενεργηθούν προκειμένου τα ΙΔΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ να ανέρχονταν στο ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΠΟΣΟ των 675.000€, είναι:
2020 2021 2022
1.174.000 € -228.000 € 1.180.000 €
Επειδή όμως, όπως προαναφέρθηκε, σύμφωνα με το εδάφιο 3, παρ.8, άρθρ. 265, ν.3463/2006, «Στην περίπτωση εφαρμογής της παρ. 4 του άρθρου 119 του ν. 4548/2018, τυχόν αύξηση του εταιρικού κεφαλαίου που καταβάλλεται από τους Ο.Τ.Α. δεν μπορεί να υπερβαίνει ποσοστό μεγαλύτερο του ενός δεύτερου (1/2) αυτού» (δηλαδή αύξηση μέχρι 675.000€), ακόμη και αν αυξανόταν το μετοχικό κεφάλαιο κατά το επιτρεπόμενο ποσό των 675.000€, το ποσό αυτό δεν θα επαρκούσε ώστε τα ΙΔΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ να φτάσουν στο ελάχιστο επιτρεπόμενο όριο και συνεπώς η εταιρεία θα έπρεπε να λυθεί και να εκκαθαριστεί.
Η μη λύση και εκκαθάριση αυτής είχε σαν συνέπεια αφού ληφθούν υπόψη οι παρατηρήσεις των Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών,
Τα αποτελέσματα των χρήσεων να διαμορφωθούν ως εξής:
2020 2021 2022
-1.200.000€ -270.000 € 442.000€
Εάν η εταιρεία είχε λυθεί και εκκαθαριστεί, όπως προκύπτει από τα παραπάνω από την χρήση 2020, θα είχε αποφευχθεί η ζημιά των 1.372.000€ (-1.200.000+270.000- 442.000), σε βάρος του Δημοσίου.
Η «δημοκρατική» έχει επισημάνει εξάλλου πως το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας με καθυστέρηση τριών μηνών (23.1.2024 αντί 30.10.2023) συγκάλεσε εκπρόθεσμη τακτική γενική συνέλευση αντί να την δημοσιεύσει στο ΓΕΜΗ εντός 20 ημερών (10.2.2024) την δημοσίευσε την 11η Μαρτίου 2024 με αποτέλεσμα όλο αυτό το χρονικό διάστημα να αποκρύπτεται ουσιαστικά η πραγματική οικονομική κατάσταση της μονομετοχικής δημοτικής επιχείρησης.
Το διοικητικό συμβούλιο όφειλε μέχρι την 1η Ιουλίου 2023 να συγκαλέσει έκτακτη γενική συνέλευση για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου ή λύση – εκκαθάριση.
Επειδή μάλιστα αυτό δεν έγινε την ίδια υποχρέωση αυτεπαγγέλτως είχαν και οι ορκωτοί λογιστές που ήλεγξαν την εταιρεία!
Δεν θα πρέπει να μην λαμβάνονται εξάλλου υπόψιν και οι ακόλουθες παρατηρήσεις των Ορκωτών Λογιστών της εταιρείας:
«- Στους λογαριασμούς «Εμπορικές απαιτήσεις» και «Λοιπές Απαιτήσεις», περιλαμβάνονται επισφαλείς και σε καθυστέρηση απαιτήσεις συνολικού ποσού ευρώ 764 χιλ. περίπου για τις οποίες, κατά την εκτίμησή μας, δεν διενεργήθηκε απομείωση στις προηγούμενες χρήσεις. Κατά συνέπεια, η αξία των παραπάνω λογαριασμών και η καθαρή θέση της Εταιρείας εμφανίζονται αυξημένες κατά ευρώ 764 χιλ. και τα αποτελέσματα των προηγουμένων χρήσεων εμφανίζονται αυξημένα κατά το ποσό των ευρώ 764 χιλ.
– Στο λογαριασμό «Προκαταβολές και μη κυκλοφορούντα στοιχεία υπό κατασκευή», περιλαμβάνονται προκαταβολές σε προμηθευτές ποσού 318 χιλ. ευρώ περίπου οι οποίες δόθηκαν σε παλαιότερα έτη, από απορροφηθείσες σε προηγούμενη χρήση εταιρείες, έναντι εκτέλεσης έργου. Κατά την εκτίμησή μας, το ανωτέρω ποσό έπρεπε να επιβαρύνει τα αποτελέσματα προηγουμένων χρήσεων της Εταιρείας. Η μη μεταφορά τους στα αποτελέσματα έχει ως συνέπεια οι «Προκαταβολές και μη κυκλοφορούντα στοιχεία υπό κατασκευή», τα αποτελέσματα χρήσης και η καθαρή θέση να εμφανίζονται αυξημένα κατά 318 χιλ. ευρώ περίπου.
– Οι φορολογικές υποχρεώσεις της Εταιρείας δεν έχουν εξεταστεί από τις φορολογικές αρχές από την ίδρυσή της. Ως εκ τούτου, τα φορολογικά αποτελέσματα των χρήσεων αυτών δεν έχουν καταστεί οριστικά.
Σημειώνεται ότι το δικαίωμα του Δημοσίου για φορολογικό έλεγχο έχει παραγραφεί έως και τη χρήση 2016 υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Η Εταιρεία δεν έχει ̟ προβεί σε εκτίμηση των πρόσθετων φόρων και των προσαυξήσεων που πιθανόν να καταλογιστούν σε μελλοντικό φορολογικό έλεγχο και δεν έχει σχηματίσει σχετική πρόβλεψη. Από τον έλεγχό μας δεν κατέστη εφικτό να αποκτήσουμε εύλογη διασφάλιση σχετικά με την εκτίμηση του ύψους της πρόβλεψης που τυχόν απαιτείται».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου