Με μια ιδιαίτερα πρωτοπόρο και σπάνια απόφαση, που εξέδωσε το Μονομελές Εφετείο Αθηνών, έγινε δεκτή εν μέρει αγωγή ζευγαριού από την Ρόδο κατά της “Aegean Airlines Α.Ε” και τους επιδικάζεται αποζημίωση για βλάβες που υπέστησαν από την απώλεια βαλιτσών τους σε ταξίδι αναψυχής.
Η εν λόγω απόφαση ανοίγει το δρόμο για αποζημίωση της ηθικής βλάβης των επιβατών σύμφωνα με το ελληνικό δίκαιο, όταν διαπιστώνεται βαριά αμέλεια των αεροπορικών εταιρειών κατά την εκτέλεση της σύμβασης μεταφοράς.
Πιο συγκεκριμένα το δικαστήριο υποχρεώνει την αεροπορική εταιρεία να καταβάλει σε καθένα εκ των εναγομένων το ποσό των 3.000 ευρώ με τον νόμιμο τόκο από τον Δεκέμβριο του 2014 και μέχρι την πλήρη εξόφληση, αυξάνοντας το ποσό που είχε επιδικάσει το πρωτόδικο Δικαστήριο κατά 1.000 σε καθένα εξ αυτών και συνολικά κατά 2.000 ευρώ.
Το δικαστήριο, με την ίδια απόφαση, δέχεται παρεμπίπτουσα αγωγή της αεροπορικής εταιρείας και αναγνωρίζει ότι η παρεμπιπτόντως εναγόμενη εταιρεία “Goldair Handling Α.Ε”, υποχρεούται να καταβάλει στην ενάγουσα Aegean Airlines Α.Ε., το ποσό των 6.000 ευρώ.
Οι ενάγοντες το καλοκαίρι του έτους 2014 προγραμμάτισαν να ταξιδέψουν για τις καλοκαιρινές τους διακοπές, κατά τη χρονική περίοδο από 20.7.2014 έως 28.7.2014, στην Πάλμα ντε Μαγιόρκα και εν συνεχεία, κατά τη χρονική περίοδο από 28.7.2014 έως 2.8.2014, στην Βαρκελώνη.
Για το σκοπό αυτό εξέδωσαν για τη μετάβασή τους στην Πάλμα τα κάτωθι εισιτήρια Από Ρόδο – Αθήνα: στις 20/07/2014, πτήση της εταιρίας σας Α3 201, με ώρα αναχώρησης 06:30 πμ, και από Αθήνα – Ρώμη (αεροδρόμιο Fiumiccino): στις 20/07/2014, πτήση με την εταιρία σας Α3 650, με ώρα αναχώρησης 08:45 πμ, και τέλος από Ρώμη – Μαγιόρκα: στις 20/07/2014, πτήση με τη Vueling αριθμός πτήσης: VY 6223L, με ώρα αναχώρησης 15:30 μμ.
Κατά την εξυπηρέτηση, ωστόσο των εναγόντων στο check in του αεροδρομίου της Ρόδου, από βαριά αμέλειά του, υπάλληλος της συνεργαζόμενης και προστηθείσας εταιρείας της AEGEAN “Goldair Handling”, όταν παρέλαβε τις αποσκευές τους για να φορτωθούν στο αεροσκάφος, τοποθέτησε σε αυτές ετικέτες μεταφοράς τους στον τελικό τους προορισμό (Πάλμα ντε Μαγιόρκα) και πάνω στις ετικέτες καρτελάκι με την ένδειξη TRANSFER, ενώ η εταιρεία Vueling, με την οποία θα εκτελείτο η πτήση των εναγόντων από τη Ρώμη προς την Πάλμα, ως εταιρεία χαμηλού κόστους, δεν συνεργάζεται με άλλη εταιρεία και δεν αναλαμβάνει την αυτόματη διαβίβαση των αποσκευών από τη μία πτήση στην άλλη, μέχρι τον τελικό προορισμό των επιβατών, γεγονός το οποίο ήταν γνωστό στον ανωτέρω υπάλληλο.
Παράλληλα, ο υπάλληλος, διαβεβαίωσε τους ενάγοντες ότι θα παρελάμβαναν τις αποσκευές τους απευθείας στη Μαγιόρκα και όχι από κάποιο ενδιάμεσο προορισμό παρότι η πτήση της Aegean ολοκληρωνόταν στη Ρώμη και η επόμενη πτήση εκτελείτο με τη Vueling.
Oι ενάγοντες πραγματοποίησαν το εν λόγω ταξίδι, με τους δύο ενδιάμεσους σταθμούς, προς Πάλμα, εντούτοις, αμέσως μόλις εκείνοι προσγειώθηκαν στο αεροδρόμιο Πάλμα ντε Μαγιόρκα (ΡΜΙ), και δη, κατά την παραλαβή των αποσκευών τους, διαπίστωσαν ότι αυτές δεν είχαν αφιχθεί στον τελικό προορισμό τους και αγνοούντο. Αμέσως υπέβαλαν δήλωση απώλειας στην εταιρεία Iberia, καθ’ υπόδειξη της AEGEAN, παρότι δεν ευθυνόταν η Vueling για την απώλεια των επισκευών, η οποία προσέφερε υπηρεσίες επίγειας διαχείρισης επιβατών και αποσκευών για λογαριασμό της εταιρείας Vueling. Μετά από δύο ημέρες, αφού κανείς δεν τους είχε ειδοποιήσει για την ανεύρεση των αποσκευών τους, επικοινώνησαν τηλεφωνικά με την Vueling, η οποία τους ενημέρωσε ότι δεν υποχρεούται να αναζητήσει τις αποσκευές τους διότι ως εταιρεία χαμηλού κόστους διενεργεί transfer μόνο στις δικές της πτήσεις και συνεπώς ουδεμία ευθύνη φέρει, καθώς οι αποσκευές τους δεν χάθηκαν ενώ βρίσκονταν στο δικό της χώρο ευθύνης.
Ακολούθως επικοινώνησαν τηλεφωνικώς με την Aegean Airlines, η οποία δια των υπαλλήλων της, τους ανέφερε εσφαλμένως ότι βάσει των αρχών της ΙΑΤΑ δε φέρει καμία ευθύνη η ίδια και ότι ευθύνη φέρει η Vueling, παρότι, ως το Δικαστήριο έκρινε τελικώς, την απόλυτη ευθύνη έφερε η Aegean και η προστηθείσα από αυτήν GOLDAIR, καθότι όφειλε να γνωρίζει ότι το tranfer της Vueling ως εταιρεία χαμηλού κόστους ουδέποτε συνεργάζεται με το δικό τους tranfer, και επομένως ήταν αδύνατο οι αποσκευές να είχαν τελικό προορισμό στην Πάλμα.
Κατόπιν τούτων, οι ενάγοντες επέλεξαν να διακόψουν το ταξίδι τους και αντί να συνεχίσουν τις διακοπές τους από την Πάλμα στην Βαρκελώνη για ακόμη πέντε ημέρες, να μεταβούν στις 28.7.2014 από την Πάλμα στο αεροδρόμιο Fiumicino της Ρώμης, με πτήση της Easyjet, προκειμένου να αναζητήσουν μόνοι τους οι ίδιοι τις αποσκευές τους, τις οποίες και βρήκαν με δική τους αποκλειστικά προσπάθεια.
Μετά δε την επιστροφή τους στην Ελλάδα διαπίστωσαν ότι τελικά την απόλυτη ευθύνη έφερε βάσει της ΙΑΤΑ η Aegean, καθώς αφενός μεν η Vueling δεν είναι μέλος της ΙΑΤΑ, αφετέρου η Aegean έσφαλε βαρέως κατά την τοποθέτηση πάνω στις βαλίτσες την ένδειξης Πάλμα, αφού γνώριζε πολύ καλά ότι όλα αυτά τα χρόνια δε διατηρεί καμία συνεργασία, ούτε σε επίπεδο handling με τη Vueling.
Άσκησαν κατόπιν τούτων σχετική αγωγή κατά της Aegean για την ταλαιπωρία στην οποία υπεβλήθησαν, με την τελευταία να αρνείται την καταβολή οποιουδήποτε ποσού, πλην των τραβηκτικών δικαιωμάτων.
Τελικά το Δικαστήριο με την τελεσίδικη απόφασή του, δικαίωσε τους ενάγοντες αναγνωρίζοντας τη βαριά αμέλεια και ευθύνη της εν λόγω αεροπορικής εταιρείας.
Την υπόθεση χειρίστηκε η δικηγόρος κ. Μαρίνα Κρανίτη της εταιρείας Τσέρκης και Συνεργάτες.
https://www.dimokratiki.gr/22-06-2023/aeroporiki-etaireia-tha-apozimiosei-z/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.